Bellco börjar sälja trådlös styrhandske för persondatorer

Permalänk
Melding Plague

Bellco börjar sälja trådlös styrhandske för persondatorer

Den som kommer ihåg Nintendos gamla Power Glove minns säkert att det inte var någon vidare bra uppfinning, men det hindrar inte Bellco från att ta en ny styrhandske till marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser coolt ut

Irrelevant kommentar borttagen.
Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

bah trams!
data hands ska det vara!

http://www.datahand.com/

Permalänk
Medlem

Sux to be lefthanded (:

Skulle vara intressant att prova dock, ligga i sängen och utföra en symfoni för datorn.

Permalänk
Medlem

Ser inte särkilt behaglig ut imo. Otympligt att ta på och av en handske också för den delen.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Det är ett intressant koncept. Jag känner mig lite skeptisk till implementationen.

Skrivet av Iprenen:

Sux to be lefthanded (:

Det är ingen nyhet; Sedan man introducerades till blyertspennan har det varit en pina.

Permalänk
Medlem

Sluta kolla efter jag såg hans skrivbord

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Ser drygt ut att hålla på med.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hur många toolbars i webläsaren och genvägar/filer kan man på skrivbordet, får rysningar.

On-topic. Verkar inte så användbart, speciellt i spel.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Ser inte särkilt behaglig ut imo. Otympligt att ta på och av en handske också för den delen.

Håller med, lite för mycket att dra på sig liksom. Hade ju varit perfekt om den vart så liten att man bara kunde dra på den över fingret typ.
Ganska tufft annars men jag kommer nog inte köpa den.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Måste erkänna, det ser coolt ut. Undrar hur FPS skulle vara med den?

Sluta titta när han kom till instruktionerna dock. Han var ingen bra talare att visa upp den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Sux to be lefthanded (:

Skulle vara intressant att prova dock, ligga i sängen och utföra en symfoni för datorn.

Jag är vänsterhänt och ser inga problem med denna produkt. Sålänge inte Wacom slutar göra tablets som är vändbara så ;). att styra musen med vänster hand känns fel, så :p.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Häftigt koncept, men designen påminner om något som reumatiker använder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Personligen har jag svårt att ta personer på allvar om de har mer än 10 "hotbars" i Internet Explorer, säger "ööhh" mellan varje ord och inte kan göra simpla saker som att städa sitt skrivbord eller låta bli att använda den där mussvansen...

Permalänk
Avstängd

Cool grej. Sämsta presentationen jag någonsin sett dock. Ska bli kul att se när någon annan kopierar idén och gör en bra implementering av det hela.
Tror på den här också:
http://www.geniusnet.com.tw/wSite/ct?xItem=47711&ctNode=105

Permalänk
Medlem

Jag har en logitech air mouse, och den är helt underbar att ligga i soffan och surfa/HTPCgrejja med. Kan tänka mig att den här är lika najs. Ser skön ut att använda men lite jobbig att ta på sig jämfört med att greppa en mus. Det är underbart att slippa bry sig om musmattor eller obekväma sittställningar bara för att musen ska fungera. Det är också väldigt skönt att slippa trackpads och styrkulor som många htpc-tangentbord har.

edit: Spel tror jag dock inte på. Logitechen är inte alls bra i spel och det beror på att ens arm inte är i närheten av lika precis som ens fingrar/handled som styr en vanlig mus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mmmm behövs nog mer utveckling i den där produkten.

Permalänk
Medlem

Johnny Mnemonic är inte långt bort nu

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jo, det skulle vara bra att ha för att sitta i soffan och styra ljud och paus etc på filmen man tittar på, eller för att snabbt byta över till ett annat fönster och kolla något snabbt, men den ser inte så bekväm ut att ha på sig och jobbig att ta av och på, så jag hoppas på att det Kinect ska kunna åstadkomma samma sak utan handske när Microsoft släpper den till PC.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad denna produkten ska vara bra för. En handske som man kan styra pekdonet med och sedan klicka? Anledningen till att han måste ha fyrtioelva ikoner på skrivbordet är för att det skulle ta för lång tid att browsa igenom datorn med den handsken. Scrollningen verkar ju också vara helt värdelös. Man måste dessutom ha ett tangenbord vid sidan av för 99% av alla uppgifter och då skulle ett tangentbord med touchpad vara hemskt mycket bättre. Jag tror att gubben trodde han var mer innovativ än han egentligen är när han började tillverka denna produkt. Dessutom är den riktigt ful.

Permalänk
Medlem

OMG skrivbordsikoner...

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Verkar kunna bli svettigt på sommaren/vid överklocking! Hah..

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Killen behöver rensa sin dator, såg ni alla toolbars i webbläsaren och sen ett tokfyllt skrivbord också, gah, hur kan man visa en presentation på detta viset, fick inget som helst förtroende för produkten pga det..kändes som någon hemmapulare gjort det
Nej, verkar som sagt otymplig, som någon tidigare sa, scrolla...phu!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Tog slut vid skrivbordet. Hur orkar man ha ett sånt skrivbord?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Kanske bara var killen som var ovan vid att använda handsken men såg ut att vara härlig fördröjning och låg precision med den, känns inte färdig för marknaden!

Permalänk

cool

Varför man skall ha denna framför kinect. 1 kinect behöver plats för att kunna filma dig, denna utrustning kan du ha i små ut rymmen. 2 kinekt ser allt du gör så om du gör en rörelse som du inte ville ha registerad så fungerar denna mycket bettre. 3 det finns många virus/malvare som kan komma åt din webbkamera jag vill fan inte att folk kan titta på mig 24/7. 4 kinect i alla fall 1-1 skala tar otrolig mängd cpu kraft att driva, denna utrustning tar inte mycket. 5? vet ej hur drivers för denna är om det är plugg and play så är den mycket mer simpel att sätta up. kinect har 1 100% guld värd funktion head tracking för rally spel annars är det inte mycket att ha ->"i mitt tycke !"<-

Permalänk
Medlem

Och vad är det för fel på en vanlig datormus?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Damn... hur fan pallar man ha fullt med ikoner på skrivbordet och så jävla många toolbars? Känns ju som en typisk snubbe som aldrig bockar ur reklamskiten.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

edit: Spel tror jag dock inte på. Logitechen är inte alls bra i spel och det beror på att ens arm inte är i närheten av lika precis som ens fingrar/handled som styr en vanlig mus.

Precis det jag misstänkte, det ser lite klumpigt ut att behöva flytta hela handen/armen, man kan ju lika gärna använda en vanlig wiimote med blåtandmodul/ir bar då.