Jag kan bara instämma med vad andra har sagt, minst 1Gbit ethernet är ett måste idag för många. Visst om man har en äldre slöare burk som enbart används för surfning, så är den ju fortfarande användbar för detta.
En lösning på problemet att slippa bära med sig adaptern är dock att köpa en väldigt massa adaptrar och ha de lite varstans vid behov. En adapter på jobbet, en hemma, en hos föräldrarna och så några hos sina polare om man nu har såna..
Men Apple kommer garanterat om de tar bort porten garanterat sälja usb 3.0 nätverkskort med 1Gbit ethernet och de kommer såklart se till så att denna fungerar bra, synd dock bara att man ska behöva släpa med sig denna adapter hela tiden. För som många har sagt, alla företag m.m. p.g.a. säkerhetsrisk har inte wifi.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
celerity
Denna har dock ursel prestanda och är 10gånger så slö som det nätverk som man har på datorer som är nästan 5 år i nätverket. Men Apple kommer självklart om de gör detta att sälja snabbare nätverkskort.
Och problemet blir att det är jobbigt att släpa med sig en extra adapter hela tiden. Detta känns lite omotiverat på en dator som saluförs som en "smidig dator".
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ajp_anton
100Mbit. Den hastigheten får man med Wi-fi också.
Var är mina Gigabit för överföring av stora filer?
Inte bara överföra stora filer, oavsett vad man arbetar med i nätverket så vill man ej vänta 10gånger så lång tid. Ta utforskaren och öppna en katalog med en massa bilder från systemkameran/skannern och man vill se bilderna som stora ikoner. Redan där laggar 1Gbit aset och man skulle behöva snabbare, bara att detta inte är så enkelt att skaffa snabbare än 1Gbit nätverk idag.
Nu har i.o.f.s. Apple en annan filhanterare än utforskaren som säkerligen är bättre för detta ändamål, i vilket fall så behövs 1Gbit nätverk för vanlig datoranvändning idag.
Lite lagg kan man leva med kan man tycka, men många såsom jag arbetar just mycket mer stora bilder och en av mina sysslor är just att se till så att mina kolleger får en bra arbetsmiljö. (I detta fall slippa vänta på slöa utforskaren ska visa bilderna) Jädra vilken väsen det skulle bli om jag skulle gå ner till 100Mbit, inte minst hos de kolloger som arbetar mycket med Photoshop..