Forskare gör virtuella landskap med augmented reality, sandlåda och Kinect

Permalänk
Melding Plague

Forskare gör virtuella landskap med augmented reality, sandlåda och Kinect

Forskare leker i sandlådan och skapar virtuella landskap med hjälp av Microsoft Kinect och fiffig mjukvara, komplett med simulerad topologi och vattendrag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt Coolt! =D

Kinect kan användas till allt alltså

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Läckert

Permalänk
Avstängd

så duktig på att bygga sandslott jag så kinecten hade nog krashat!

Permalänk

Såg riktigt häftigt ut, det är nice att dem släpper källkoden också så fler får ta del av/utveckla, samt komma på fler användningsområden.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Kan man inte få skapa en naken brud istället?!!
Coolt för övrigt, skulle vilja prova.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Sandbox game !:)

Permalänk

Tufft ju!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Sjuuuuukt

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Hehe, kul att ge ungarna en sandlåda de kan leka med innomhus på vintern ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ballt. Kul att se på hur många olika sätt Kinect kan användas.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Jä*lar i min sandlåda! Det där var riktigt cool och kan nog öppna för nya och spännande saker.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Det senaste sättet att göra maps till Battlefield!

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Inaktiv

Det där såg ju riktigt oanvändbart ut faktiskt...är det sånt skattepengar går till? :S

Permalänk
Medlem

Lite små coolt. Men varför? Om han ändå står och skitar ned sig med sand kan han likaväl hälla på riktigt vatten? Visst kanske låter lite bitter, men jag förstår inte tanken med att allt som man kan göra i verkligheten ska göras på en datorskärm. Tycker det är sorgligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Lite små coolt. Men varför? Om han ändå står och skitar ned sig med sand kan han likaväl hälla på riktigt vatten? Visst kanske låter lite bitter, men jag förstår inte tanken med att allt som man kan göra i verkligheten ska göras på en datorskärm. Tycker det är sorgligt.

Tanken är att du ska kunna förstärka verkligheten med en virtuell värld. Alltså att man lägger på ett virtuellt lager. Syftet är ju att skapa sådant som man inte annars kan göra. Bara för att var sand och vatten i det här fallet är ju bara i demonstrativt syfte. Kan lika gärna vara en skiktröntgenbild som projicera på en patient medans man gör en titthålsoperation.

Finns många användningsområden med att placera ut virtuella objekt i den verkligen världen.

Permalänk
Medlem

En sådan där sandlåda skulle man velat ha när man var liten.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det där såg ju riktigt oanvändbart ut faktiskt...är det sånt skattepengar går till? :S

Så bf3 och CoD är oumbärliga för vårt välstånd menar du?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Wow. Verkligen kreativt utav forskarna.

Permalänk
Entusiast

Detta skulle kunna vara väldigt användbart för grunden till spelvärldar, FarCry teamet hade blivit glada

Permalänk
Medlem

Fan vad ballt! Vill genast ha en sandlåda + tillbehör hemma, screw Sim City!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Tom tits - fixa till i sommar! Perfekt idé!

Permalänk
Medlem

Om man nu ska göra det virtuellt kan man väl hitta på något mer exotiskt än en sandlåda.
Själva grejen med att göra det virtuellt är ju att man inte kan göra det på riktigt
(som att mejja ner en massa folk med en LMG )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Om man nu ska göra det virtuellt kan man väl hitta på något mer exotiskt än en sandlåda.
Själva grejen med att göra det virtuellt är ju att man inte kan göra det på riktigt
(som att mejja ner en massa folk med en LMG )

Skjuta "ner" folk men en LMG går dock att göra på riktigt

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

ser skit tråkigt ut :S

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Om det fyller någon funktion i nuläget spelar ingen roll. Det är mer eller mindre ett tech-demo. Däremot ett häftigt sådant. Första gången jag ser något som använder kinect som är lite tufft faktiskt. Kinect som speltillbehör är ju utan tvekan 2010-talets skämt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

såhär vill jag spela sim city!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobne:

Skjuta "ner" folk men en LMG går dock att göra på riktigt

Nja, det beror på ditt samvete. Dessutom tror jag det är svårt att få vapenlicens för det.
Till skillnad från en pistol eller ett gevär är det svårt att hävda att man ska använda det i jakt eller
på en skjutbana. Med en LMG på en skjutbana blir det ju bara trasor kvar av tavlorna, samt skydden bakom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Nja, det beror på ditt samvete. Dessutom tror jag det är svårt att få vapenlicens för det.
Till skillnad från en pistol eller ett gevär är det svårt att hävda att man ska använda det i jakt eller
på en skjutbana. Med en LMG på en skjutbana blir det ju bara trasor kvar av tavlorna, samt skydden bakom

Allt går att ordna, handlar bara om pengar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Navi97:

Så bf3 och CoD är oumbärliga för vårt välstånd menar du?

Ja, både BF3 och CoD är ju revolutionerande...