Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-06-04, 19:55   #31

samus.fl

Avstängd

samus.fls avatar

Registrerad: jul 2009

Visst......eller njae.

samus.fl är inte uppkopplad
2012-06-04, 21:31   #32

Lasse Laserman

Medlem

Lasse Lasermans avatar

Plats: Hallsberg

Registrerad: jan 2003

Tycker det går lite i fel riktning det här. Jag hade personligen hoppats på att Microsofts satsning på tablets i och med Windows 8 skulle innebära en väg in i högre prestandasegment för ARM-arkitekturen men än så länge verkar Windows 8-tablets bli ännu en x86-historia.
Lasse Laserman är inte uppkopplad
2012-06-04, 21:38   #33

anden12

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ludde551 Visa inlägg
Förstår inte varför man inte skulle vilja ha en bärbar enhet som fungerar som både en "surfplatta" och en laptop..

Jag är väldigt intresserad iaf.
Helt enkelt för att den inte fungerar som en surfplatta. En surfplatta väger inte 1.3kg.
2012-06-04, 22:21   #34

Dr.Mabuse

Medlem

Dr.Mabuses avatar

Plats: STHLM

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Fast vi måste ju ändå komma fram till frågan, vad är en surfplatta och vad är en dator? Åtminstone om man ska häva ur sig att det inte finns någon hybridform mellan dessa.
Nu stoppar du ord i min mun och någon konkret fråga har inte framförts. Jag gav bara uttryck för mina betänkligheter att kalla aktuella MSI Slider S20 för en hybriddator. Vare sig tangentbordet är framme eller inte är det fortfarande en dator.

Dr.Mabuse är inte uppkopplad
2012-06-04, 22:30   #35

Nirnaeth

Medlem

Nirnaeths avatar

Plats: London

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tunezz Visa inlägg
Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.
Lite ödets ironi att särskriva när man klagar på hur andra uttalar ord
Nirnaeth är inte uppkopplad
2012-06-04, 22:37   #36

darrenj

Medlem

darrenjs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tunezz Visa inlägg
Gud vad jag stör mig, vilket dåligt engelskt talande.
Inte nog med det, hon läser vad hon ska säga? Kan dom inte ställa någon erfaren framför kameran som vet vad produkten är för något
Den diskussion vill du inte börja med här. Människans uttal på engelska aaltså
2012-06-04, 23:38   #37

Tunezz

Medlem

Tunezzs avatar

Plats: Oskarshamn

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nirnaeth Visa inlägg
Lite ödets ironi att särskriva när man klagar på hur andra uttalar ord
Där fick du mig allt
Engelsktalande ska det givetvis vara
Tunezz är inte uppkopplad
2012-06-05, 00:53   #38

Ixos

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse Visa inlägg
Vet att sarkasm inte alltid framgår i textform, men mitt inlägg var rent retoriskt. Eftersom det fortfarande är en dator i grunden fast med en annan lösning för tangentbordet än traditionella bärbara så blir det inte någon hybrid för det. Att PR-avdelningar är mästare på att missbruka ord är å andra sidan ingen nyhet det heller. Vänta bara till nästa genereration av denna "hybrid" som antagligen kommer få tilläggsnamnet Laser eller Turbo också
En hybrid är något som kombinerar två funktioner.

Exempelvis el drift och vanlig fossil drift i bilar. En hybrid bil kan fortfarande fungera som en vanlig bil om man inte kör på el, det är liksom det som är hela poängen med hybrid att den har två lägen!

Alltså är datorn en hybrid eftersom den kombinerar touchskärm/surfplatta med laptop?

Se, så svårt var det väl ändå inte???
Ixos är inte uppkopplad
2012-06-05, 01:46   #39

Dr.Mabuse

Medlem

Dr.Mabuses avatar

Plats: STHLM

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ixos Visa inlägg
Alltså är datorn en hybrid eftersom den kombinerar touchskärm/surfplatta med laptop?
Nästa ordagrant från 118100, du är så duktigt. Jag förstår kopplingen. Det jag funderade mest på var huruvida det är korrekt ordval eller inte att säga hybriddator. Både tangentbord och pekskärmar har funnit var för sig och i kombination med datorer ett tag nu utan att någon kallat det för hybrid tidigare, så varför nu? Det var bara en tanke.

Dr.Mabuse är inte uppkopplad
2012-06-05, 02:27   #40

Slagt

Medlem

Slagts avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: feb 2007

Fan vilken härlig lite pjäs, skulle lätt kunna tänka mig en sån här. Kunna slita upp den ifrån en av de mindre facken på min räggsäck till min "släpbara" när man sitter på tåget, tro mig när man har en ASUS G73JW eller liknande laptop myser inte den som sitter sidan om en när man sliter upp den och börja ansluta nätadaptern OSV haha
2012-06-08, 02:43   #41

20kr

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: maj 2003

Är det en glad praktikant som fått fixa videon tro?

Redaktionens senaste nyhetsrubriker