Citat:
Ursprungligen inskrivet av
SnowJim
Som jag redan sagt, detta har jag redan provat och för att kunna sitta ner och hålla en platta rakt framför sig med en hand och peka med den andra utan att vila alls under längre tid så måste plattan vara ganska mycket mindre. Ex så fungerar det bra med ZTE Light 7" men definitivt inte med IPadden och då vill jag påstå att jag är normal byggd(d.v.s går på gym ett par gånger i veckan). Så i detta fallet har Microsoft sattsat på en större platt precis som Apple har gjort. Jag är ganska säkert att det kommer komma andra tillverkare med mindre/lättare plattor för Windows 8 om det är just det du söker, så länge får du nog nöja dig med Android plattor.
Haha inte omöjligt

Det har ju uppenbarligen producerat bra produkter ett tag även om man blir mindre och mindre imponerad av deras releaser.
Jag tycker inte iPad "3" är för tung, och jag är säkert spinkigare än dig. Iofs så har jag aldrig använt den på ett sådant sätt du skriver. Men vem håller i plattan med en utsträckt arm, då ser man ju inte ens texten? Tillochmed bara själva armen blir ju för tung att hålla utsträckt en stund.
Själv så jag vilar alltid plattan mot något, just nu magen (ligger i sängen), annars står den på bordet, har den i knäet etc. Möjligtvis att den blir tung eller komplicerad att ta en promenad med och skriva på den samtidigt, men jag kommer nog hinna bli påkörd eller gå in i en lyktstolpe före armen ger upp. Har bara haft den en vecka så har inte hunnit prova det än. Men tycker tillochmed mobilen är knepig att gå stressat till tåget med och skriva sms på den samtidigt, det var för mig mycket lättare med fysiska knappsats telefoner, då jag kunde göra det med mobilen i fickan
Kommer iaf köpa någon platta med win8 på x86 arkitekturen, inte alls säkert det blir MS platta. Detta pga av vissa funktioner jag saknar i ipaden och ser även framemot att koppla ihop stationära datorn med tvn och plattan och välja vilken film man ska se från den stationäras hdd på tvn från plattan. I ett väldigt snyggt sätt att styra datorn på tvn via plattan.
Btw så är jag väldigt nöjd med min iPad nu och den håller för allt jag tänkte göra med den. Visste före jag köpte den att jag kommer köpa en Win8 x86 platta ändå, orkade bara inte vara plattlös till releaserna av dem
Blabla, blev kanske lite långt.