EVGA gör Geforce GTX 680 "For The Win"

Permalänk
Melding Plague

EVGA gör Geforce GTX 680 "For The Win"

Det blir fler Geforce GTX 680 när EVGA släpper FTW Edition med uppskrämda klockfrekvenser, metallplåt och varianter med 2 och 4 GB GDDR5-minne.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt

Permalänk

EVGA= våga vägra tysta fläktlösningar

Permalänk

Riktigt snyggt kort! Men som jag såg tidigare så är väl 4 GB minne mer ett säljknep då det ändå bara är 256 bitars minnesbuss?

Är sjukt sugen på en backplate, skulle gärna vilja ha det till mitt Gigabyte 680.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Påminner lite om gtx 295 med den perforerade plåten gillas :)!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Tjusigt... Undrar om man ska vänta på detta, då det ändå är slut på alla 680s överallt.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem

Känns som om alla passar på att släppa nya kort när tillverkarna inte kan leverera några...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Varför är detta kort såpass mkt längre än gtx670.. det är för evigt ett mysterium!?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kvittar vad för kort de gör, finns ju inte att få tag på =*(
Ser dock gött ut

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Varför är detta kort såpass mkt längre än gtx670.. det är för evigt ett mysterium!?

För att lura kunderna att kortet är maffigare än vad det behöver va.

Permalänk

Lean, mean for a xtreme machine Snyggt som fan måste jag säga !;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Näst ut, 4GB hydrocopper, kom till pappa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

För att lura kunderna att kortet är maffigare än vad det behöver va.

Fast det det är dock ganska bra att själva fläkten sitter utanför, då finns det mer plats för flänsar:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar 4GB versionerna av detta kort komma.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns

Skrivet av Zaptoit:

Näst ut, hydrocopper, kom till pappa!

http://www.inet.se/produkt/5409461/evga-geforce-gtx-680-2048mb-hydro-copper

Permalänk
Medlem

Menade då 4GB Hydrocopper (: mitt fel för missförståndet

Permalänk
Medlem

En på ingång!

Permalänk
Medlem

men har de gjort nåt med pcbn? eller är det fortfarande referens?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Riktigt snyggt kort! Men som jag såg tidigare så är väl 4 GB minne mer ett säljknep då det ändå bara är 256 bitars minnesbuss?

Är sjukt sugen på en backplate, skulle gärna vilja ha det till mitt Gigabyte 680.

/S

Vad har 256-bit minnesbuss med saken att göra? Antingen behöver man mer än 2GB minne eller så behöver man det inte? Två versioner för att fylla "allas" behov.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ett riktigt jävla snyggt kort!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Gött med bakplåt, även om den var rätt ful. Snyggt kort i övrigt! Vad kostar det månne?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Gött med bakplåt, även om den var rätt ful. Snyggt kort i övrigt! Vad kostar det månne?

Jag gissar på 5400-6200 kr beroende på om man tar 2 eller 4GB.

Inet säljer backplates
http://www.inet.se/produkt/5409485/evga-backplate-till-gtx-68...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Näst ut, 4GB hydrocopper, kom till pappa!

Skrivet av Zaptoit:

Menade då 4GB Hydrocopper (: mitt fel för missförståndet

Skrivet av Burks:

En på ingång!

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

när kan denna tänkas säljas ? då man inprincip har tänkt att beställa dator i veckan ? om denna släps ganska snart är det värt att vänta och köra på 2 st gtx 680 4gb FTW ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-181-E...

http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=04G-P4-3687-KR&f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Är sjukt sugen på en backplate, skulle gärna vilja ha det till mitt Gigabyte 680.

/S

Det finns att köpa på Inet samt EVGAs egna sida:

http://www.inet.se/produkt/5409485/evga-backplate-till-gtx-68...

Permalänk
Medlem

Det var en vattenkyld version de pratade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid

Kan tyvärr inte ge dig någon länk, men förut fanns en placeholder-sida på evgas hemsida för en "680 4GB FTW Hydro copper"-produkt, så jag är tämligen säker på att den kommer, det är bara en fråga om tid (: Är tillräckligt säker för att vänta iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det var en vattenkyld version de pratade om.

svarade på ett citat

"En på ingång!"

"Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

svarade på ett citat

"En på ingång!"

"Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

...och det var fortfarande prat om HC, dvs Hydro Copper, men andra ord vattenkylning

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you