Kände att jag måste få lätta mitt hjärta lite också

Jag köpte en ny fin dator för några månader sen, installerade för skojs skull Win8 CP, tänkte inte att det kunde va så farligt. Använde det i 10-20 min, sen var jag avskräckt och ville inte köra det mer. Installerade Win7, men visade sig att jag hade en 32-bitsversion (min gamla dator var inte så het).
Kände inte för att lägga ner massa pengar på att köpa nytt (fick förra när jag studerade) och insåg att Win8 kanske var mitt enda alternativ (inte så sugen på Linux o.dyl).
Installerade Win8 igen och fick överleva dom där första 10-20 min.
Nu när jag kört med det ett tag kan jag bara säga, wow. Många smågrejer (som folk tagit upp i andra trådar, ids inte skriva här) som gör att det känns sjukt snabbt å smidigt.
Metro, som inte alla verkar förstått, är ju bara en flashig version av startmenyn.
Folk som säger "Wah, kan man inte ta bort metro så skiter jag i det!", ni kommer knappt spendera nån tid i metro alls, OM ni inte gillar det.
För min del blir det att uppgradera till release preview inom snar framtid iaf. Kan t.o.m. bli ett köp när det släpps.
Så...moralen blir: "Kasta inte skit på Win8 förrän du blivit tvingad att använda det en längre stund så du blivit van. Sen är det ok att kasta (men det vill du nog inte)."