Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Ratatosk
Du har ju klockat både kort och cpu, får du även dessa problem oklockat?
Tyvärr ja, kör Dragon Age II @ stock (har inte igång Afterburner konstant) och det händer även där
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Kuvion
Att BF3 generellt presterar bättre med kort från Nvidia beror ju dock på hur spelet är kodat. Det är inte AMD:s fel. Det finns ju andra spel där AMD:s kort generellt presterar bättre än Nvidias också.
Och tro det eller ej, vissa spelar inte BF3

Vad är det du säger, spelar inte alla på swec BF3

!?
Men det är tyvärr en anledning till att jag är ganska missnöjd, BF3 används ofta som ett benchmark (i alla fall idag)
på hur bra ett kort presterar. Och när konkurrenten lyckas med att optimera sina drivers bättre då känns det lite surt.
Jag vill bara klargöra att jag inte är något troll, satt förut på ett 4870 och jag hade aldrig några problem med det kortet.
Jag ser ingen anledning till varför det skulle vara bra om AMD försvann från grafikkortsmarknaden, för det skulle bara vara
Intel och NVIDIA som tjänade på det.
Jag är bara en missnöjd kund, och jag får skylla mig själv egentligen på att jag inte väntade in NVIDIA's nya generation.
Då hade jag haft en bättre referensram inför mitt köp
Men vi får la anta att XT2 tar vara på Tahiti's utmärkta OC möjligheter samtidigt som de sänker energiförbrukningen.
Jag har klockat mitt kort lika mycket som Swec har gjort i detta testet (dock med 1.175v < 1.25v).
l
ASUS HD7970 1185/1600 | CORSAIR TX 650W l
3DMark11: P10411 l
l
HTPC l ASRock E350M1 l Corsair 8GB DDR3 1333MHz CL9 l OCZ Vertex Plus R2 60GB l Chieftec Uni BT-02B l