Citat:
Ursprungligen inskrivet av
davyp3
Om två år är det garanterat smartare att uppgradera till ett enkelt nytt kort i stället för att köra SLI med ett två år gammalt kort.
Tacka Moores law för det!
Beror lite på hur man resonerar, att köpa nytt högpresterande kort kan vara för kostsamt för stunden och då är ju ett billigare kort för SLI kanske det bättre alternativet.
SLI kräver i regel dock saftigare nätagg och dyrare moderkort så särskilt mycket billigare blir det inte nödvändigtvis. Sedan är inte SLI helt problemfritt heller.
- Själv kör jag på filosofin att köpa det näst bästa kortet vid nysläpp vart tredje år eller så. Man betalar premium för den lilla extra prestandan som skiljer mellan topmodell och näst bäst och sällan tycker jag att det gör någon som helst skillnad. Snålar man mer och går längre ner i prisklass tycker jag att det ganska snabbt straffar sig. Jag tror således att det är en god medelväg mellan spara å slösa.
Vad gäller CUII så är jag nöjd med min kylare på mitt GTX 570, måste däremot säga att ja den är tung som satan och nog hänger den lite i kanten av all vikt. Det är nästan så man borde stötta upp den
Enda jag saknar med många av referenskylarna är hur de pumpar luft rakt ut ur lådan.