Google Chrome nu världens mest använda webbläsare

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome nu världens mest använda webbläsare

Den som använder Googles webbläsare Chrome är inte ensam. För första gången någonsin noteras en stabil ledning över den tidigare världsettan Internet Explorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde jag faktiskt inte! Men kul att se att folk börjar gå ifrån IE

Permalänk
Medlem

Chrome FTW

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

chrome!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Använder Safari betydligt mer än Chrome då jag surfar mer på Ipad:en och Iphone:en

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk om man snart kan sluta göra en anpassad version av hemsidor bara för att det ska se bra ut i IE också?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

opera ftw! stödjer den suveräna underdog:en

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Byter till chrome den dagen man kan ställa in så den inte sparar webbhistorik.

Permalänk
Medlem

IE använder bara dom som inte vet bättre

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem

Var ganska övertygad om att Chrome var störst med tanke på att särskrivningarna på forum ökat så drastiskt den senaste tiden.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Firefox självklart

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av x-dr3am:

Byter till chrome den dagen man kan ställa in så den inte sparar webbhistorik.

https://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=sv&answer=...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Opera / IE
Nya versionerna är riktigt fräsha.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ska bli mest spännande att se om detta håller i sig eller om MS lyckas vända det. Vore en bedrift i sig om MS kan peta fram en webbläsare folk VILL använda.

Håller mig själv till FF och Noscript oavsett vad.

Permalänk
Medlem

Chrome äger, inte konstigt! Helt rätt utveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av qrnis:

IE använder bara dom som inte vet bättre

Så uttalat sig bara dom som inte vet bättre

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Chrome här, känns lite snabbare än Firefox. Gissar att det är en vanesak, gillar Firefox plugins mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att IE används så mycket än, kolla alla kommuner och deras IT, äldreboenden, skolor, sjukhus etc.

Permalänk

Byter från Chrome till Firefox när man slipper trycker pil ned och sedan enter, alternativt CTRL + Enter för att komma in på sidförslaget man får när man skriver de 1-3 första bokstäverna i URL:en.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Härligt Google! Jag kör på Chrome.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Naw, stackars Opera

Permalänk
Medlem

Det verkar som att IE-användarna går över till chrome och de flesta FF-användarna är lojala vilket är kul att se, bara min snabba uppfattning av diagrammet

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Världens mest hypade browser

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Förstår inte varför folk använder IE vad jag läst om de så har Firefox och IE mest säkerhetshål av alla webbläsare, och dessa har visserligen fixats till men inte tillräckligt. Själv kör jag Chrome och aldrig haft problem. Hade först firefox men den var bara strulig och jobbig. Chrome är mycket snabbare och säkrare i mitt tycke Stackars opera dock ^^

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 2133Mhz DOMINATOR PLATINUM SSD: OCZ Agility HDD: 3x Western Digital 3TB Moderkort: MSI Z77 MPOWER ATX Big Bang Military class 3 Grafikkort: GeForce GTX 680 4096MB EX OC

Permalänk
Medlem

Känner till inkognito varför finns det inte bara en inställning för detta? Vill ha kvar coookies

Permalänk
Avstängd

IE är ju jättedåligt, chrome är inte mycket bättre det heller :/

Permalänk
Medlem

Netscape <3

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Byter från Chrome till Firefox när man slipper trycker pil ned och sedan enter, alternativt CTRL + Enter för att komma in på sidförslaget man får när man skriver de 1-3 första bokstäverna i URL:en.

Jag kör Aurora (Nightly -> Aurora -> Beta -> Stable) och den funktionen finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Inte konstigt att IE används så mycket än, kolla alla kommuner och deras IT, äldreboenden, skolor, sjukhus etc.

IE (och Chrome) har övertaget av att de går att centralt administrera och kontrollera. Chrome, precis som IE, kan följa AD instruktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

Det verkar som att IE-användarna går över till chrome och de flesta FF-användarna är lojala vilket är kul att se, bara min snabba uppfattning av diagrammet

Jo det är nog så - och Chrome är ju bättre än IE iaf även om senare utgåvor av FF är bättre än Chrome på allt. Framförallt så finns det många fler riktigt avancerade tillägg som gör webläsaren till så mycket mer än en webläsare.

FF- powerusers som vet vad de vill.
Chrome - de som har tröttnat på IE
IE- de som inte orkar, kan, vill, får byta till något bättre.

resten - tja, för att man vill sticka ut eller har något mycket specificerat behov.