Produkter kopplade till tråden
Produkt (1 st) Bästa pris Betyg
BitFenix Prodigy (Svart) (Chassin) 654:- 9.09
Sidan 7 av 8 « Första 456 7 8

Verktyg Visningsval
2012-07-01, 15:46   #181

skogstomtarna

Medlem

skogstomtarnas avatar

Registrerad: jun 2012

Shit just got serious. Gör om gör rätt, hittade originalet i 3d warehouse, men det dröjde inte läge fören jag insåg att allt var fel. så nu sitter jag här....

Senast redigerad av skogstomtarna 2012-07-01 klockan 15:52.
skogstomtarna är uppkopplad nu
2012-07-04, 06:19   #182

Joures

Medlem

Plats: Lindesberg

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skogstomtarna Visa inlägg
Shit just got serious. Gör om gör rätt, hittade originalet i 3d warehouse, men det dröjde inte läge fören jag insåg att allt var fel. så nu sitter jag här....
Jag vill gärna ha den där om måtten stämmer!
Joures är inte uppkopplad
2012-07-04, 07:43   #183

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Plats: Karlskrona

detta chassi skulle jag gärna köpa till mitt första gamingdator-bygge, men vill ha ljudkort också för en exceptionell och intensiv ljudupplevelse i bf3, finns ju inte plats för det i denna

Vill ha ett litet, smart, lättkylt chassi under 1k, helst under 800, med möjlighet för även ljudkort. Detta är ju helt perfekt men faller på min sista punkt.
Chassi: Bitfenix Prodigy Vit, GPU: ASUS 7970 Accelero Xtreme, CPU: Intel i5 2500K H40, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Logitech G400, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus är inte uppkopplad
2012-07-04, 08:38   #184

Tozzi

Medlem

Tozzis avatar

Plats: Upplands Väsby

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marticus Visa inlägg
detta chassi skulle jag gärna köpa till mitt första gamingdator-bygge, men vill ha ljudkort också för en exceptionell och intensiv ljudupplevelse i bf3, finns ju inte plats för det i denna

Vill ha ett litet, smart, lättkylt chassi under 1k, helst under 800, med möjlighet för även ljudkort. Detta är ju helt perfekt men faller på min sista punkt.
De finns ju digitala utgångar för ljud (optisk t.ex.), köp en ordentlig DAC efter så har du löst problemet? ^^
i7 920, Antec kühler 620, Asus P6T-Deluxe, Corsair Dominator 6*2GB 1600Mhz, XFX Core Edition 750W, ATI Radeon 5850
Tozzi är inte uppkopplad Folding
2012-07-04, 08:42   #185

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tozzi Visa inlägg
De finns ju digitala utgångar för ljud (optisk t.ex.), köp en ordentlig DAC efter så har du löst problemet? ^^
du menar den utgången som finns på moderkortet? hur står sig sådan ljudkvalité jämfört med ett ljudkort för ca 1000:- (och bra lurar, förutsatt)? Har du några tips på en sån... DAC?
Chassi: Bitfenix Prodigy Vit, GPU: ASUS 7970 Accelero Xtreme, CPU: Intel i5 2500K H40, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Logitech G400, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻
2012-07-04, 12:25   #186

skogstomtarna

Medlem

skogstomtarnas avatar

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Joures Visa inlägg
Jag vill gärna ha den där om måtten stämmer!
alla mått stämmer inte dock. Fråga gärna va de gäller så ska jag säga vad jag tror. (hårddiskburen är helt fel)

här är skp:n http://dl.dropbox.com/u/89505628/Bitfenix%20prodigy.skp
skogstomtarna är uppkopplad nu
2012-07-04, 13:34   #187

Joures

Medlem

Plats: Lindesberg

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skogstomtarna Visa inlägg
alla mått stämmer inte dock. Fråga gärna va de gäller så ska jag säga vad jag tror. (hårddiskburen är helt fel)
Stämmer 10 gånger bättre än den andra. Toppen!
Joures är inte uppkopplad
2012-07-04, 20:30   #188

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Tror ni man kan ta bort den mittersta och understa buren, för att kunna montera en ssd på väggen vid nätagget och en 2.5" hdd i botten? Skulle va nice då man får ett riktigt schysst luftflöde genom hela burken med en vattenkylare till processorn som inte hämmar flödet från front till bak. Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com
2012-07-05, 08:05   #189

Tozzi

Medlem

Tozzis avatar

Citat:
du menar den utgången som finns på moderkortet? hur står sig sådan ljudkvalité jämfört med ett ljudkort för ca 1000:- (och bra lurar, förutsatt)? Har du några tips på en sån... DAC?
Det är en digital utgång, så det är i "stora drag" samma som källan, det är alltså inte något "ljud" ännu, därför behövs en DAC som kan omvandla de digitala till analoga signaler. Därför har du "inga" förluster via digitala utgångar, det hela ligger då på en DAC/förstärkarens inbyggda DAC. Men jag känner mig lite novis på ämnet, så jag behåller mig rätten för eventuella fel.

Jag skulle kolla på en schysst förstärkare att koppla till, men det kanske inte är riktigt vad du är ute efter? ^^

Hmmz, hittade även med USB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=729936), men har för mig det var något med USB standarden som gjorde att det inte var helt optimalt, om jag bara kunde komma ihåg vad..

Somsagt, är helt novis på detta, kör med HTPC och hemmabio-förstärkare (HDMI växlare på förstärkaren). Gå in på HiFi-klubben, de brukar va mycket trevliga och hjälpsamma oftast!
i7 920, Antec kühler 620, Asus P6T-Deluxe, Corsair Dominator 6*2GB 1600Mhz, XFX Core Edition 750W, ATI Radeon 5850
2012-07-05, 08:10   #190

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Det är en digital utgång, så det är i "stora drag" samma som källan, det är alltså inte något "ljud" ännu, därför behövs en DAC som kan omvandla de digitala till analoga signaler. Därför har du "inga" förluster via digitala utgångar, det hela ligger då på en DAC/förstärkarens inbyggda DAC. Men jag känner mig lite novis på ämnet, så jag behåller mig rätten för eventuella fel.

Jag skulle kolla på en schysst förstärkare att koppla till, men det kanske inte är riktigt vad du är ute efter? ^^

Hmmz, hittade även med USB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=729936), men har för mig det var något med USB standarden som gjorde att det inte var helt optimalt, om jag bara kunde komma ihåg vad..

Somsagt, är helt novis på detta, kör med HTPC och hemmabio-förstärkare (HDMI växlare på förstärkaren). Gå in på HiFi-klubben, de brukar va mycket trevliga och hjälpsamma oftast!
Tack för det trevliga svaret och tipset! Ska kolla in på det forumet när bygget börjar närma sig! =)

MVH
2012-07-05, 09:47   #191

Tozzi

Medlem

Tozzis avatar

Citat:
Tack för det trevliga svaret och tipset! Ska kolla in på det forumet när bygget börjar närma sig! =)

MVH
Hehe, varsågod. Jag menade mer besöka fysiska butiken De kan sin sak och även visa upp/provspela för dig i viss mån.
2012-07-05, 10:30   #192

Tozzi

Medlem

Tozzis avatar

Citat:
Tror ni man kan ta bort den mittersta och understa buren, för att kunna montera en ssd på väggen vid nätagget och en 2.5" hdd i botten? Skulle va nice då man får ett riktigt schysst luftflöde genom hela burken med en vattenkylare till processorn som inte hämmar flödet från front till bak. Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com
Kolla reportaget, man kunde vad jag minns fästa två stycken 2,5" bakom nätagget.
2012-07-05, 11:02   #193

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Kolla reportaget, man kunde vad jag minns fästa två stycken 2,5" bakom nätagget.
jo jag har sett det, ville mest ha lite åsikter om det. Men kan man placera HDD:n vertikalt? blir inte obalans eller något (vad vet jag?)? isf kan man ju montera både SSD och HDD på nätaggsburen (som du sa) och modda till en plats för en fläkt i botten!

EDIT: Eller så lägger man båda enheterna i sidopanelen! massor med utrymme framför nätagget! FAn e i helt extas över mitt kommande bygge (som blir mitt första någonsin) i detta chassi!
2012-07-06, 06:17   #194

david_j

Bitfenix

Plats: Taipei, Taiwan

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dahle86 Visa inlägg
Vet inte om det kommit svar innan men jag och tydligen flera andra är nyfikna på om det kommer att komma lister man kan sätta på istället för handtagen? (givetvis vill man isf ha någon form av gummi fötter på de nedre listerna )
Det finns planer, men ingenting spikat ännu.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lillenboije Visa inlägg
Så det gick att montera en 230mm fläkt fram med 5,25 platsen kvar?
Japp. 5.25"-platsen kan du behålla, även med 230mm fläkt i fronten.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sskludde Visa inlägg
Har kollat en hel del på flera recensioner nu, jag har upptäckt ett litet problem som skulle drabba mig. Det ser ut som att det skulle vara alldeles för tight för att få plats med en H100 med PNP när man har en fläkt där bak med, vad tror ni?
Inga problem. Radiator i PNP krockar inte med bakfläkten.

Citat:
Det går bra. Du kan installera två stycken 2.5" på väggen vid nätagget faktiskt, och ytterligare två stycken på den högra sidopanelen... och förstås ännu en på golvet, om du inte vill reservera utrymme för pump/reservoar där nere.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JanneJa Visa inlägg
Är lite fundersam över fläktplatsen i fronten då det står att det får plats 120 mm - 230 mm fläktar men det står ingenting om man måste ta bort 5.25 tums vaggan för att få plats med dem större fläktarna eller får 230 mm fläkten plats med 5.25 på plats?
Se mitt svar ovan... men visst, du kan köra 230mm fläkt i fronten och behålla BD-spelaren ändå.
david_j är inte uppkopplad
2012-07-06, 12:58   #195

Tozzi

Medlem

Tozzis avatar

Citat:
jo jag har sett det, ville mest ha lite åsikter om det. Men kan man placera HDD:n vertikalt? blir inte obalans eller något (vad vet jag?)? isf kan man ju montera både SSD och HDD på nätaggsburen (som du sa) och modda till en plats för en fläkt i botten!

EDIT: Eller så lägger man båda enheterna i sidopanelen! massor med utrymme framför nätagget! FAn e i helt extas över mitt kommande bygge (som blir mitt första någonsin) i detta chassi!
Hur man placerar en HDD har ingen betydelse! Jovisst, du kan även fästa på sidoplåten, dock något jag inte skulla göra (kablar som hänger "fast" i plåten när man ska ta av osv).
2012-07-06, 13:00   #196

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Hur man placerar en HDD har ingen betydelse! Jovisst, du kan även fästa på sidoplåten, dock något jag inte skulla göra (kablar som hänger "fast" i plåten när man ska ta av osv).
jo jag kom på det senare med att det kanske inte är någon höjdare när sidopanelen ska av, så får bli framför PSUn dem hamnar!
2012-07-10, 09:55   #197

devour

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av david_j Visa inlägg
Spoiler:
Jag ber om ursäkt för sent svar. Kom precis tillbaka efter en sväng till fabrikerna i Kina.

Med "mellanburen" på plats (alltså, alla fem fullfjädrade 3.5"-platser) så har du 181.5mm till godo för grafikkortet. Så, Zotac 670 (om det verkligen är 17.8cm, som du angav) borde få plats finfint.

Jo, dom där extraplatserna, utanför den reguljära buren, är alla på 2.5", så det blir att slakta alla gamla laptops ni har liggandes.
Det går förövrigt att skruva fast ytterligare 2 st 2.5" på framsidan av nätaggregatsburen, så totalt kan man stoppa in 5 st 2.5"-enheter efter att dom vanliga HDD-burarna har tagits bort.

Det beror lite på tjockleken av radiatorn + fläkt. Fästena för hårddiskburarna är något upphöjda, så om det är för tjockt så kommer du att slå in i dessa upphöjningar också, vilket tar bort några millimeter i höjd.

Hursomhelst så är måtten följande:

Botten till 5.25"-buren = 245.5mm
Upphöjningarna (och jag tror du måste räkna med dom, då radiator och fläkt garanterat blir ett par centimeter tjockt) = 3.5mm vardera

Slutsats: Du kommer att ha max 244.8mm till godo, om du inte börjar banka plåt förstås. ;-P

Jag önskar att jag hade haft just den radiatorn du nämner, så jag kunde testa "hands on", men marknaden för vattenkylning i Taiwan suger, och det är nästintills omöjligt att hitta komponenter här (bizarrt, jag vet). De radiatorer jag har lyckats lägga labbarna på har jag fått hitburna av kompisar på väg över från Europa och USA.

Vore jäkligt kul att se vad folk kan åstadkomma med olika uppsättningar i Prodigy. Posta gärna bilder, om ni får till något extremt!
Preliminärt datum på butikerna jag hittat är 12:e (den här veckans torsdag), hur väl stämmer det? Börjar grejerna skickas ut/har skickats så man inte behöver vänta evigheter på chassit?
devour är inte uppkopplad
2012-07-10, 14:08   #198

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

jag skulle vilja veta bättre hur 2.5" enheterna sätts fast bakom nätagget på "väggen", finns det färdigt så det bara är och skruva dit en ssd och 2.5" HDD med medföljande saker till chassit eller hur gör man?
2012-07-11, 12:56   #199

AndreiD

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: jul 2012

Jag köpte alla mina komponenter för ett miniITX bygga, men Bitfenix Prodigy fortfarande inte finns någon.
Gick från 6 juli, 12 juli och nu 18 juli, är livet grymt.
Intel i7 2600K | Corsair H80i w/ 2x be quiet! ShadowWings PWM | Asus P8Z77-I Deluxe | Kingston HyperX 8GB DDR3 1600Mhz | Sapphire HD6950 1GB DDR5 | Plextor M2P 256GB | 2x Seagate 2TB 7200rpm | Corsair AX 650W | Fractal Design Arc Mini
AndreiD är inte uppkopplad
2012-07-12, 14:07   #200

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

finns tydligen 1 hos inet nu Är fortf nyfiken hur 2.5" enheterna fästs i nätaggs-väggen?
2012-07-12, 17:42   #201

grottsten

Medlem

Plats: Sveriges baksida - Sthlm

Registrerad: mar 2012

Citat:
finns tydligen 1 hos inet nu Är fortf nyfiken hur 2.5" enheterna fästs i nätaggs-väggen?
Med skruv.
2012-07-12, 18:42   #202

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av grottsten Visa inlägg
Med skruv.
Då misstänker jag att det följer med något slags fäste för diskarna och skruvar för dem med, eller har jag fel?
2012-07-12, 20:02   #203

Anthraxegott

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: sep 2011

Grymt videoklipp! Önskar att fler tillverkare tog sig tid till att göra informativa videoklipp.

EDIT: tog den svenska versionen istället.

Senast redigerad av Anthraxegott 2012-07-12 klockan 20:27.
Processor: i5 2500k 3.3ghz/4.9ghz med ASUS Auto Tuning. Kylning: Noctua NH-D14 Grafikkort: Asus GTX 670 DC2T 1059/1137 MHz. Moderkort: Asus P8Z77-I DELUXE - Mini-ITX. Ram: Corsair 2x4gb DDR3 1600MHz Vengeance LP. Chassi: BitFenix Prodigy - Red. SSD: Samsung 830 256gb. Hårddisk: Western Digital Green 1tb, 64MB cache. Nätaggregat: Corsair AX750. Skärm: Samsung LE40A557P2F
Anthraxegott är inte uppkopplad
2012-07-13, 06:33   #204

devour

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: aug 2004

Mitt är på väg med posten nu, ska bli skoj att bygga ihop mini Servern till veckan när det dyker upp, kanske bör lägga upp ett album också.
devour är inte uppkopplad
2012-07-13, 06:35   #205

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av devour Visa inlägg
Mitt är på väg med posten nu, ska bli skoj att bygga ihop mini Servern till veckan när det dyker upp, kanske bör lägga upp ett album också.
gör det gärna! är mkt intresserad av att bygga i prodigy!
2012-07-13, 06:52   #206

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anthraxegott Visa inlägg
Grymt videoklipp! Önskar att fler tillverkare tog sig tid till att göra informativa videoklipp.

EDIT: tog den svenska versionen istället.
han glömde att prata om alla special 2.5"-platser
2012-07-14, 18:56   #207

grottsten

Medlem

Citat:
Då misstänker jag att det följer med något slags fäste för diskarna och skruvar för dem med, eller har jag fel?
Följer med skruvar, finns skruvhål på buren så det skall nog inte vara nåt problem!
2012-07-16, 06:41   #208

WeeMaan

Medlem

WeeMaans avatar

Plats: Finland

Registrerad: nov 2003

Finns 4st i lager hos inet.
Här i Finland finns många av dem också.
2012-07-16, 13:40   #209

Dahle86

Medlem

Plats: Högsby

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av grottsten Visa inlägg
Följer med skruvar, finns skruvhål på buren så det skall nog inte vara nåt problem!
Jag antar man måste ta ur nätagget för att få fast skruvarna då?
Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus M4N72-E > Nexus Caterpillar > AMD Phenom2 X4 940 3,0Ghz > Corsair 4GB 1066MHz > Scythe Mugen 2 rev B (trifan P&P) > ASUS GTX 560ti > 2TB WDG > 640GB WDB > 40GB Intel X25-V
Dahle86 är inte uppkopplad
2012-07-16, 17:35   #210

grottsten

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dahle86 Visa inlägg
Jag antar man måste ta ur nätagget för att få fast skruvarna då?
Låter troligt.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb