Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Bamsebjörn
1: Bluescreens
2: Navigationssystemet
3: Uppdateringar som återkommer 40ggr minst.
Där har du tre fina anledningar.
Jag är inte heller ''nyfrälst'' utan använt PC under 8 år och har också använt mac nu under 3 års tid. Klart att Apple inte har den vassaste hårdvaran, men de har den klart bästa kvalitén och enligt mitt tycke också bästa operativsystem. Det är cleant. Lättnavigerat och har inte stött på några problem med det ännu. OSx har också bättre mjukvara för mig (musiker) och det gör också att det vinner plus från mig. Jag spelar inte och Macbooks är inte ämnade för spel. Det är det alla tror och klankar ner på Apple för att de inte anpassar sig efter gamingindustrin. De skapar istället Välbyggda datorer för privatpersoner och för professionellt bruk. Jag själv har inte stött på något problem med min Mac och inte heller någon av de jag känner som också äger datorerna. Låter mer som att du själv klantat dig med något och lyckats förstöra datorn, antagligen på grund av att du inte tog hand om den på rätt sätt.
1. Fel från användarens håll större delen av gångerna.*
2. Så gillar du det inte, eller är det fel på det? Vad är det som "buggar"?
3. Nej. Information på vad du menar vore trevligt.
*Anledningarna till mina bluescreens brukar vara pga överklockning av hårdvaran, uppgradering av hårdvara (before reclock), drivrutiner till diverse program som inte har någonting med microsoft att göra.
Citat:
Bamsebjörn
Klart att Apple inte har den vassaste hårdvaran, men de har den klart bästa kvalitén och enligt mitt tycke också bästa operativsystem.
DE HAR den klart bästa kvalitén. Enligt dig då? Så du menar följande antar jag.
"Klart att Apple inte har den vassaste hårdvaran. Enligt mig är dock alla Apple-produkter utav högsta kvalité och jag anser att deras operativsystem är det bästa."
Citat:
Bamsebjörn
Det är cleant.
Det är min installation av windows också.
Citat:
Bamsebjörn
Lättnavigerat och har inte stött på några problem med det ännu.
Det där med lättnavigerat är en personlig åsikt, men jag anser att windows är lättnavigerat.
Har inte haft problem jag själv inte har skapat.
Citat:
Bamsebjörn
OSx har också bättre mjukvara för mig (musiker) och det gör också att det vinner plus från mig.
Bättre än vad. Ableton och Native Instruments Komplete som exempel kör på båda operativsystemen, både Win och OSX har OS specifika program.
Du är van med de program som finns för OSX, det är ju bra för dig.
Citat:
Bamsebjörn
Jag spelar inte och Macbooks är inte ämnade för spel.
Nej de är de inte. Det är en bonus om man kan spela på dem.
Citat:
Bamsebjörn
Det är det alla tror och klankar ner på Apple för att de inte anpassar sig efter gamingindustrin.
Va? Alla? Men jag sa nyss att det var en bonus om man nu kan få spela på den...
Jag använder en stationär att spela på dessutom, så jag har i princip bara arbete på bärbara.
Citat:
Bamsebjörn
De skapar istället Välbyggda datorer för privatpersoner och för professionellt bruk.
Istället för? Jag antar "gamingindustrin", då det var det du talade om innan.
Är jag som gamer inte en privatperson, eller kan jag inte vara en professionell gamer?
Det är också helt onödigt att ens lägga till den där meningen.
Citat:
Bamsebjörn
Jag själv har inte stött på något problem med min Mac och inte heller någon av de jag känner som också äger datorerna.
Det är ju bra att du är nöjd. Jag har läst en del på macrumors forum, det finns folk som har problem med sina datorer, det är dock tydligen lätt att bara gå till butik och lämna in för lagning i många av fallen. Samt att de är duktiga på att patcha OSX, som nu när de nya burkarna kom ut med trackpad problem, det var fixat dagen efter.
Citat:
Bamsebjörn
Låter mer som att du själv klantat dig med något och lyckats förstöra datorn, antagligen på grund av att du inte tog hand om den på rätt sätt.
Det är som med dig och windows då antar jag.
Citat:
Dinoman
Skottkärra skitsnack från en nyfrälst mac-taliban som vanligt.
Kan du nämna de saker med Windows som är buggigt. Antar att du kör Windows 7.
Jag kan hålla med om en sak och det är att OSX är lite mer idiotsäkert än vad Windows är. Det brukar vara skillnaden mellan de som tycker Windows funkar fint och de som tycker att det är "buggigt".
Citat:
Dinoman
Skottkärra skitsnack från en nyfrälst mac-taliban som vanligt.
Läser jag rätt, verkligen? Varför skriver du ens någonting sådant, det är otroligt onödigt.
Visst det han säger kanske inte är helt korrekt, men be han då bevisa följande:
Citat:
Bamsebjörn
Windows är buggigt och kommer förmodligen alltid att vara ''mer'' buggigt och sämre optimerat än vad OSx är.
Citat:
Dinoman
Jag kan hålla med om en sak och det är att OSX är lite mer idiotsäkert än vad Windows är. Det brukar vara skillnaden mellan de som tycker Windows funkar fint och de som tycker att det är "buggigt".
Det där kan du också skriva på ett trevligare vis. Som avancerad användare kan man göra mkt med båda OS'en.
Men ja, windows kan upplevas som buggigt om man inte vet vad som händer.
Tänk på vad ni skriver.
Tänk på hur ni skriver.
Åsikter på om någonting är "bra/dåligt" brukar grundas på egna erfarenheter, vad ska du bry dig om att person "X" tycker om någonting.
Det roliga med det hela är just det sista jag nu skrev, varför orkade jag skriva allt detta... jag kunde inte bry mig mindre om er diskussion eller era personliga åsikter och erfarenheter.
Så nu går jag tillbaka till EvE och Diablo3, som båda kan spelas på Win och OSX, efter att ha hämtat en kopp kaffe.