Citat:
Ursprungligen inskrivet av
bengt-martin
Vad händer sen med de som kör XP. De kan ju inte ha nyare än IE8.
Rent jävelskap så det skriker om det. Jag kommer därför att lägga in en blockering på
www.kogan.com
som det står i artikeln så krävs det mycket jobb för att sidor skall funka på IE6 och 7. därför är det bara rätt att de som använder de gamla webläsarna skall beskattas extra. för det är ju verkligen inte rimligt att de som använder moderna webläsare skall betala utvecklingskostnader för idioterna som vägrar uppgradera.
IE8 funkar ju bra i xp som du skriver så jag förstår inte vad du klagar på. IE8 och uppåt är en helt annan sak att utveckla websidor till så den kostnaden blir inte annorlunda jämfört mot om du använder chrome eller senare firefox.
om man nu inte vill ha IE så finns ju faktiskt google chrome och firefox. i värsta fall kan man ju surfa in på hemsidan via sin mobiltelefon och göra beställningen.
jag kan dock tycka att det enklaste är att utvecklarna helt enkelt bestämmer sig för att sluta göra sina sidor kompatibla med IE6 och 7. att belägga dem med en extra avgift är ett bra alternativ men IE6 och 7 borde verkligen motarbetas.