JME Data lägger ned verksamheten

Permalänk
Melding Plague

JME Data lägger ned verksamheten

Det blir en aktör mindre på den svenska datormarknaden när JME Data lägger ned verksamheten på grund av tuff konkurrens från de stora kedjorna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tråkigt, men inte helt oväntat.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

jahapp vart går man nu med sina garantiärenden?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Permalänk

NEEEEE!
MIN FAVORIT BUTIK !!!!!

VAR I TROLLSKOGEN SKA JAG NU KÖPA SKIT IFRÅN?

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Kanske får hoppas på utförsljning iaf då, något possitivt för oss konsumenter iaf

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Kan man inte ge vettig kundservice så ...

Permalänk
Medlem

Synd, tyckte om deras butik när de hade den här i Helsingborg.

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt. Anade att något var på gång när de la ner butiken i centrum, köpte processorn från dem förra sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

NEEEEE!
MIN FAVORIT BUTIK !!!!!

VAR I TROLLSKOGEN SKA JAG NU KÖPA SKIT IFRÅN?

Ex från Alina, Inet, Komplett, Dustin, Cdon eller Webhallen.

Permalänk

blir det någon form av utförsäljning?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Tråkigt, handlade mycket där i börja på 2000-talet när jag började bygga ihop egna datorer, både där och på datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Väntat men tråkigt!

Får hoppas nördarnas räddare inet kommer och köper upp dom så man kan få sig en Inet butik i malmö!

Permalänk
Medlem

VA FAN...... Och jag som precis handlat delar därifrån. Vart vänder jag mig med dom OM det skulle behövas någon gång?

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Ajdå, tråkigt när det försvinner fler och fler butiker.

Står på deras hemsida:

Fråga: Jag har en defekt vara som ska returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Väntat men tråkigt!

Får hoppas nördarnas räddare inet kommer och köper upp dom så man kan få sig en Inet butik i malmö!

Det vore för jävla bra! även om butiken inte är stor så vore det bra om det var en Inet i södra sverige också!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Säger som föregående talare, hoppas på en utförsäljning och ny Inet butik

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk

Hej dååååååååååååååååå :/

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Kanske kan hitta något kul ifall dem säljer ut allt

Permalänk
Skrivet av Neomike:

VA FAN...... Och jag som precis handlat delar därifrån. Vart vänder jag mig med dom OM det skulle behövas någon gång?

se till att fixa detta asap, fastnade i härvan när datorbutiken.com lade ner och konkurs la sig som tur var är jag skyddad med min bank och fick varendra krona tillbaka men som sagt försök kontakt bank etc så fort du kan

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Goodnight sweet prince.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Handlat från dom en gång för flera år sedan, hade nästan glömt att dom ens fanns.

Inet (Gratis Frakt Swec)
Alina Systems (Gratis Frakt Swec + Swec Rabatt)
Webhallen
CDON (Swec Rabatt)
Komplett

Dessa 5 är dom enda jag behöver för att överleva

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Anus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

blir det någon form av utförsäljning?

Tror redan den är i full gång.
Gå in och kolla på deras hemsida så ser du att nästan allt säljs till nedsatt pris.
ex: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:10510479;c:100971

Permalänk
Medlem

synd att företag ska gå under, folk förlorar jobb etc.

minns JME som en av de få stora som jag personligen alltid haft som alternativ när jag letat komponenter. man kollade alltid DB.com, Komplett, Inet, webhallen och så klart JME innan man beställde något. nu faller de bort en åt gången..

Permalänk
Medlem

Vadå tråkigt... Köpte ni saker där ens då? Själv köpte jag EN sak där för att jag hittade till superpris.. Men så visade det sig att dom hade skrivit fel på sin hemsida och att jag som kund borde insett att det var för bra pris för att vara sant.. Efter det så ignorerade jag allt från dom. Är det fel från deras sida kan dom släppa EN vara för priset dom skrivit anser jag och inte beskylla kunden...

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

Tråkigt för JME hade ibland oslagbara erbjudanden, något Webhallen och Inet aldrig skulle kunna göra. Försvinner Alina dampar jag loss.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X00L:

Det var på tiden. Kan man inte ge vettig kundservice så ...

Jaha jag gissar att du har haft med dem att göra med förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

se till att fixa detta asap, fastnade i härvan när datorbutiken.com lade ner och konkurs la sig som tur var är jag skyddad med min bank och fick varendra krona tillbaka men som sagt försök kontakt bank etc så fort du kan

Alltså jag har redan betalat och fått varorna.....Menar mest OM oturen skulle va framme att något går sönder på garanti tid......

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt, jobbade tidigare på JME

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]