Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Skogsmulletrance
Det hehöver ju inte betyda att det blir ett x86 operativ system då det finns flera som mobile versioner av i7 som är quad, det är enbart 3 som ej är quad. 3667U,3517U och 3520M de har inte släpps än.
Men med tanke på att slate inte har quad så kanske kommer det en version för quad, kan även vara en nerklockad.
Det som talar emot det är en quad är att de andra i7 som inte har släpps har lägre strömförbrukning på 14-25w i tdp.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Skogsmulletrance
Skit vad jag skrev tidigare vad quad.. Men förstr inte varför alla ska tro att det blir x86 system, det står ingenstans + att de inte har släppt någon modell för cpu.
Skickades från m.sweclockers.com
Förutom Itanium, en utdöende server-processor, så gör Intel inget annat än x86.
Första Pentium, Core 2, Ivy Bridge, Atom, Xeon, och vad de nu gjorde för 20 år sen är x86. Något annat finns bara inte.
Samma sak gäller AMD. De betalar Intel för att få tillverka x86-processorer, och det är även allt de gör. Alla Athlon, Opteron, Phenom, Bulldozer, Trinity osv..., x86 alltihop. Det dominerar ganska hårt på desktop, laptop och server.
ARM är på uppgång med kylslåp och diskmaskiner bakom sig, men prestandan har fortfarande bara nått surfplatta-nivå. Tar ett tag innan de utmanar x86 på prestanda. Intel försöker dock utvidga x86 neråt till plattor och mobiler m.h.a Atom. Får se hur det går. ARM är mer strömeffektivt, men Intel kan kompensera med bättre tillverkning än alla ARM-tillverkare.
(Eftersom du verkade intresserad och faktiskt läste på lite själv i inlägget ovan så utvidgade jag mitt svar lite.)