Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Melding Plague

Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Foxconns styrelseordförande Terry Gou uppger i en intervju att Apple är på god väg att ta fram en egen tv-apparat och att förberedelserna inför tillverkningen är i full gång.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det blir jobbigt med siri när man har gäster som gillar att jävlas :/. "siri shut down the tv" när man kollar på en viktig fotboll match

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Antingen OLED eller Plasma, släpper dom en LCD är det helt ointressant.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svbg:

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Försöker ersätta htpc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peterrrrr:

Antingen OLED eller Plasma, släpper dom en LCD är det helt ointressant.

4k, det är grejer

Permalänk

Usch!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk

Hur mycket överpris blir det på denna tro

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att den inte har en centrerad display med tunna ramar runt & en fjärrkontroll, för då kanske samsung/panasonic/whatever stämmer skiten ur dom.

Skämt åsido, det ska bli spännande att se slutprodukten.

Permalänk
Skäggig legend

Jag har alltid varit emot /fientlig mot Apple datorer. Jag har endast haft telefoner och skaffade precis mig en iPad vilket jag totalt avgudar.
Nu jobbar jag med Mac och älskar min Mac Pro på jobbet och har insett att jag kommer skaffa en iMac till hemmet. Apple har alltid varit det jag velat ha men aldrig skaffat, och jag kommer bli så otrolig neddragen i Apple ekosystemet så jag lär skaffa TVn när den väl kommer.
Meeen så var det det här med spelandet. Jag kommer alltid ha en stark spelmaskin i hemmet - just för att spela på, allt annat kommer ske med Macen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Android-TV lär inte vara långt borta ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kan bli en mycket intressant produkt.

Skrivet av the squonk:

Android-TV lär inte vara långt borta ...

Finns väl redan några tillverkare med Google TV koncept?

Permalänk
Medlem

Nej inte itunes. Tänk om man måste koppla TVn till datorn för att aktivera den. Men även om man måste ha itunes så kanske den kommer bli intressant om den har högre upplösning än 1080p och/eller OLED.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

1984....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Nej inte itunes. Tänk om man måste koppla TVn till datorn för att aktivera den. Men även om man måste ha itunes så kanske den kommer bli intressant om den har högre upplösning än 1080p och/eller OLED.

iTunes aktivering via dator är borttaget.....

Permalänk
Medlem

Väntar hellre på att Google TV slipas och kommer till sverige.

Permalänk
Medlem

Steve Jobs själ är konserverad i ett Mac Server-kluster, där svävar han omkring just nu och tänker ut iSkyNet!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Vet inte hur intresserad jag är av att börja köpa apple produkter då inte den lysande stjärnan eller sociopaten, beroende på hur man ser det inte längre är med på tåget.

Permalänk
Medlem

Förvånad över att de inte släppt detta tidigare.

Undrar om receptet är det vanliga, köpa in en bra panel, ha ett eget interface (som också såklart är kompatibelt med Iphone/Ipad så man inte behöver fjärrkontroll, nu skall man ju dock prata med TVn står det i nyheten) som förpackas i en vitt eller aluminiumfärgat skal. Sen ett rejält prispålägg så att produkten framstår som lite mer exklusiv än vad den är = profit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Nej inte itunes. Tänk om man måste koppla TVn till datorn för att aktivera den. Men även om man måste ha itunes så kanske den kommer bli intressant om den har högre upplösning än 1080p och/eller OLED.

Eftersom att det är Sharp som håller i paneltillverkningen är ju OLED att glömma. Över 1080p är också att glömma eftersom att det ändå inte finns något nämnvärt material och skulle öka priset något enormt.

Permalänk
Medlem

Nej tack, lol.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Man kommer säkert få betala en månadsavgift för att använda skiten... och den kommer förmodligen ej stödja bluray/dvd med tanke på den hemska (illegala) fildelningen som ständigt sker!... crapple..

Permalänk
Avstängd

Fan vad trött jag blir:

Först ska alla ungar ha en Ipod för det har alla andra ungar
Sen ska alla ungar ha en Iphone för det har alla andra ungar
Därefter en Ipad för det har alla andra ungar
De vill ha en bärbar Mac för de passar så bra till IOS-prylarna
Och nu en TV för en helhetsinlåsning.

Nä,he, skojar bara

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

En konkurrent till Ikeas TV? Hehe

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Brukar använda tvens egna youtube app för att kolla fredagspanelen om jag inte vill sitta och kolla på datorn. Annars så fungerar det perfekt att streama film från min dator till tven. Slipper man i mitt fall ha en kabel genom hela lägenheten.

Edit: citerade fel kommentar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt. Skyndar på utvecklingen litegranna=)

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sorksat:

Härligt. Skyndar på utvecklingen litegranna=)

Det enda som kan tänkas vara bra..

Hipsters kommer köpa den oavsett hur dyr och dålig den än är... och därför tvingas konkurrenterna öka produktutvecklingen extremt.

Permalänk
Medlem

Apple kommer och styr upp TV-marknaden som de redan gjort med musikspelare, telefoner och tablets.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Fan vad trött jag blir:

Först ska alla ungar ha en Ipod för det har alla andra ungar
Sen ska alla ungar ha en Iphone för det har alla andra ungar
Därefter en Ipad för det har alla andra ungar
De vill ha en bärbar Mac för de passar så bra till IOS-prylarna
Och nu en TV för en helhetsinlåsning.

Nä,he, skojar bara

Ja men, det är ju det som är hela Apples affärsidé?

Permalänk
Medlem

Andra gubben på Foxconn som läcker hemligheter om Apple... Någon på Apple är nog inte så nöjd tror jag...
Undrar om de funderar på att använda sina 100 miljarder dollar till att bygga egna fabriker...

Visa signatur

En potatis