Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Sony?
1) Räkna upp 20 saker då. Borde vara enkelt om det finns 80 saker chrome inte hare.
När jag säger 80-20 så pratar jag om procent, inte om enskilda funktioner eller möjligheter.

Det trodde jag var en självklarhet.
Alltså att utav alla dom funktioner som den ena webbläsaren saknar så är det 80% till firefox fördel.
Men det betyder ju inte så mycket i sig, det som spelar någon roll är ju om webbläsaren man använder har dom funktionera man själv vill ha eller inte.
Jag kan bara på rak arm säga dom funktionerna som är viktiga för mig som gör att jag väljer Firefox före Chrome.
1. Tabbarna och dess anpassningsbarhet
2. Hur jag kan anpassa hur browsern ser ut och vilka knappar och funktioner jag kan lägga var jag vill
3. Jag använder add-ons som funkar bättre i firefox, ad-block och greasemonkey t.ex.
Saker som jag på rak arm tycker att Chrome gör bättre som jag saknar i firefox:
1. Synkning av allt! Det funkar helt enkelt bättre i Chrome för mig med synkning av allt, add-ons, utseende, webbhistorik osv.
2. Bättre fungerande auto-hd på youtube
Rent funktionsmässigt då, sen finns det andra preferenser om hur saker och ting ser ut, beter sig med olika sidor osv där jag tycker Firefox är stabilare och jämnare för mig.
Att leta upp listor på funktioner tycker jag är ointressant, om du tycker det är intressant kan du leta upp det själv.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Sony?
2) Nej? Vad menar du? Jag kan välja att sweclockers, kolla.tv, dn.se ska öppnas när jag startar chrome.
Tja, det var verkligen inte det jag menade iaf.

Hur tabbar ska öppnas i bakgrunden eller förgrunden, om den automatiskt ska öppna sökningar i flikar i bakgrunden osv.
Man har inte alls samma möjlighet att anpassa hur man vill att tabbarna ska hanteras i Chrome som i Firefox.