Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Lindgren92
3800kr? Och så finns det inga Thunderbolt enheter ute.
Citat:
eriohm
Citat:
Bejje
Ja för Apple är ju så billiga, eller inte.
Citat:
Arginj
Om du istället trycker på länken och tittar på vilka produkter som erbjuds skulle till och med du inse att det inte enbart är Apple-produkter där.
Av totalt 20 produkter har Apple 3 stycken där...
Citat:
Bejje
Jag har inte sagt något om Appleprodukter. Det jag menar är att allt som de säljer, även andras produkter är onödigt dyra. En klassiker är ju att uppgradera en dator som man köper med extra minne eller extra hårddisk och det blir sjukt mycket dyrare än vad det blir att själv köpa minne och disk och sedan stoppa in.
Citat:
Arginj
Jaså?
På Apples hemsida kostar "LaCie 4 TB 2big Thunderbolt Series RAID hårddisk" 5390:-. På Inet kostar samma produkt 5490:-. Alltså 100:- mer.
På Apples hemsida kostar "Western Digital 6 TB My Book Thunderbolt Duo Dual-Drive Storage System" 5990:-. På cdon kostar samma produkt 5490:-. Alltså 500:- mindre.
På Apples hemsida kostar "Elgato 240 GB Thunderbolt Solid State Drive" 6199:-. På dustinhome kostar samma produkt 6990:-. Alltså 791:- mer.
Således ligger tillbehören (som detta handlade om) på ungefär samma priser som andra butiker, så sluta med dina falsarier.
EDIT: Observera att jag tog 3 slumpvis valda produkter bland Thunderbolt-tillbehören, som detta handlade om.
Citat:
GambitSWE
Han nämnde att han ville uppgradera minnet från en standard konfig i datorn som ett exempel. Du kontrar då med externa enheter....Jag kollade själv häromdagen på Macbook Pro modeller, och att hoppa från 4GB ram till 8GB kostade cirkus 1900 kr. Om inte det är att fläska på priset, så vet jag inte vad som är. Jag uppgradera själv ram-minnet på min lappis, och då kostade ram-minnet endast 800, och det var flera år sedan. Varför kostar det så mycket på Apple's grejer måntro? Apple är inte ensamma om man fläska på, väljer du en Dell dator och vill uppgradera viss hårdvara, så betalar men oftast mer än att köpa hårdvaran i annan butik.
Du verkar nog inte riktigt ha läst ordentligt. Han tar upp RAM som ett
exempel. Dock skriver han "Det jag menar är att allt som de säljer, även andras produkter är onödigt dyra." utan att över huvud taget nämna några specifika delar. Dessutom handlade diskussionen om Thunderbolt-enheter innan han ens nämnde RAM-minne, så att påpeka att min så kallade "kontring" inte hör till diskussionen är ju bara helt fel.
EDIT: Du har hela diskussionen ovan om du vill läsa igen. Den handlar som sagt om Thunderbolt-tillbehör innan RAM ens kom på tal.
/ 120GB SSD + 320 GB HDD
/ HX650
/ FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4
/ Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515
/ Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741
|| Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF