Asus förbereder ny högupplöst Zenbook med Ivy Bridge och Geforce

Permalänk
Melding Plague

Asus förbereder ny högupplöst Zenbook med Ivy Bridge och Geforce

Högupplöst skärm i 1080p och en separat grafikprocessor är två av höjdpunkterna i kommande Asus Zenbook UX32VD, en prestandaorienterad Ultrabook med Geforce GT 620M.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt ASUS! Precis en sådan dator har jag önskat mig länge! Försvinner sommarjobbslönen så snabbt alltså? Hoppas det finns kosing kvar i ultrabookfonden när den släpps

Permalänk
Medlem

GIEF ..

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Oj, mycket intressant. Detta är nog den första Ultrabooken som jag anser utmanar MBA.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Oj, mycket intressant. Detta är nog den första Ultrabooken som jag anser utmanar MBA.

Skickades från m.sweclockers.com

Den har redan slagigt MBA, Intel HD Graphics 3000 är inte mycket att hänga i granen direkt.

Permalänk
Medlem

Hmm, tänkte använda skatteåterbäringen till något annat men nu blev det jobbigt... Skönt att slöspela lite D3 på denna kanske, tiden får avgöra

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Inaktiv

blir nice de här!

Permalänk
Medlem

Har någon kolla på om de fixat styrplattan i förra versionen eller om det är meningen det ska vara fixat i denna?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk

finns det inget ultrabook med tex ett 650m, 660m 670m eller kanske till och med ett 680m??

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Den har redan slagigt MBA, Intel HD Graphics 3000 är inte mycket att hänga i granen direkt.

Nu är det ju självfallet inte enbart GPUn som spelar in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

rycker ju helt klart i köptarmen...

Permalänk
Medlem

Grymt! Tycker att Zenbook är den snyggaste laptopen som finns nu! Man hade!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

11 och 13 tum ultrabook skärmar har samma upplösning som standard 22-24 tums skärmar. Vill man ha högre på upplösning på en stor skärm så kostar det 6k+ -_-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Nu är det ju självfallet inte enbart GPUn som spelar in.

Skickades från m.sweclockers.com

Processorn kommer ju vara densamma i nya MBA också. Beror på om Apple väljer att slänga in bättre grafikkort såklart.

Permalänk
Skrivet av Royael:

Har någon kolla på om de fixat styrplattan i förra versionen eller om det är meningen det ska vara fixat i denna?

Jag drog hem alla drivisar från Asus hemsida till min UX31E och styrplattan funkar finfint

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DragonRapide:

finns det inget ultrabook med tex ett 650m, 660m 670m eller kanske till och med ett 680m??

Nej, och det lär dröja ett par år till innan du kan få den grafikprestandan i en ultrabook. Var i en ultrabook skulle man få plats för kylningen till en så kraftfull grafikkrets?

Permalänk
Medlem

Sitter på en 2011 macbook air just nu, den är jag hittils riktigt nöjd med.

Nästa inköp kommer jag dock kräva lite mer prestanda i lagrings och grafikväg. Kul att se dedikerad grafik inklämt, emellertid tror jag inte att vi ser det i 11.6" formfaktorn (som för mig är den perfekta storleken på en laptop). Ett alternativ vore ju om thunderbolt GPU-lösningar kommer men det ser ärligt talat lite mörkt ut på den fronten, i alla fall i OSX-väg.

Hoppas se de tjocka skärmkanterna försvinna, särskilt på 11'6 datorer skulle den extra skärmytan komma till nytta.

Vad gäller 1080p känns det rätt meningslöst ärligt talat. Pixeldensiteten är redan hög nog på dessa små skärmarna och i det lägger onödig press på datorn när man kör grafiskt intensiva saker.

... hur e trackpaden på Asus modellerna förresten? Ärligt talat hade det varit svårt att gå tillbaka till trögpads efter att ha diddlat med Air'n.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Bara det kommer en variant med W7 Pro förinstallerat så är jag nöjd. Den förra revisionen tog det ett bra tag innan det kom ut modeller med W7 Pro. Asus verkar inte ha någon stor vilja att rikta sig mot företagsmarknaden tyvärr.

Permalänk
Medlem

Definitivt köp!

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Processorn kommer ju vara densamma i nya MBA också. Beror på om Apple väljer att slänga in bättre grafikkort såklart.

Det finns andra saker i en bärbar dator som till ex skärm och sånt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Tror apple kommer lägga sin strategi lite annorlunda och istället satsa på att göra airen billigare när de släpper sin nya version. Så det kommer förmodlingen inte bli mycket mer än en billigare dator med ny processor...
http://www.digitimes.com/news/a20120507PD214.html

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Like good intended it to be

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sen finns en mindre variant, UX32A som är samma konf bortsett från grafikkortet.
Pris enligt den här sidan för UX32VD, €1149
http://eeepc.net/asus-now-offers-zenbook-ux32vd-ultrabook-for...

http://news.softpedia.com/news/ASUS-UX32A-and-UX32Vd-Zenbooks...
Här sägs det att den ska ligga på ca 836 medans den billigare ligger på 608.

Håller de sig runt 10k känns det som att de kan sparka ut konkurrenterna från ultrabookmarknaden

Permalänk
Medlem

Blir att garanterat köp för min del - har länge varit enormt sugen på en zenbook.

Permalänk

Härligt! Ser ut som att de faktiskt slängt in sköna tangenter nu, för de på den gamla var ju inge vidare, och bakgrundbelysning är alltid trevligt Synd bara att de sparat in så väldigt på SSDn, men antar att det är för att priset inte ska bli för högt.
Hoppas på att de släpper en version med lite större SSD, men fortfarande en HDD.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

blir nice de här!

Hur kommer det sig att ni har stoppat in ett 620m, är väl bara marginellt bättre än hd 4000 eller? Är väl trevligt med bättre prestanda men känns nästan lite onödigt här.

Sen folk som hojtar om bättre grafik, Intel Core i7-2637M flaskar ett 640m till exempel så ingen vits att slänga in bättre grafik när det är ulv processorer. En vanlig ivy med ett 640m i ultrabook formatet hade ju vart trevligt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Härligt! Ser ut som att de faktiskt slängt in sköna tangenter nu, för de på den gamla var ju inge vidare, och bakgrundbelysning är alltid trevligt Synd bara att de sparat in så väldigt på SSDn, men antar att det är för att priset inte ska bli för högt.
Hoppas på att de släpper en version med lite större SSD, men fortfarande en HDD.

Har själv den förra generationen och tangentbordet känns riktigt bra. Testade dock datorn på Mediamarkt och där var det definitivt inte samma tangentbord, det kändes ganska hårt att trycka på och troligen inte alls skönt i längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Det finns andra saker i en bärbar dator som till ex skärm och sånt

Glöm inte priset heller

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli riktigt intressant bland Ultraböckerna(?). Imponerande att Asus lyckas få in en riktig grafikkrets i det lilla chassit också.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q