Asus högupplösta Zenbook på video

Permalänk
Melding Plague

Asus högupplösta Zenbook på video

Ultraportabla bärbara datorer tar steget till 1080p på 13 tum när Asus introducerar flera nya datorer i serien Zenbook med högupplösta skärmar. Två av dessa fastnar nu på film.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

varför är 1080p högupplöst? ...:)

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

varför är 1080p högupplöst? ...:)

kanske på en 13 tums skärm?:)

onT: ser ju fint ut, men undra vad priset skulle kunna hamna på, sitter i (väldigt) vaga tankar om ett kanske laptop köp:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Snusfri

Äntligen lite vettiga upplösningar på mindre skärmar.
1024x600 på min netbok är fruktansvärt drygt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

24Gb SSD disk? ingen idé att installera windows 7 på denna alltså? hehe

det ska möjligtvis inte stå 240Gb kanske?

Permalänk
Medlem

På 13 tum räcker 1080 tycker jag, riktigt fint:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

24Gb SSD disk? ingen idé att installera windows 7 på denna alltså? hehe

det ska möjligtvis inte stå 240Gb kanske?

Det var väl nån hybridlösning ? 500+24 som en disk där ofta använda filer läggs på den snabbare SSD.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Kommer det gå att spela spel som Fifa 12 på Geforce 620M eller laggar det då? Vad tror ni andra?

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Men varför inte mer än 4Gb minne? Skulle gärna sett 8Gb!
Annars verkar de väldigt trevliga.

Permalänk

Nu måste det vara tredje gången nya zenbooken står på löpsedeln...
Ut med den i butik istället!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle vara snyggare om den var helsvart / mattsvart istället.

12.000 är mycket pengar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Skulle vara snyggare om den var helsvart / mattsvart istället.

12.000 är mycket pengar....

Ja tyvärr lite dyrt. 10 000kr tycker jag den borde kosta.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Fina grejer! Men en smula dyr...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

varför är 1080p högupplöst? ...:)

Tidigare så har de väl bara varit 15" som kört på 1080p

Permalänk
Inaktiv

Vill ha en Prime!

Permalänk

Årets mest bokade köp. Tufft val mellan 31:an och 32:an dock.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att UX31A verkar mer lockande än UX32Vd.

2 till 4 gigabyte RAM? Snålt!
Skojar dom eller? Mamma köpte en 3000 kronors laptop från Acer på Elgiganten och den har 6 gb RAM.

Permalänk

Ram är ändå billigt bara att köpa till 4GB för drygt 200spänn, har man nog råd med om man köper en sån laptop, bra med 1080p iaf, min med 1366*768 ser ju randig ut :/

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Ram är ändå billigt bara att köpa till 4GB för drygt 200spänn, har man nog råd med om man köper en sån laptop, bra med 1080p iaf, min med 1366*768 ser ju randig ut :/

Vad jag läst så finns det bara plats för ett ramminne. Så måste komma 8gb minnen först innan man kan uppgradera.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Skrivet av sorksat:

Vad jag läst så finns det bara plats för ett ramminne. Så måste komma 8gb minnen först innan man kan uppgradera.

ja isåfall är det värre, det förklarar ju varför det bara är 4GB i dom

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Vad jag läst så finns det bara plats för ett ramminne. Så måste komma 8gb minnen först innan man kan uppgradera.

De har redan kommit, för länge sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adchen:

De har redan kommit, för länge sen.

Trevligt

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Det blir 1000kr billigare om man har studentrabatt via dustin men 11k är fortfarande mycket, tycker 9-10k vore mer rimligt.

Någon som vet om intel 4000 kommer ha samma problem som sandy bridge hade med HD video uppspelning där det inte riktigt blev x24.

Permalänk

Utan att använda google i förhand, men vet ni ifall det öht går att pilla in större ramstickor i efterhand, om man skruvar upp zenbooken?
Tänkte ifall så det inte är fastlött som på mac air, eller hur det är.

Riktigt sugen på att köpa en UX31A iaf.

Permalänk
Skrivet av sorksat:

Ja tyvärr lite dyrt. 10 000kr tycker jag den borde kosta.

Själva tanken med Ultrabooks är att man ska slippa ha samma modell som fattiga människor. Finns det något värre än när man ser någon pundare sitta med samma modell som dig? Nu när Apple är förstört hade jag hoppats att Ultrabooks blev räddningen.

Skrivet av 14ccKemiskt:

Årets mest bokade köp.

Okay

Permalänk
Skrivet av HarmlessWarrior:

Själva tanken med Ultrabooks är att man ska slippa ha samma modell som fattiga människor. Finns det något värre än när man ser någon pundare sitta med samma modell som dig? Nu när Apple är förstört hade jag hoppats att Ultrabooks blev räddningen.
Okay

Sjyst, då vet vi alla vilka kretsar du rör dig i.

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Det var väl nån hybridlösning ? 500+24 som en disk där ofta använda filer läggs på den snabbare SSD.

Jo, fast man får ju ändå ut mest ur sin SSD om man har operativsystemet på den, är ju trotts allt det som används mest när man sitter vid datorn
Jag kommer antingen vänta på en version med större SSD, iaf 60GB, eller uppgradera själv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Synd med bara 4GB RAM, hade hoppats på 8GB i de dyrare modellerna. Verkar som att UX31E hade minnet fastlött så det kommer antagligen inte att gå att uppgradera med en billig 8GB sticka.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Hmm. UX32 verkar inte heller ha bakgrundsbelyst tangentbord, som jag kan se iaf. Isf går den tyvärr bort för min del.