Video: Nvidias nya grafikdemo A New Dawn

Permalänk
Melding Plague

Video: Nvidias nya grafikdemo A New Dawn

Helt enligt traditionen slår Nvidia ett slag för den senaste generationens grafikkort och presenterar ett nytt grafikdemo, denna gång en uppföljare till klassikern Dawn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Looks awesome

Permalänk

Äntligen! Som jag väntat!

Edit: Lite stel kanske, men hon kanske bara är blyg.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Kassare animationer får man dock leta efter =/

Permalänk
Medlem

Hår-animationwn var ju sinnessjuk.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

"Minimumkraven är inget mindre än två Geforce GTX 670 i SLI,"

"Target Hardware" är väl inte alls detsamma som minimumkrav???

Låter mer som mål hårdvara eller rekommenderad nivå...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut

Speciellt att det körs på en vettig maskin och inte något quad-SLI monster.

(modsen är snabba ikväll )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Kassare animationer får man dock leta efter =/

Nu är ju animationerna inte det viktiga utan att det är tungdrivet och benchar hårdvara ordentligt.
För övrigt så är det snyggare animationer än i dom flesta 3d mark vilket säger en del tyvärr :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Hade inte ett Nviida då FX korten kom så använde aldrig Dawn testen, inte ens då jag skaffade mig mitt 7800GT.
Men med 7800GT finns det bättre saker... typ som...

Mad Mod Mike remake NOW!!!

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Hår-animationwn var ju sinnessjuk.

Sinnessjukt dålig, det rörde sig mer som om det var under vatten. Totalt orealistiskt.

Permalänk
Medlem

Lästa något om 40 000 hårstrån, inget jag märkte:)
Det enda jag såg var två väldigt välformade ****

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Dumt var det ju inte.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Sinnessjukt dålig, det rörde sig mer som om det var under vatten. Totalt orealistiskt.

Sen när skulle ett benchmark vara realistiskt?
Hår som rör sig är jobbigt för hårdvaran.

Tror många här missar iden med new dawn.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tycker dom kunde passat på att demostrera physx lite mer...

Permalänk
Avstängd

Jag kanske är dum i huvudet, men jag missar storheten med physx fur. På både den här och den andra nvidiademon med ap/chewbaccan så åker ju håret fram och tillbaka på ett helt galet sätt. Överdriver dom för att man inte ska missa det eller tycker de att det ser realistiskt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jag kanske är dum i huvudet, men jag missar storheten med physx fur. På både den här och den andra nvidiademon med ap/chewbaccan så åker ju håret fram och tillbaka på ett helt galet sätt. Överdriver dom för att man inte ska missa det eller tycker de att det ser realistiskt ut?

Gissar på att dom överdriver med meningen som du själv nämner. Vi skall inte missa det.
PhysX är ju ämnat att beräkna rörelser med anseende på realism. Dock överdrivs detta för att inte hamna i uncanny valley tillsammans med så mycket annat.
Sen hade nog ingen av oss tyckt att 100% realism hade sett realistiskt ut i tex ett spel då vi har en helt annan bild av verkligheten när vi ser den genom en bildskärm.
Vi bli matad med animerat vatten tex i bådde spel och film så om vi ställer oss ute vid havskanten och ser ett hav i en svag bris eller full storm kan säga till oss själva att vi aldrig hade trottatt det skulle vart realistiskt om vi sett det i ett spel.

Hoppas min mening inte försvann i min dåliga meningsuppbyggnad.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Sen när skulle ett benchmark vara realistiskt?
Hår som rör sig är jobbigt för hårdvaran.

Tror många här missar iden med new dawn.

Det står grafikdemo, det tolkar jag som att det är en demonstration av grafiken. Och poängen med grafik är väll att den ska vara så realistisk som möjligt. Om det är en benchmark kunde den lika gärna se ut som furrmark...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Det står grafikdemo, det tolkar jag som att det är en demonstration av grafiken. Och poängen med grafik är väll att den ska vara så realistisk som möjligt. En benchmark kan lika gärna se ut som furrmark...

Tro mig ingen vill ha den realism som du troligen tänker på.
Ett grafikdemo är inte till för realism utan visar vad i detta fallet nvidia klarar av.
Kalla det showoff eller skryt om du så vill.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort!

Folk verkar missa att det är ett teknikdemo, inte någon realistisk dokumentär

Permalänk
Medlem

Intressant att de valt FXAA som AA-lösning. Jag hade trott de skulle köra TXAA, eftersom demot är anpassat för GTX 670 och upp.

Permalänk
Avstängd

Det enda som denna tech-demo förmedlar är att nvidia inte kan animera värt ett skit.

Permalänk
Medlem

tyckte videon va häftig, ända tills den kom till fén eller vad det nu var, det va ju bara pinsamt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag är glad att Nvidia INTE är spelutvecklare, animationerna får en ju att börja grina, och det mesta såg onaturligt ut, trotts att det är högupplöst och krävande att rendera.

Jag vet att det inte är det som är poängen med uppvisningen, men de kunde väl anlitat någon som visste vad de höll på med om de tvunget skulle ha en varelse som skulle röra sig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om man kollar på tex träden är bilden väldigt mjuk och avrundad. Inte mycket till detaljer där inte. Med tanke på den hårdvara detta klipp skulle kräva tycker jag nog det borde vara lite snyggare. Men kanske bara är jag som är överdrivet kräsen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer komma samma moddar till Dawn som förra gången.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan dom inte förbjuda boothbabes?
Det är sexistiskt och sånt som gör att kvinnor inte vill ge sig in i IT.

Bara skit företag som har boothbabes som har kassa produkter som är riktade till idiotkonsumenter som handlar med kuken.

Seriösa företag som Google, Microsoft, Apple, etc skulle aldrig syssla med något så pinsamt.

Skrivet av rektor:

Hennes hud har pigment!
Ögonen har iris, reflektion och blodådror.
Några ögonbryn behöver noppas.
Hon har imperfektioner, det gör henne perfekt!

Ögonfransarna kunde dock ha varit bättre.

Jag vill ha sex med henne!

*-_-

Permalänk
Medlem

Kepler imponerar mer och mer ju, känns som att AMD verkligen ligger i lä om inte 7990 blir ett riktigt monster

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen bara två saker att säga: Previewn var helt annorlunda. Och tänk om vi inte haft konsoller, då hade moderna spel sett ut sådär istället för som de gör idag. Det är fan sorgligt att jag klarar mig bra på ett 9800GT.

Och slutligen: När kommer nudehaxet? Sorry... Var bara tvungen

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

1. Tänk er porr i det här.
2. Tänk er Nvidia 3D vision i det här.

... 'nuff said

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tro mig ingen vill ha den realism som du troligen tänker på.
Ett grafikdemo är inte till för realism utan visar vad i detta fallet nvidia klarar av.
Kalla det showoff eller skryt om du så vill.

Visst förstår jag att det ska vara lite överdrivet, men jag menar lite verklighets förankring måste det ju finnas. Det där håret var så over the top så att de snarare bara är negativt showoff. Det behöver inte vara helt realistiskt men det bör iaf vara animerat på ett realistiskt sätt vilket det där inte var.