Bitfenix demonstrerar ljuddämpade Ghost

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix demonstrerar ljuddämpade Ghost

Bitfenix släpper nya datorlådor på löpande band och en av nykomlingarna är bjässen Ghost. SweClockers talar med produktchefen David Järlestedt för att ta reda på nyheterna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta låter som något man skulle vara intresserad av! =D

Permalänk
Medlem

Oljudsdämpande material? Skönt ord

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Skön röst på killen från Bitfenix!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Gillar accenten som killen har Ganska vanligt hos personer som varit uppväxta i USA.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Nja, jag tycker att den ser lite tråkig ut...

Permalänk
Medlem

got to love that swenglish!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Gillar accenten som killen har Ganska vanligt hos personer som varit uppväxta i USA.

Han verkar vara osäker på det mesta väldigt svår att lyssna på, då jag bara kan associera honom med någon SIBA-snubbe som bara läser av på papper...

Nej, han ska hem och läsa på, sådär säljer man inga chassin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Han verkar vara osäker på det mesta väldigt svår att lyssna på, då jag bara kan associera honom med någon SIBA-snubbe som bara läser av på papper...

Nej, han ska hem och läsa på, sådär säljer man inga chassin!

Skickades från m.sweclockers.com

äh kom igen...

Permalänk

Jävligt snyggt chassi! Priset var även intressant. Kan nog konkurrera med R3:an

Visa signatur
Permalänk

Verkar väldigt lovande! Skall bli intressant att se vilka färger som lanseras. Först Prodigy och nu Ghost, Bitfenix har verkligen lyckats locka mitt intresse.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Väldigt fint och stilrent chassi. Enligt mig har dock marknaden blivit mätt på denna typen av chassin.

Permalänk
Medlem

Viktigt med strömknappen också, bra att han pekade ut det, hade ju varit tråkigt om det inte fanns med.

Permalänk
Medlem

Haha, han är verkligen dålig på att uttrycka sig :/ annars såg Ghost rätt mediokert ut, inget jag skulle fundera över att köpa tror jag.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

hahahahaha.
''Till exempel den som börjar på H från ett annat företag''
lol xD Störtskön snubbe

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut.
Till alla som klagar på hur han pratar så kan man bara säga att ifall han ska vara på computex i taiwan så är svenska den minsta han behöver oroa sig om...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Han verkar vara osäker på det mesta väldigt svår att lyssna på, då jag bara kan associera honom med någon SIBA-snubbe som bara läser av på papper...

Nej, han ska hem och läsa på, sådär säljer man inga chassin!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan väl vara mer att han har problem med språket än att han saknar kunskaper. Om man kan se förbi det faktum att han INTE är bekväm med det svenska språket så ser man direkt att han faktiskt vet vad han snackar om, även om han väljer fel ord då och då..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Han verkar vara osäker på det mesta väldigt svår att lyssna på, då jag bara kan associera honom med någon SIBA-snubbe som bara läser av på papper...

Nej, han ska hem och läsa på, sådär säljer man inga chassin!

Skickades från m.sweclockers.com

Va?? Jag tycker precis tvärtom. Istället för att gömma sig bakom flashiga ord som "nano chrome" så fnissar han till och förklarar vad det innebär. Jag tycker de flesta som visar upp sina produkter på mässor bara snackar massa mumbo-jumbo som egentligen inte betyder nånting. Man får inte ut någon praktisk info. Vilket man däremot får av David.

Detta är bara min egen åsikt grundad på hur jag upplevde videoklippet. Säger inte att det finns något som rätt eller fel.

Permalänk
Medlem

En utmanare till FD R3?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Va?? Jag tycker precis tvärtom. Istället för att gömma sig bakom flashiga ord som "nano chrome" så fnissar han till och förklarar vad det innebär. Jag tycker de flesta som visar upp sina produkter på mässor bara snackar massa mumbo-jumbo som egentligen inte betyder nånting. Man får inte ut någon praktisk info. Vilket man däremot får av David.

Detta är bara min egen åsikt grundad på hur jag upplevde videoklippet. Säger inte att det finns något som rätt eller fel.

Precis jag ser hällre en som kan något om produkten men är lite sämre på svenska (han kan säkert göra det bättre på engelska) än en försäljare som bara läst på en text och inte kan svara på frågor utöver det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bra genomgång, blir kul och se hur det chassit funkar.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSovietGuy:

hahahahaha.
''Till exempel den som börjar på H från ett annat företag''
lol xD Störtskön snubbe

Exakt awesomeness!

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Tänk om de kunde göra ett chassi där man själv får ta bort isolermaterialet där man önskar ha fläktarna. Den ska alltså vara helt tilltäppt när man köper den och givetvis ska isolermaterialet vara riktigt bra/tjockt. Typ markerade fyrkanter vid fläkthållarna som man själv får ta bort om man önska mer ventilation och de ska gå att montera tillbaka.

Skulle vara perfekt för mig eftersom jag inte alls behöver så många fläktar för jag har komponenter som inte är speciellt strömkrävande. Men däremot vill jag ha en tyst dator.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Va?? Jag tycker precis tvärtom. Istället för att gömma sig bakom flashiga ord som "nano chrome" så fnissar han till och förklarar vad det innebär. Jag tycker de flesta som visar upp sina produkter på mässor bara snackar massa mumbo-jumbo som egentligen inte betyder nånting. Man får inte ut någon praktisk info. Vilket man däremot får av David.

Detta är bara min egen åsikt grundad på hur jag upplevde videoklippet. Säger inte att det finns något som rätt eller fel.

Som du sa.. Finns inget rätt eller fel. MEN ska du stå och visa upp en produkt så ska du kunna göra det på rätt sätt. Det jag menar med "rätt sätt" är att han är osäker på det mesta och vad han ska kalla saker och ting. Man behöver inte stå och snacka "mumbo-jumbo" bara för att det låter proffsigt när man förklarar.

Kan iof ha med hans kameravana att göra. Men fortfarande dålig presentation >>enligt mig<<

OnT: Verkar vara ett trevligt chassi. Men däremot blir det nog ett minus på hårddiskvaggorna från Jonas om jag får gissa lite i förväg

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Tänk om de kunde göra ett chassi där man själv får ta bort isolermaterialet där man önskar ha fläktarna. Den ska alltså vara helt tilltäppt när man köper den och givetvis ska isolermaterialet vara riktigt bra/tjockt. Typ markerade fyrkanter vid fläkthållarna som man själv får ta bort om man önska mer ventilation och de ska gå att montera tillbaka.

Skulle vara perfekt för mig eftersom jag inte alls behöver så många fläktar för jag har komponenter som inte är speciellt strömkrävande. Men däremot vill jag ha en tyst dator.

Fractal Design Define R3..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Som du sa.. Finns inget rätt eller fel. MEN ska du stå och visa upp en produkt så ska du kunna göra det på rätt sätt. Det jag menar med "rätt sätt" är att han är osäker på det mesta och vad han ska kalla saker och ting. Man behöver inte stå och snacka "mumbo-jumbo" bara för att det låter proffsigt när man förklarar.

Kan iof ha med hans kameravana att göra. Men fortfarande dålig presentation >>enligt mig<<

OnT: Verkar vara ett trevligt chassi. Men däremot blir det nog ett minus på hårddiskvaggorna från Jonas om jag får gissa lite i förväg

Han är utvecklare.. inte säljare.. Kanske säger något?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Va?? Jag tycker precis tvärtom. Istället för att gömma sig bakom flashiga ord som "nano chrome" så fnissar han till och förklarar vad det innebär. Jag tycker de flesta som visar upp sina produkter på mässor bara snackar massa mumbo-jumbo som egentligen inte betyder nånting. Man får inte ut någon praktisk info. Vilket man däremot får av David.

Detta är bara min egen åsikt grundad på hur jag upplevde videoklippet. Säger inte att det finns något som rätt eller fel.

jo, jag håller med, men du förstod nog inte riktigt vad jag menade

Det hade hjälp mycket om han pratade självsäkert, och verkligen iaf verkade veta precis vad han pratade om Visst, det framgår, men det kan vara ännu tydligare!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Riktigt snyggt chassi! Bra genomgång också! Bitfenix blir bara bättre och bättre.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Haha yes! Bästa meetupen ever. Trodde aldrig jag skulle få se dessa två i samma rum. Undra om de inte kan mysa på någon fredagspanel också?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att deras fläkt påminner lite väl mycket om: