Asus Geforce GTX 680 DirectCU II TOP

Permalänk
Melding Plague

Asus Geforce GTX 680 DirectCU II TOP

Asus ingenjörer får fria händer med Geforce GTX 680. Resultatet är en ny modell med den populära kylaren DirectCU II, som nu får en omgång i SweClockers testlabb.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt kort, men vilka ruggiga priser.. :/

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Skäggig legend

Nom nom

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Trevligt kort, men vilka ruggiga priser.. :/

Fast det vet jag inte om jag tycker, inte så väldigt mycket dyrare än referensmodellerna. Är ju en rätt brutal kylare man får för de pengarna.

Permalänk

Beställt!!!!
hoppades få det till D3 realease...
får hoppas på mirakel...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr.Berling:

Trevligt kort, men vilka ruggiga priser.. :/

Njaaa, 5000kr från Cdon.com plus rabatten=4750kr, inte så pjåkigt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Synd bara att det inte finns att få tag på just nu.........

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tänk ett GTX 690 alá DCU II.. uhhhff...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Fint kort, tråkigt att det bara lär vara en papperslansering då de har problem med tillverkningen av 680korten som det stog om i en annan nyhet här.

Permalänk
Medlem

Massiv kylare alltså! Lite väl stor enligt min smak... Men bra att det är tyst

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Ganska bra priser. Jag köpte mitt gigabyte med winforce för 5100kr för 3-4 veckor sen, det var dock dagen de korten kom.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Trevligt, redan beställt från inet. Tråkigt att tillgången är så dålig bara. Verkar som att butikerna inte har fått in några leveranser alls och de butiker jag har talat med förväntar att få in kort de sista dagarna av maj/början av juni.. Och då är det inte ens ett spikat datum så jag antar att det finns risk för ännu mer förseningar. Får se om man orkar hålla ut.

Permalänk
Medlem

Det bästa har aldrig varit billigt...

Permalänk
Avstängd

längtar så man kan sätta händerna på en sådan

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Bifoga gärna jämförelse med gtx580 DCII

Visa signatur

2600K -NH-D14 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB -ASUS P8Z68-V PRO - ASUS GeForce GTX 580DirectCU II + MSI GTX 580 - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX 850W - Intel SSD 320 120GB
"Computers are a lot like aircondition - Doesnt really work with windows open"

Permalänk
Medlem

Gillar allt med den förutom priset, men kommer antagligen bli en 660/660ti när det väl kommer, förutsatt att kylaren är tyst.

Permalänk
Medlem

Hade nog valt Windforce över detta ändå. Surt att inte kunna köra CF någon gång i framtiden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det här kortet bli min nästa uppgradering. så är det bara. kan man dra fram klockan till löning nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade nog valt Windforce över detta ändå. Surt att inte kunna köra CF någon gång i framtiden.

CF blir nog svårt oavsett kylare.

Trevligt kort, tråkigt att tillgången på 680 är så dålig.

Permalänk
Medlem

Hmmm, intressant. Men jag väntar gärna in Gigabyte's Windforce för ett test

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hade lust och skaffa en men det fanns ingen och beställa så det blev en ref design 680 istället på ny datorn

Permalänk
Medlem

Har 2 ST av OC modellen på väg hem eller ja ska enligt kompletts utsago skickas den 15:e så får väl lira D3 på nuvarande setup. Nu ska man bara lyckas skrapa ihop pengar till en ny skärm också >:<

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

väldigt frestande väntar dock på matrix versonen dock börjar jag bli orolig om dom kommer göra någon :S

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Väldigt mumsigt kort om än lite dyrt,
Skulle kanske vara intressant att se 580 i tabellen som jämförelse hur stor skillnad det är emellan.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hmmm, intressant. Men jag väntar gärna in Gigabyte's Windforce för ett test

Kanske är klokt med ett kort från Asus ändå, ser att du har ett Asus moderkort, så de spelar ju lite extra bra tsm! OM man använder Asus strömsparfunktion iaf.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ångrar verkligen inte att jag beställde ett då dustin hade det för 4790:-
Nu är det bara leveransen man väntar på.

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk

Frågan är hur stor skillnad det är mellan TOP-modellen och den vanliga directcu II-modellen när det gäller temperatur och ljudnivå. Vad jag förstår så är det samma typ av kylning?

Permalänk
Medlem

Fortfarande bara 2GB vram.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Räcker inte 2gb vram jag bara undrar då så många kommenterar det. borde ju räcka till mitt wow, Diablo 3 dirt 3 spelande på singel 27 tums skärm tycker jag