Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Arrogant
Jag köpte min Hale90 1000W just för att NZXT använde Super Flower som OEM. Nu när de byter till FSP är deras nätagg inte alls intressanta för mig längre. Inte för att FSP nödvändigtvis gör dåliga nätagg men de har i min mening svårt att mäta sig med Super Flower.
Anledningen till att NZXT byter beror säkerligen på kostnader. Det är garanterat billigare för NZXT att använda FSP som OEM, annars hade de garanterat inte bytt.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
shauni
tycker också det var lite konstigt med ett nedbyte från Superflower till FSP. Handlar troligtvis om pengar. Hale90 hade ju ett rätt saftigt pris ofta över tusenlappen. Kommer nog gå ned lite från det nu.
ja så klart det handlar om pengar. men om man ska ha ett högkvalitativt agg som hale90 är eller förväntas vara, då kostar det. snålar man kommer man inte kunna skylta med samma status från nzxts sida, och man konmmer mer konkurrera med andra fsp-tillverkade agg och liknande
dessutom så var väl hale90 det enda superflower agg som såldes i sverige? synd om de ska försvinna, för de gör onekligen bra grejer