Tråkig nyhet även om de blivit något av Microsofts högra hand för mobilmarknaden, skulle tro och hoppas att de hämtar sig men det kan också barka av åt andra hållet.
Har en LG-Optimus 7 med WP7,5 Mango som ligger fint i näven som jobb-lur (eftersom vi kör Windows rakt igenom på jobbet)
Funkar klockrent med Outlook och annat Microsoftrelaterat... men telefonen är väldans tråkig i det långa loppet. Bara en sån sak att GPS-körkartor inte ingår är ju ett otäckt skämt... Hoppas ju att det ingår på Nokias Lumior annars har ni mitt medlidande

Har ägt en Samsung Galaxy S tidigare, var rätt nöjd, men denna skänkte jag bort när jag köpte min Nokia N9:a 64GB privat (I princip en upphottad Lumia800 med MeeGo OS istället för WP7) som är min dröm när det kommer till effektivitet, multitaskingmöjligheterna har jag inte sett någon komma i närheten av.
Bra batteritid. Smarta programfunktioner som gör att man kan skippa de flesta appar redan från start.
Menyerna är precis vad man kan önska sig och det bästa av allt: bara att plugga in som USB-minne i vilket system som helst (Linux, Mac, Win) för över filerna (-utan något plattformsberoende extrajidder typ Zune, Kies eller Itunes) och vips är de indexerade i telefonen, har inte påträffat ett enda format ännu som den inte har kunnat spela upp med default playern. (Skulle kunna tänka mig att FLAC inte stöds men jag kör mest .mp3 och .ogg) Även kameran på 8Mpix och Carl Zeiss lins är snabb och svinbra! Enda telefonen certad för Dolby 7.1 surround är säkert inte fel även om jag aldrig använt det.
Eftersom det är en renodlad Nokia lur tvekade jag aldrig på köpet. Den är verkligen gediget byggd och slitstark, typ nya 3310:an fast helgjuten med touch och grym Oled-display som visar klocka och händelser (MMS, SMS, Chatt, FB, missade samtal och påminnelser) utan att du behöver trycka igång skärmen (tänder endast de pixlar som krävs för notiserna och klockan, -stoppar du den i fickan eller täcker för ljussensorn slocknar dock allt på skärmen för att spara batteri. Nu snackar vi rätt tänk från den bästa telefontillverkaren som finns, enl. mig har de gett bort all möjligt nytänk till Redmond som för närvarande jobbar på att uppfinna hjulet igen och Nokia har samtidigt idiotförklarat sig själva när de lagt ner ett så smart koncept som har stor potential och kunde varit en värdig 4:e utmanare på MobilOS-marknaden.
Minuset som både MeeGo och WP7 dras med nu är ju apptillgången för de senaste "inne"-apparna.
...fast N9:an går även att köra med Andriod 4.0.3 om nu MeeGo skulle skrotas fullständigt i kölvattnet av denna nyhet
Tackar för mig!