Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Lasergurka
Haha denna kommentar påminner mig om snubben som skrev att Acer tänkte "outside the box" när de valde att stoppa i en sämre CPU än vad vanligen fanns i laptops för samma pris
Du säger det som att andra spel helt skiter i gameplayet bara för att de uppgraderar sin grafikmotor emellanåt...
Sen har ju ingenting stort hänt med gameplayet i Cod på flera år heller, så vad är det egentligen de lägger tid på om varken gameplay eller grafikmotor får något fräsht?

säger inte att gameplayen ignoreras, bara att det tydligt märks av på gameplayen att man lagt krutet på grafik... blir långsamare och utan anledning utdraget :S sen om ett dataspel blir roligare ju verkligare det ser ut och fungerar är väl subjektivt, men personligen är det just verkligheten jag vill slippa när jag sätter mej å spelar, inte uppleva den på en dataskärm.
ang cod, så därav (förhoppningsvis). tycker dock att alla cod är olika, och roliga på olika sätt, spelar regelbundet alla mellan cod 4 och mw3, beroende på vad jag känner för

om det är ett bra och nytänkande spel vet jag inte om jag kan säga, men det är KUL, något som verkar ha glömts bort att spel ska vara...
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
kaya
Du kollar bara på svart vit film också eller kollar filmer på VHS eftersom det är handlingen som är viktigast?
Visst gameplay > grafik alltid, men man vill ju gärna ha båda.
Och nu är det ju inte en satsning på gameplay som gör att dom skiter i grafiken. Det är betydligt billigare att utveckla spel till konsoler och eftersom MS och sony har mjölkat sina konsoler i så många år nu och dom kommer att fortsätta göra det så är det ju ingen mening att göra en ny grafikmotor eftersom dagens konsoler inte klara nå mer än vad som redan finns.
Stor eloge till MS och Sony, och alla spel företag som har slutat göra spel för att dom tycker det är kul och istället bara gör det för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Min snart 3 år gamla dator är fortfarande top of the line och kommer att vara det i många år framöver.
självklart

inte svartvit film då, men vhs händer att man dammar av

vrf göra det svårare än att bara stopa in filmen å trycka play?

kan ju även upplysa dej om att jag för nuvarande sitter å nötar igenom nox, ett spel från westwood som släpptes 2000, och unreal tournament 1 håller jag än idag som världens absolut bästa fps.
sen vart ni läser att man skiter i gameplayen om man satsar på grafik vet ja inte, tycker det märks vart satsningen ligger, men i grund och botten klagar jag på dagens gamers :S det är inte spelen det är fel på.. om vi säger så, utan majoriteten utav dom som spelar :S
tex alla kommentarer om att det är för att snorungar fortfarande köper spelet som inte utvecklarna engagerar sej, det är ju som att säga att folk borde sluta spela/se på fotboll, för att reglerna är gammla, för om alla slutar se/spela så måste man ändra sporten för å få liv i den igen... funkar inte riktigt så...
och enligt många är ju (tydligen) ett spel och ett exakt likadant spel fast med bättre grafik två HELT skilda saker, medans ett spel och ett spel med olika valmöjligheter och dylykt fast med samma grafik är exakt samma spel?
cod är ett prima exempel på vad jag menar, gammal motor å allt va nu folket klagade på i all ära, men det är fortfarande ROLIGT att spela, vilket, i grund och botten är det enda som har betydelse för ett spel för att det ska sälja.
rent personligen tycker jag vi kan sluta sträva efter bättre grafik, och tvinga utvecklarna av spel att komma med nytänkande speluppläg och funktioner för att sälja spel..