Diablo III slår försäljningsrekord

Permalänk
Melding Plague

Diablo III slår försäljningsrekord

Blizzard avslöjar att hela 3,5 miljoner exemplar såldes under det första dygnet, vilket gör Diablo III till det snabbast säljande PC-spelet genom tiderna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lättsmält är lättsålt

Visa signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Permalänk
Avstängd

Faktiskt förväntat

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Riktigt härliga siffror det där

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Inte undra att det blev lite strul när alla skulle logga in samtidigt då!

Permalänk
Avstängd

Vänta nu var inte PC-marknaden döende?!

*Ironi mot konsolfanbois!*

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

Är det någon som är förvånad?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Många kompisar spelar det så jag "impulsköpte" för att kunna spela med dem. Folk drar folk.

Permalänk

Hade helt ärligt inte förväntat mig något annat.

Visa signatur

:- )

Permalänk
Hedersmedlem

Lite så kändes det...

Jävlar vad frustrerande det var att inte kunna spela förens 00:40, när man redan väntat såå länge på launch!

Permalänk
Medlem

Hur gick detta till? Piratkopieringen tog ju död på PC-marknaden för flera år sedan. Det är ju en ren förlustaffär att utveckla PC-spel och ingen som jobbar med det får någonsin betalt. Det lärde jag mig på spelbranchens seminarie för föråldrat och omodernt tänkande.

Edit**
För att förtydliga då det tydligen inte är uppenbart: Ja, jag är ironisk...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
ASUS Nordic

Skräll!

Förutom Error 37 så älskar jag varenda minut av spelet.

Permalänk
Medlem

Kul att folk köper sina PC spel nuförtiden
Hoppas de stora spelhusen fattar detta och satsar mer på PC-exklusiva titlar som för ett gäng år sedan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att man inte kunde logga in när det släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Nu är det bara vänta till MoP (Mist of Pandaria) så blizzard kan balansera och fixa till alla jäkla buggar i WoW. Frustrerande!

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 2133Mhz DOMINATOR PLATINUM SSD: OCZ Agility HDD: 3x Western Digital 3TB Moderkort: MSI Z77 MPOWER ATX Big Bang Military class 3 Grafikkort: GeForce GTX 680 4096MB EX OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Hur gick detta till? Piratkopieringen tog ju död på PC-marknaden för flera år sedan. Det är ju en ren förlustaffär att utveckla PC-spel och ingen som jobbar med det får någonsin betalt. Det lärde jag mig på spelbranchens seminarie för föråldrat och omodernt tänkande.

Haha Eller hur!

Piraterna dödar ju PC-utvecklingen..

Ska köpa mitt D3 den 25'e maj, sen ska jag och min sambo samt några polare inhandla om 3 veckor future soldier! sen Bf3 map pack grejen

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Inaktiv

Att Blizzards titlar säljer bra är ju inte direkt någon nyhet.

Inget köp för min del del, Blizzards spel brukar inte tilltala mig.

Permalänk
Medlem

4.2 miljoner personer tycker inte längre om talet 37

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Error 37 nä men nu försår man lite varför det blev som det blev

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

japp påminns om talet 37. om kanske skulle ta sina miljoner och göra en mindre uppgradiring av logginservrarna som antagligen är från diablo 2 tiden ....

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

några fick d3 via såna erbjudanden eller nåt...står i nyheten

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

En del köpte ju spelet ett år innan.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

3,5 + 1,2 = 4,7 (1,2 är från wow)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Hjälpsam

4,7 miljoner människor kan räknar till 3006 felmeddelanden.

6,3 miljoner människor tycker det är OK med att ha molnbaserade spel.

6,3 miljoner människor har samlat ihop (gissningsvis) ca 2,5-3 miljarder kronor för att täcka 12 års utveckling.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

Läs!

"Denna siffra inkluderar inte de 1,2 miljoner spelarna som fick tag på spelet genom erbjudandet World of Warcraft Annual Pass Promotion."

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

har du läst och förstått hela artikel? 1,2m fick spel genom promotion i WOW, tror beta testare har ngt att göra med det också
hur som helst 4,7m folk fick nycklar till spel men.. de kan inte säga att så många spelade den spel vid lansering, alltså många hade ju problem att komma in
de hade inte räknat med så många spelare redan första dag, men det blir betydlig mindre om en månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

"Denna siffra inkluderar inte de 1,2 miljoner spelarna som fick tag på spelet genom erbjudandet World of Warcraft Annual Pass Promotion."

3,5 + 1,2 = 4,7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

Annual passes från wow osv...

Permalänk
Skrivet av vompen:

Jag fattar inte. Hur kan 4,7 milj spelat på lanseringsdagen när det bara såldes 3,5 ex under de första 24 timmarna?

Eftersom 1,2 miljoner köpte via Anuual pass via wow köp 12 månader wow subscribtion *stavning* och få diablo3 gratis på lanseringsdagen

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 2133Mhz DOMINATOR PLATINUM SSD: OCZ Agility HDD: 3x Western Digital 3TB Moderkort: MSI Z77 MPOWER ATX Big Bang Military class 3 Grafikkort: GeForce GTX 680 4096MB EX OC