Spela Wolfenstein 3D gratis i webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Spela Wolfenstein 3D gratis i webbläsaren

Nostalgiker får en present av Id Software och utgivaren Bethesda Softworks, som publicerar en webbversion av FPS-spelens urmoder Wolfenstein 3D.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hmm, blir att uppgradera grafikkortet då...

Permalänk
Skrivet av Sim0nT:

Hmm, blir att uppgradera grafikkortet då...

Snarare datorn!;)

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Nice att man fortfarande kunde första banan utantill Nu är kvällen räddad

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Proffsmoddare

Helt underbart!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Älskar ID Software!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Inaktiv

haha jävla nostalgi

Permalänk
Medlem

Sweet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag brukade spela detta på min mormors gamla Compaq-dator som körde Windows 3.11

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

BÄST!! det här spelet har man dödat ett antal timmar vid, nu är det bara duke nukem som saknas (eller det kanske redan finns?)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Gött, nu vet jag vad jag ska göra på arbetet imorgon... Utvärdera vilken webbläsare som fungerar bäst på våra datorer..

Wolfenstein flöt på bra annars.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

hehe , ja... uppgradera hårdvara var det ja :S

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Skrivet av txzzo:

hehe , ja... uppgradera hårdvara var det ja :S

Bara för att du använder Internet Explorer...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikstorm:

Jag brukade spela detta på min mormors gamla Compaq-dator som körde Windows 3.11

Spelade hon också detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikstorm:

Jag brukade spela detta på min mormors gamla Compaq-dator som körde Windows 3.11

Din mormor äger!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Grym!!!

Permalänk
Medlem

Coolt! Detta ska spelad ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Saknar en sak, det att kunna spara spelet på nåt sätt.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Äh, kom tillbaka när ni erbjuder RTCW gratis i webbläsaren.

Permalänk

En klassiker av mått. Spelade det på en 386 och dos 5. Första steget till att göra PC till en spelmaskin.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Inge vidare när det kom och säkerligen inge vidare nu heller.
För ett mycket bättre samtida spel som använder samma typ av 3D värld kolla in ultima underworld 1 och 2.

Litegrann av min kritik är dock färgat av att jag inte kunde spela Wolfenstein mer än ett par minuter utan att bli illamående.

Edit: Fixade en mindre fadäs.

Edit 2: Skall man se på spelet som sådant så tycker jag inte Wolfenstein 3D är speciellt imponerande och jag gissar att om man hade bytt ut nazisterna och hakkorsen mot nått annat så hade spelet inte alls blivit lika populärt (det känns helt enkelt väldigt mycket gimmick). Jämför man tex med Ultima Underworld som tom kom ut nån månad innan Wolfenstein 3D så ser man lätt hur långt före Ultima Underworld egentligen var, det hade mycket av det vi är vana att se i dagens spel. Du kan exempelvis "strafe'a", du kan titta uppåt och nedåt, det har fysik och du kan tom simma. Och medans Wolfenstein 3D är helt platt så är ban-designen betydligt mer avancerad i Ultima Underworld.

Kul du nämner Descent matte_amal, det är en riktig pärla som förtjänar mer uppmärksamhet.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Det va tider det, gillade dock spear of destiny mer.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Funkar MIL fusket fortfarande?

Permalänk
Medlem

Ligger på steam rea ikväll med, finns även "Wolf pack" då man får med Spear of Destiny och Return to castle wolfenstein, det sistnämna framförallt giorde det till ett givet köp då jag minns det från när jag var liten!
http://store.steampowered.com/sub/418/ 3.75€

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av havoc:

Inge vidare när det kom och säkerligen ett inge vidare nu heller.
För ett mycket bättre samtida spel som använder samma typ av 3D värld kolla in ultima underworld 1 och 2.

Litegrann av min kritik är dock färgat av att jag inte kunde spela Wolfenstein mer än ett par minuter utan att bli illamående.

Håller inte med dig, men det där med illamåendet får jag också av Wolfenstein och även gamla Decent, kunde bara spela en stund sen snurrade huvudet och man fick ett lätt illamående.
Undrar vad det beror på, har aldrig fått det i modernare spel.

Synd att webversionen inte gick att köra i helskärm, men har det i Dosbox så det är inga problem för mig.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Skrivet av matte_amal:

Håller inte med dig, men det där med illamåendet får jag också av Wolfenstein och även gamla Decent, kunde bara spela en stund sen snurrade huvudet och man fick ett lätt illamående.
Undrar vad det beror på, har aldrig fått det i modernare spel.

Synd att webversionen inte gick att köra i helskärm, men har det i Dosbox så det är inga problem för mig.

Det beror nog på att du hade en såndär tjock datorskärm med sånt elektromagnetiskt fält som fick fåglarna att ändra riktning..
Jag kom ihåg att jag var alldeles knallröd (som ögonfluss) efter 5 timmars Heroes of might and magic 2 spelande..

Permalänk

När kommer Wolfenstein 3D: Spear of Destiny?
Bah, det fungerar inte enst bra.. Man ska ju kunna hålla in alt för att strafe

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Det beror nog på att du hade en såndär tjock datorskärm med sånt elektromagnetiskt fält som fick fåglarna att ändra riktning..
Jag kom ihåg att jag var alldeles knallröd (som ögonfluss) efter 5 timmars Heroes of might and magic 2 spelande..

hahaha det var på den tiden det stod "low radiation" på skärmarna och efter 1 dags spelande så hade man åldrats 5 år i ansiktet

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd

Fy fan va kult

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Nice att man fortfarande kunde första banan utantill Nu är kvällen räddad

Ja, det där var sjukt, jag hitta lönndörren med SMG direkt. Verkar som det fanns kvar något lagrat långt inne i huvet.