Fredagspanelen 36: Intel Ivy Bridge, Geforce GTX 690 och Ultrabook

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 36: Intel Ivy Bridge, Geforce GTX 690 och Ultrabook

Inget ämne lämnas orört när Jonas och Emil går igenom de viktigaste nyheterna och guidar tittarna genom datordjungeln. I veckans avsnitt av Fredagspanelen diskuteras bland annat nya processorer, grafikkort och inte minst kommande höjdpunkter i testlabbet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fredagen är räddad!

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Fun fact: har en likadan tröja som Jonas på mig idag

Permalänk
Entusiast

Fredagen är som sagt räddad.
Tryck igång videon och låt Youtube ta sina sjuttioelva år att buffra. (HD)

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd

Fredagsmys på toppnivå!

Permalänk
Medlem

Härliga produkter i denna omgången!

Permalänk
Medlem

Hoppas den persiska mattan inte är gjord syntet bara......

hårdvaran framför allt......

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Vore fantastiskt om ni kunde lägga in hur långt in i avsnittet ni börjar prata om varje ämne så man kan skippa de man inte är intresserad av.

Permalänk
Medlem

Glass och läsk är inhandlat... Bara låta maten smälta innan man börjar titta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragrath:

Vore fantastiskt om ni kunde lägga in hur långt in i avsnittet ni börjar prata om varje ämne så man kan skippa de man inte är intresserad av.

Fast du kanske hittar saker som dy tycker är intressant fast du inte trodde det innan

Permalänk

INGEN FREDAG UTAN Fredagspanelen! Älskar verkligen detta!

Bra sammanfattning utav veckan!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av ragrath:

Vore fantastiskt om ni kunde lägga in hur långt in i avsnittet ni börjar prata om varje ämne så man kan skippa de man inte är intresserad av.

Om du klickar dig vidare till Youtube så finns ett index över samtliga ämnen med tidskoder.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan buffra i realtid? Det känns som att man sitter på ISDN igen och måste ta en kaffe medan filmen laddar.

Kanske är tungt mot SweC/Youtube-servern?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Fredagen är som sagt räddad.
Tryck igång videon och låt Youtube ta sina sjuttioelva år att buffra. (HD)

Skrivet av Deathdancer:

Är det bara jag som inte kan buffra i realtid? Det känns som att man sitter på ISDN igen och måste ta en kaffe medan filmen laddar.

Kanske är tungt mot SweC/Youtube-servern?

Jag upplever också långsam buffering, skumt det där...

EDIT: Fungerar lika dåligt om man kollar direkt från youtube.
EDIT2: Släng in lite pulserande neonljus på väggen bakom er får ni en alienware-vägg!

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Fin Cryis stil bakgrund

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Perfekt! Här står man och väntar på bussen med lite tilltugg i väskan och så finns denna uppladdad!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Processor chips, grafik chips, modermodem chips-et och till sist spröda tortilla chips.. med cheese!

Permalänk

"vi skulle i teorin kunna nää vi ska inte gå in på det. Kommande satsningar" *fniss*

Permalänk

mmm, fredag, fredagspanelen, grillat och .... hallonsaft

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Där står ni som om det vore sommar, här i Dalarna vräker snön ner!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Lan ARG!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Där står ni som om det vore sommar, här i Dalarna vräker snön ner!

Lyx er, här ser det ut att bli sommarväder hela helgen. Så jag måste vattna jordgubbarna för hand imorgon

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

"Det är en trend nu, smått ska det va!"
Samsung Galaxy S3????

Permalänk
Medlem

En viss mån av subjektivitet är inget att skämmas över, särskilt inte när det finns så många parametrar att bolla med när det gäller lagg, stuttering att det är svårt att bena ut de enskilda komponenterna.

Jag kör med ett gtx580 och har ofta nån form av ministuttering/lagg i BF3, oavsett grafikinställningar och hur hög fps jag har. Jag vet inte riktigt varför (servrarna, routerinställningar eller nåt annat?), men när man väl upplever det där gyllene flytet i spelet vill man ha det jämt. Det riktiga flytet får jag oftast på svenska servrar med inte alltför många spelare.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Kebab och fredagspanelen?

Permalänk
Medlem

Kan man köpa sweclockers kaffemugg någonstans?!?! Samlar på kaffemuggar och den där är ju bara ett måste!

Permalänk
Medlem

Hexagonvägg som bakgrunden till sweclockers musmatta

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Det var en himla tid det skulle ta - 2½ timme för att ladda ner (nej, inte streama) i 720p.

Permalänk
Medlem

YouTube är lite segt idag så alla vet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

MAN THE HARPOONS! Skämt åsido. Jag tycker det är bra att ni tar med personliga åsikter! Forsätt med det!