Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Aleshi
Vet du något annat som är bättre? Fractal Designs minichassin är ju en hel del större. :/
Vill ha litet men så klart bra luftflöde, inte massa onödiga 5.25" eller 3.5" platser. :/
Nej tyvärr, jag letar också efter ett bra mATX-chassie. Arc och Define R3 mini är dock trevligare att ha att göra med än Silverstones, men det är precis som du säger rätt mycket större. Core Mini är mindre, men är ju det som det är också. Dock har jag velat testa och bygga i det nån gång för att se om det inte går åstadkomma nåt acceptabelt ändå.
Jag menar inte att Silverstone Temjin TJ08B-E är ett dåligt chassie, men jag blev lite besviken på byggkvaliteten och platskompromisserna. Vad gäller luftflöde så är det ju ganska oslagbart. Jag tror tex Arc Mini kan få lika bra flöde, men ljudnivån blir nog inte lika bra dock. Bitfenix Prodigy lär få fantastiskt luftflöde med en 23 cm fläkt i fronten, Bitfenix egna Spectre Pro är faktiskt en riktigt trevlig fläkt. Men då är ju den lådan miniITX med allt vad det innebär.
Har tittat på en del Lian-Li lådor, men de är ju ännu dyrare än Silverstone och tillför eg inget jag är intresserad av (ännu fler 5,25" o 3,5"-platser? varför?).