Philips släpper USB-ansluten bildskärm på 21,5 tum

Permalänk
Melding Plague

Philips släpper USB-ansluten bildskärm på 21,5 tum

Det behövs varken videoutgång eller eluttag till Philips senaste bildskärm, som ansluts direkt till USB 2.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar nytänkande. Är dom billiga kanske man köper bara för att.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Och varför används inte USB 3.0 i stället?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Damm... Om det inte är för mycket kompremering så känns det som en perfekt skärm för en bil dator

Permalänk

Men hur funkar det här med ett grafikkort? Eller blir det bara för integrerad grafik?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Perfekt skärm för htpc!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Den lär vara smidig att ha med sig om man är IT-Tekniker

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Inaktiv

Philips, why U no use USB 3.0?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Och varför används inte USB 3.0 i stället?

Troligtvis för att hålla priset nere

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ropa hej ännu...
I och med att den går via USB, så kommer den att vara helt beroende på processorn för att visa bild, d.v.s den fungerar nog fint till kontors/surf applikationer, men till spel och krävande HD video kan det vara rätt kört...

Permalänk
Keeper of Traditions

Bra tänkt... Man kommer på en smart lösning, och sen bygger man den lösningen på förra årtusendets teknik.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Oohhh riktigt coolt faktiskt :3 Skulle inte banga en sekund på att ha en sån istället för min nu =/ Dock 24 tum. Flickvännen har min gamla 22 tum och den är alldeles för liten för min smak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Och varför används inte USB 3.0 i stället?

Skrivet av kazen_90:

Philips, why U no use USB 3.0?

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta har fortfarande bara USB 2.0, troligen därför.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Frågan är varför den inte är usb 3.0?

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Rätt najs att man inte behöver extern strömförsörjning!

Permalänk
Medlem

Undra hur många man kan koppla in och fortfarande få bild. Jag t.ex. har 10 USB-portar direkt på moderkortet, jag lär inte kunna använda alla 10.

Permalänk
Medlem

En bra början detta! Sjukt smidigt att ha som infoskärm till butiker och liknande.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Sötast

Häftig skärm, trevligt koncept!

Jag skulle säga att den självklara anledningen att den ej använder sig av USB3 är för att endast ett fåtal % av alla datorer i världen använder USB3.

Alltså skulle det vara ganska värdelöst att lägga ner en massa pengar på att utveckla en produkt som ingen kan använda sig av.

F.Ö så är den knappast gjord för gaming/HD video utan helt enkelt portabilitet.

Att köpa en sådan här för hemmet vore bara totalt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Jag skulle inte ropa hej ännu...
I och med att den går via USB, så kommer den att vara helt beroende på processorn för att visa bild, d.v.s den fungerar nog fint till kontors/surf applikationer, men till spel och krävande HD video kan det vara rätt kört...

Jo men ingen gamer kommer köpa denna skärm då det finns bättre och billigare skärmar, en TN panel på 21" kostar ju typ 1000kr med lågt input lag.
Film återstår att se, vore grymt om den funkar bra till filmtittande genom att koppla den till en bärbar i bilen, vips så har man 21" i baksätet eller på andra platser, för servicetekniker är det grymt även vid serverarbete eller mindre datorer där det kanske inte finns mer än VGA anslutning.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara intressant för att koppla till servrar och udda eller mindre vanliga situationer men knappast något man vill koppla till en arbets/ hem- dator. Jag undrar vad input lagget ligger på.

Skrivet av vompen:

Perfekt skärm för htpc!

Eller inte? Totalt värdelös att se film på... fast du kanske hade något annat i tankarna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Jag skulle inte ropa hej ännu...
I och med att den går via USB, så kommer den att vara helt beroende på processorn för att visa bild, d.v.s den fungerar nog fint till kontors/surf applikationer, men till spel och krävande HD video kan det vara rätt kört...

Allt i världen går inte ut på spel, film och nöje. Om detta funkar stabilt är denna skärm väldigt smart för mig i jobbet, Koppla in i USB på fronten på en rackserver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Allt i världen går inte ut på spel, film och nöje. Om detta funkar stabilt är denna skärm väldigt smart för mig i jobbet, Koppla in i USB på fronten på en rackserver.

Precis övervakning skärm vore det kalas som.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Låter ju helt omöjligt? Måste ju vara mer än en USB-kontakt?
USB är väl speccad till 2.5W per port (5V, 0,5A)..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Måste väl duga ganska bra till andra skärm? känt länge att jag vill ha en till för större skrivbordsyta för mappar/dokument när man multitaskar

Visa signatur

Citera.

Permalänk

Input lag och responstid lär va grymt!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

väntar tålmodigt vidare på HDBaseT...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LtnCharles:

wtf

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Om de lanserar en variant med USB 3.0, bra ljusstyrka/färger och 80Hz köper jag den omedelbart

Och det betyder att jag får drömma ett tag till...

Permalänk

fan vad nice!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anden12:

Låter ju helt omöjligt? Måste ju vara mer än en USB-kontakt?
USB är väl speccad till 2.5W per port (5V, 0,5A)..

Håller med, eftersom nuvarande skärmar drar minst 20W och uppåt. Då måste de ha hittat något revolutionerande sätt att hantera backlighten.