Sidan 5 av 5 « Första 234 5

Verktyg Visningsval
2012-06-13, 20:45   #121

Bakgrund

Medlem

Bakgrunds avatar

Plats: Sanctuary

Registrerad: apr 2012

"Smart Insight" känns ju nästan som fusk.

Kringutrustning: | CM Quickfire Rapid | Logitech G300 | AKG K518 LE | Fujitsu SL23¨ TN
Bakgrund är uppkopplad nu
2012-06-13, 20:48   #122

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Morkul Visa inlägg
Nä Borderlands använder Unreal engine som använder sig av VERT- istället.

Edit: Förstår dock inte varför den bild du länkade har sorgkanter för det har inte Borderlands på någon upplösning.

Edit 2: Nästa version av Unreal Engine kommer att ha HOR+
Sorgkanterna lade jag till själv, då båda bilderna var tvugna att ha samma storlek, och jag orkade inte sätta mig in i hur man lägger in transparenta färgkanaler
Den var mest tänkt som en motpol till starcraftbilden, som även den har sorgkanter
2012-06-13, 20:52   #123

User1991

Avstängd

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av n_sandstrom Visa inlägg
Sorgkanterna lade jag till själv, då båda bilderna var tvugna att ha samma storlek, och jag orkade inte sätta mig in i hur man lägger in transparenta färgkanaler
Den var mest tänkt som en motpol till starcraftbilden, som även den har sorgkanter
Var inte den starcraft 2 bilden ifrån innan första patchen? Har nämligen för mig att det var någon bugg som gjorde att det blev sorgkanter.

Vilket fall så förstod du i alla fall min förklaring, vilket var bra. Min Svenska är inte den bästa alla gånger (3e språk) där av att jag tvekade.
User1991 är inte uppkopplad
2012-06-14, 06:41   #124

Asteroid

Medlem

Asteroids avatar

Plats: Skövde

Registrerad: mar 2009

Intressant att Eizo vill utöka sin försäljning till gamers.
hmm varför inte 24 "?
Asteroid är inte uppkopplad
2012-06-14, 09:24   #125

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT] Visa inlägg
Du vet att mätningar av intputlagg ger högst olika resultat va?
Det finns flera olika program att använda, alla kör inte med splitterbox, utan använder helt enkelt båda utgångarna på grafikkortet osv.

Men så länge man inte spelar om pengar så spelar det här ingen roll för >95% av alla användare ändå så.
Ja, självklart ger det olika resultat. Därför gör tillverkaren inputlaggtest på optimal anslutning utan splitter etc, och anger detta mätvärde eftersom det är de mest fördelaktiga. Men, eftersom de inte anger något mätvärde alls, utan istället säger "det är så lite lagg att det inte märks" så är det uppenbart att mätvärdet inte är tillräckligt bra för att backa upp påståendet. Klassiskt säljbullshit.

My point still stands.
2012-06-14, 13:30   #126

highspeed

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Summoning Visa inlägg
Fel fel OCH fel.

Typiskt trollbild som hör hemma på /g/

man kan inte jämföra 16:9 och 16:10 på en och samma bildyta då de har helt olika förutsättningar från grunden. Varför upplösningen 4:3 ens tas upp är märkligt, speciellt eftersom din tes blir enligt bilden knapp märkbar skillnad
Snarare du som trollar, Exile bild visar exakt hur sc2 blir på skärmar med olika förhållanden. Exakt samma sak händer med Bad company 2 och test drive 2. Jag har en 16/10 skärm och ser mer när jag kör 16/9 på den. Många spel har låst höjd men inte bredd för att fungera bra ihop med eyefinity osv. Så du ser mer på en 16/9 skärm än 16/10 skärm i dessa spel.
highspeed är inte uppkopplad
2012-06-14, 13:32   #127

highspeed

Medlem

Registrerad: sep 2002

HDMI betyder inte det att skärmen har scaler = högre input lag? Plus ingen 120hz som korean skärmarna har. Plus anti glare coating och ful design. Besviken EIZO.
highspeed är inte uppkopplad
2012-06-15, 10:15   #128

Jonte[YoT]

Medlem

Jonte[YoT]s avatar

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av backfeed Visa inlägg
Ja, självklart ger det olika resultat. Därför gör tillverkaren inputlaggtest på optimal anslutning utan splitter etc, och anger detta mätvärde eftersom det är de mest fördelaktiga. Men, eftersom de inte anger något mätvärde alls, utan istället säger "det är så lite lagg att det inte märks" så är det uppenbart att mätvärdet inte är tillräckligt bra för att backa upp påståendet. Klassiskt säljbullshit.

My point still stands.

Det är inga tillverkare som skriver ut siffror på inputlagg överhuvudtaget, jag har åtminstone aldrig nånsin sett det.