Jag ber om ursäkt för sent svar. Kom precis tillbaka efter en sväng till fabrikerna i Kina.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Halldinus
Ber om ursäkt om svaret redan givits eller ges i videon, men kan inte kolla youtube på jobbet. hur många centimeter fanns det till grafikkortet med HDD-buren på plats? Tänker framförallt på den nyligen annonserade Zotac 670 på 17,8cm.
Med "mellanburen" på plats (alltså, alla fem fullfjädrade 3.5"-platser) så har du 181.5mm till godo för grafikkortet. Så, Zotac 670 (om det verkligen är 17.8cm, som du angav) borde få plats finfint.
Citat:
Gagoff
Jag vill också gärna veta detta. Jag tror det är alldeles på gränsen.
Det finns hursom plats för fler diskar än man tror, även utan mellanburen. Du kan sätta en nedanför den andra buren och 2 i chassiplåten. (2.5" endast, tror jag).
Jo, dom där extraplatserna, utanför den reguljära buren, är alla på 2.5", så det blir att slakta alla gamla laptops ni har liggandes.

Det går förövrigt att skruva fast ytterligare 2 st 2.5" på framsidan av nätaggregatsburen, så totalt kan man stoppa in 5 st 2.5"-enheter efter att dom vanliga HDD-burarna har tagits bort.
Citat:
euf0ria
På tal om Phobya Extreme 200 radiator. Skulle en sådan få plats i fronten med 5,25"-platsen i taket intakt? Radiatorns höjd är 245mm. Om någon vänlig själ kan mäta avståndet mellan golvet och 5,25"-buren och posta det här skulle jag bli glad.
Det beror lite på tjockleken av radiatorn + fläkt. Fästena för hårddiskburarna är något upphöjda, så om det är för tjockt så kommer du att slå in i dessa upphöjningar också, vilket tar bort några millimeter i höjd.
Hursomhelst så är måtten följande:
Botten till 5.25"-buren = 245.5mm
Upphöjningarna (och jag tror du måste räkna med dom, då radiator och fläkt garanterat blir ett par centimeter tjockt) = 3.5mm vardera
Slutsats: Du kommer att ha max 244.8mm till godo, om du inte börjar banka plåt förstås. ;-P
Jag önskar att jag hade haft just den radiatorn du nämner, så jag kunde testa "hands on", men marknaden för vattenkylning i Taiwan suger, och det är nästintills omöjligt att hitta komponenter här (bizarrt, jag vet). De radiatorer jag har lyckats lägga labbarna på har jag fått hitburna av kompisar på väg över från Europa och USA.
Vore jäkligt kul att se vad folk kan åstadkomma med olika uppsättningar i Prodigy. Posta gärna bilder, om ni får till något extremt!