MSI visar Slider S20 med utfällbart tangentbord

Permalänk
Melding Plague

MSI visar Slider S20 med utfällbart tangentbord

Hybriddatorer är i ropet på årets Computex. Senast ut är MSI, som visar upp en kombinerad bärbar dator och surfplatta med utfällbart tangentbord.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Denna gillar jag. Däremot hade jag gärna sett en till version med tex en AMD E-350 i och lägre prislapp!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

HTC Shift någon?
Nu har väll förhoppningsvis tekniken kommit lite längre framåt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Lite väl blank kanske?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Snygg, snyggare (asus slider), snyggast, denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Där kan jag gärna använda Windows 8!

På den här maskinen, en kombinerad touch-skärm och tangentbord (med mus). Där kan jag gärna använda Windows 8!

Men på min stationära, med 27" plattskärm? Helst inte. Det blir bara fittfläckar och fingeravtryck.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

2 cm tjock... Herregud...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

På den här maskinen, en kombinerad touch-skärm och tangentbord (med mus). Där kan jag gärna använda Windows 8!

Men på min stationära, med 27" plattskärm? Helst inte. Det blir bara fittfläckar och fingeravtryck.

Ojdå, har jag missat ett användningsområde för plattskärmar

Permalänk
Medlem

Säger bara ett ord.. Påläst

Permalänk
Hedersmedlem

Bara 2kg...Jösses vad de försöker få något dåligt att låta bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är detta en hybriddator? Hälften dator, hälften...pingisrack?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Som gjord för windows 8, kul pryl.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

På vilket sätt är detta en hybriddator? Hälften dator, hälften...pingisrack?

Tror de har valt att positionera produkten som en surfplatta med en massa lull-lull som efterliknar laptops istället för en laptop med touchskärm.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.
Inte nog med det, hon läser vad hon ska säga? Kan dom inte ställa någon erfaren framför kameran som vet vad produkten är för något

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Tror de har valt att positionera produkten som en surfplatta med en massa lull-lull istället för en dator med touchskärm.

Vet att sarkasm inte alltid framgår i textform, men mitt inlägg var rent retoriskt. Eftersom det fortfarande är en dator i grunden fast med en annan lösning för tangentbordet än traditionella bärbara så blir det inte någon hybrid för det. Att PR-avdelningar är mästare på att missbruka ord är å andra sidan ingen nyhet det heller. Vänta bara till nästa genereration av denna "hybrid" som antagligen kommer få tilläggsnamnet Laser eller Turbo också

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Halkar MSI efter Asus? Tråkig upplösning och väldigt tjock när man använder den som tablet..

Asus Transformer med Windows 8 blir det för mig!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.
Inte nog med det, hon läser vad hon ska säga? Kan dom inte ställa någon erfaren framför kameran som vet vad produkten är för något

Fast är det MSI som har gjort videon?? Tror inte det.

För övrigt så tycker jag det är intressant grej till skilnad från andra surfplattor där tangentborden är löstagbara men föredrar nog hellre en med löstagbart.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Thickness less then one itch

Ovanligt försäljningsargument?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassi:

Säger bara ett ord.. Påläst

Windows 8 is very very confusing. *1

Skrivet av MaLo:

Bara 2kg...Jösses vad de försöker få något dåligt att låta bra.

kanske därför de blandade ihop metriskt och halvgrisviktsskalan och sånt i samma andetag..

Skrivet av Tunezz:

Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.

Inte nog med det, hon läser vad hon ska säga? Kan dom inte ställa någon erfaren framför kameran som vet vad produkten är för något

"dålig engelsktalande" "dåligt engelskt uttal" eller en variant på det.

*1

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vet att sarkasm inte alltid framgår i textform, men mitt inlägg var rent retoriskt. Eftersom det fortfarande är en dator i grunden fast med en annan lösning för tangentbordet än traditionella bärbara så blir det inte någon hybrid för det. Att PR-avdelningar är mästare på att missbruka ord är å andra sidan ingen nyhet det heller. Vänta bara till nästa genereration av denna "hybrid" som antagligen kommer få tilläggsnamnet Laser eller Turbo också

Men med det resonemanget så är alltså en ASUS transformer också en helt vanlig dator? Kanske t.o.m. en iPad blir en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Bara 2kg...Jösses vad de försöker få något dåligt att låta bra.

2 kg?

"Datorn väger 1,3 kg och har en tjocklek på 2 cm." - SweC

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk

Den kommer landa på 799 euro för instegs modellen och 899 euro för den andra. Antagligen denna ni skriver om här.

Detta enligt Engadget:

http://www.engadget.com/2012/06/04/msi-unwraps-slider-s20-hyb...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hmm. Dubbelt så tung som en surfplatta och 11.7 tum skärm. Frågan är hur batteritiden blir. Känns som att den blir ganska osmidig då man bör ha nån form av skal på den för att inte repa skärmen om den inte går att vika in mot tangentbordet.

För övrigt förstår jag inte varför folk har sån dille på fysiska tangentbord på en sådan enhet. Skärmtangentbord fungerar och har man ett tangentbord utan pekdon blir datorn osmidig att använda då man får växla mellan tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Den kommer landa på 799 euro för instegs modellen och 899 euro för den andra. Antagligen denna ni skriver om här.

Detta enligt Engadget:

http://www.engadget.com/2012/06/04/msi-unwraps-slider-s20-hyb...

De kommer inte heller va nån sketen arm utan en riktig strömsnål intelpropp.

En sån skulle man ha:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Men med det resonemanget så är alltså en ASUS transformer också en helt vanlig dator? Kanske t.o.m. en iPad blir en dator?

Måste man resonera huruvida Asus Transformer eller Ipad är datorer eller inte? Asus och Apple har i alla fall egna benämningar för sina varianter.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagelila:

Ojdå, har jag missat ett användningsområde för plattskärmar

Oj... Jag får väl skylla på att jag är van vid köra med mus...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Skrivet av lang666:

De kommer inte heller va nån sketen arm utan en riktig strömsnål intelpropp.

En sån skulle man ha:)

Vill ha en AMD propp istället. Eller ARM.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Måste man resonera huruvida Asus Transformer eller Ipad är datorer eller inte? Asus och Apple har i alla fall egna benämningar för sina varianter.

Fast vi måste ju ändå komma fram till frågan, vad är en surfplatta och vad är en dator? Åtminstone om man ska häva ur sig att det inte finns någon hybridform mellan dessa.

Permalänk
Medlem

Dyr, onödig, och inte vettig att ha till knappt nått, mest en kul pryl
Gissar att folk precis som med netbooks tröttnar på detta "nya" påfund om 2 år

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dyr, onödig, och inte vettig att ha till knappt nått, mest en kul pryl
Gissar att folk precis som med netbooks tröttnar på detta "nya" påfund om 2 år

Förstår inte varför man inte skulle vilja ha en bärbar enhet som fungerar som både en "surfplatta" och en laptop..

Jag är väldigt intresserad iaf.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz