Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Segas
Kanske fokusera lite på alla AMD chip i bärbara som aldrig går att uppdatera från AMDs sida. Av de tre bärbara jag att hänvisas jag alltid till tillerkarens sida för drivrutinerna som dessutom är uppdaterade senast när datorn släpptes.
Skickades från m.sweclockers.com
De har ju siktat på att lämna den modellen vad jag vet. Typ sony och två till som envisas med det, men även där kan man bara lurka fram installern (istället för downloadern) och få de senaste drivarna installerade. Guru3d's AMD-drivrutinsforum är guld för att publicera detta.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Evilmonkey
Fan, ja som suttit och väntat på en uppdatering... ljudet slutade fungera som det gjort tidigare med senaste apriluppdateringen. Måste inaktivera och sedan aktiver drivrutinen för grafikkortet varje gång jag vill ha ut ljudet på HDMI outputten. Tidigare har det fungerat utan problem.. Har kabeln i grafikkortets HDMI utgång så ska inte vara något fel på det. läst om att man måste ha amds adaptrar för DVI-porten men inte i mitt fall. Har provat alla möjliga saker så som installera om drivruitnen, fixat realteks drivrutin m.m men inget funkar!
Samma problem här. Kortet mitt har HDMI-utgång direkt och ändå slutade ljudet fungera efter vänteläge och liknande. Men var det något vitalt i apriluppdateringen? Jag rullade tillbaks till 12.1 och har inte tänkt på det så mycket mer. Van vid att inte kunna köra senaste catalyst av en eller annan anledning