Tesoro Durandal G1N och Ultimate G1NL

Permalänk
Melding Plague

Tesoro Durandal G1N och Ultimate G1NL

Amerikanska Tesoro tar steget in på den svenska marknaden och släpper mekaniska tangentbord med en uppsjö olika brytare från Cherry. Jonas knappar på Durandal G1N och Ultimate G1NL.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Man kanske skulle testa ett klicktangentbord.
Vart i Sthlm kan man "känna" på tangentborden för att se vilka brytare man gillar?
Gärna söderort. Tycker varuhusen har dåligt med bord med mekaniska brytare

Permalänk
Medlem

Älskar dessa tangentbord, mer mekanik åt folket!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Haha, Harry Potter typsnitt på lådan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk

Snygg design. Man har blandat gaming med klass. Riktigt snyggt typsnitt också. +1 från mig

Permalänk

Bra artikel men vad kan man köpa Tesoro Durandal Ultimate G1NL för 995:-?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Snyggare än Q-PAD tborden iaf

Permalänk
Medlem

hoppas qpad stämmer dom en ren kopia

Permalänk
Medlem

Amen.

Tyckte fortfarande inte att denna slog rätt men prislappen är inte fel för att vara fullstort mekaniskt.

Jävligt nice med noll prisskillnad på de olika brytarna. Bara att gilla.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Durandal G1N finns i butik än, i Sverige då givetvis?

Permalänk
Skrivet av bosis1:

hoppas qpad stämmer dom en ren kopia

Hoppas iOne stämmer Qpad!

..nä bara skoja, hela marknaden är fullt av rebadgade grejer.

Men, jag längtar efter Filco Majestouch som jag fått för mig skulle komma till Sverige om inte för länge!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Explorer45:

Bra artikel men vad kan man köpa Tesoro Durandal Ultimate G1NL för 995:-?

CDON tex.

Det såg fint ut, velar mellan dessa och ducky shine...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ser alldeles för plastig ut och "gaming yo bling bling". kolla bara på deras hemsida tesorotec.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Tjo

Skrivet av olle360:

Ser alldeles för plastik ut och "gaming yo bling bling". kolla bara på deras hemsida tesorotec.com

får nog hålla med dig där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

hoppas qpad stämmer dom en ren kopia

Qpads och dessa tangentbord är tillverkade av samma företag. Qpad samt Tesoro köper in sina modeller från de.

Permalänk
Medlem

Oh intressant!
Blir att ta en kik på ett med blåa switchar!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tjo

Skrivet av Marcusk:

Qpads och dessa tangentbord är tillverkade av samma företag. Qpad samt Tesoro köper in sina modeller från de.

Aha det är därför tack få vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Men, jag längtar efter Filco Majestouch som jag fått för mig skulle komma till Sverige om inte för länge!

Inte så mycket att längta efter. Tangenterna håller dålig kvalité och blir blanka som is bara efter några månader.

Men seriöst, varför recensera alla dessa tangentbord med cherrybrytare, det finns andra brytare på marknaden också! *host* TOPRE *host*

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Snälla, släpp ett simpelt tangentbord som är tenkeyless med bruna brytare för 7-800kr någon!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Inte så mycket att längta efter. Tangenterna håller dålig kvalité och blir blanka som is bara efter några månader.

Men seriöst, varför recensera alla dessa tangentbord med cherrybrytare, det finns andra brytare på marknaden också! *host* TOPRE *host*

Anledningen till att Filco tangenter blir blanka är att de är gjorda i ABS och har en något finare textur än t. ex. Leopold. I stort sätt alla tangenter som finns är abs, och texturen gör att de blir blanka något snabbare än andra, men det är inga stora skillnader. Jag tycker inte att det är rättvist att säga Filco-tangenter har dålig kvalité när de är i stort sätt samma som allt annat på marknaden.

Permalänk
Medlem

kommer det bara med röd led?

Skulle vilja ha blått... :E

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Jag är en gamer (bland annat), eller 'gejmer' vilket låter lite coolare för noobsen, men jag ogillar starkt alla saker som måste se 'gejming' ut. Min dator används till mycket, nästan allt man köra på en PC - så ser jag ett behov av att köpa en ny komponent eller ett nytt tillbehör till min PC så gör jag mycket research och tillslut köper jag något av kvalitet som jag vet att jag kommer ha nytta av flera år framöver.

Nyligen var jag på jakt efter ett mekaniskt tangentbord, och jag kollade in prisjakt bland annat. Det fanns vissa 'gejming' tangentbord där som jag var intresserad av, framförallt de tangentbord som ser lite mindre 'gejming' ut. Det komiska med dessa 'gejming' tangentbord som ser lite mindre 'gejming' ut (de flesta, dock inte alla), är att de har ersatt vänster windows-tangent med en egen tangent. Alltså, jag orkar inte ens börja dra i den här frågan mer än att det får mitt lilla hjärta att spricka. Jag är ganska bra på spel, men jag är inte så bra på spel att jag måste ha ett fördummat tangentbord som tar bort en väldigt viktig (för mig) tangent. Win+r, Win+e, Win+d, Win+Tab, för att nämna några kombinationer jag använder flertalet gånger i timmen när jag sitter framför min dator.

Anyway, för att göra detta kort. Folk tror, bara för att tilverkarna skyltar med 'Cherry Switchar' att de köper ett kvalitets-tangentbord, men så är det oftast inte.

Jag köpte detta: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=753

Med frakt och en röd ESC-tangent och en 'tangentryckare' betalade jag nästan 1600 spänn.

Säger jag detta för att skryta, eller för att jag vill framstå som rik? Nej, men jag kan förstå att det finns folk som är så små i sina små tankar, att de inte kan förstå det på något annat vis. Nemas problemas, om så är fallet så bjuder jag på det.

Däremot kan jag säga att jag inte är rik, inte ens lite, men jag använder mitt tangentbord till väldigt mycket och jag började mina PC-dagar med mekaniskt tangentbord. Något som jag har saknat varje gång jag köpt nytt tangentbord - för jag har inte suttit och funderat och letat efter ett mekaniskt tangetbord innan, jag trodde nämligen att de var en sådan sak som numera hör till det förgågna, liksom CRT-skärmar - för att nämna ett annat exempel där kvalitet fått stiga åt sidan för andra intressen.

Dessa 'gejming' produkter är oftast bara överprisat skit, och man ska inte stödja sådana företag.
Jag stödjer hellre ett företag som gör en verklig kvalitetsprodukt, även om det kostar mig lite mer. Så är det bara.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Yay, I'm on TV! Eller ja, nästan iaf.

OnT:
Känns lite som att det kan vara ett bra alternativ om man ser till priset, annars börjar det bli en i mängden, är det samma OEM tillverkare som Qpad har så är det mest "Meh" över det hela, varken bra eller dåligt.

Permalänk

När kommer det?
Vart går det att köpa?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

När kommer det?
Vart går det att köpa?

Mvh: Eric

Finns att boka på cdon.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Finns att boka på cdon.

Tack blir till att boka RED

Mvh: Eric
Ps: Nu åker G110 i golvet

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av shaippen:

Anledningen till att Filco tangenter blir blanka är att de är gjorda i ABS och har en något finare textur än t. ex. Leopold. I stort sätt alla tangenter som finns är abs, och texturen gör att de blir blanka något snabbare än andra, men det är inga stora skillnader. Jag tycker inte att det är rättvist att säga Filco-tangenter har dålig kvalité när de är i stort sätt samma som allt annat på marknaden.

Mer som skiljer, typ vad för ytbehandling dem har och vilken metod dem valt för symbolerna på tangenterna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Yay, I'm on TV! Eller ja, nästan iaf.

OnT:
Känns lite som att det kan vara ett bra alternativ om man ser till priset, annars börjar det bli en i mängden, är det samma OEM tillverkare som Qpad har så är det mest "Meh" över det hela, varken bra eller dåligt.

Fördelen med detta över annat är väl möjligheten att välja vilken sorts switch man vill ha.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

Samma tillverkare i botten eller? Sjukt likt MK-85..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fördelen med detta över annat är väl möjligheten att välja vilken sorts switch man vill ha.

Beställer man från Qpads hemsida kan man få valfria brytare till MK-50,80 och 85. Kostar någon hundring mer, (1510 för MK-85 med bruna brytare betala jag).