Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-06-19, 11:58   #31

Batman

Medlem

Batmans avatar

Plats: Örebro

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aster Visa inlägg
Klart det finns drivrutinsproblem då 7000 serien faktiskt är en helt ny arkitektur och inte bara en vidareutveckling av gamla vliw som mer eller mindre varit med oss sedan 2900 serien. varje större arkitekturbyte kommer alltid att drabba oss kunder oavsett vi vill det eller ej.
Nvidia klarade sig dock relativt bra vid lanseringen av gtx480 men då fanns kort som nästan inte gick att tillverka att tillgå för drivrutinsteamet, och även då fanns barnsjukdomar vid release.

Det är helt klart tråkigt att det fortfarande finns problem vid CF med 7k serien, dock kommer även detta rättas till framöver och då 8k -serien är en vidareutveckling av 7:an så kommer även drivrutinerna att vara bättre från start.
Jo precis. Nvidia har ju skött det hela lite snyggare, och det faktum att det fortfarande är många som sitter med 7970 och har en del problem som borde ha rättats till för länge sen. Över ett halvår sen man släppte modellen ju, barnsjukdomar finns alltid. I detta fallet har det bara tagit lite för lång tid enligt mig att få bukt med allt, även om en del verkar vara åtgärdat nu i senaste versionen.
Antec P280 / Corsair AX850 / ASUS P8P67 PRO / Intel i5 2500k / Phanteks TC14PE Orange / Kylning: Noctua NF-F12 \ Kingston HyperX 8GB DDR3/ Radeon XFX HD7850 / ASUS XONAR DS/ Lagring: Intel 520 120GB\ Western Digital Caviar Green 3TB \2 Western Digital Black 1TB \
LG 22" TFT W2220P / Altec Lansing 621 / Logitech diNovo™ Media Desktop® Laser/ Mionix Naos 3200
Batman är inte uppkopplad
2012-06-19, 12:02   #32

Zotamedu

Medlem

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oldvikingschool Visa inlägg
Jag tror dock inte att AMD satsar på mer ren spelprestanda, utan hellre fortsätter med sin FermiCUDA liknande GPGPU prestanda om AMDs grafikfront ska även fokusera mer på HSA konceptet. Ganska säker på att nVidia kommer att utöka avståndet mellan parterna i spel.
Ja att AMD kommer satsa på generella beräkningar är ju uppenbart men frågan är hur mycket mer de kommer satsa på det. Det ska till en del andra förändringar först innan man på allvar kan kombinera GPU och CPU och de är en bit bort.

Nvidia måste också satsa på GPGPU om de vill ha kvar sin Quadro och Tesla. Beräkningskorten baserade på GK104 fick ett minst sagt svalt mottagande. Folk muttrade lite och fortsatte köpa kort baserade på gamla Fermi för de är bättre. Nu verkar det som om GK110 kommer dyka upp i slutet av året och lösa det.

Problemet är att det inte går att kombinera bra spelprestanda och bra GPGPU som det ser ut nu. Både AMD och Nvidia vill ha båda typerna vilket leder till kompromisser åt olika håll. Om de inte ska börja tillverka helt olika serier för olika tillämpningar.

Som en extra twist på det hela är nu Intel äntligen klara med sin Knights Corner. Den kommer släppas någon gång i slutet av året ser det ut som i form av ett PCI-ekort med 50+ Pentiumkärnor och över en TFLOP faktisk dubbel precision vilket är en bra bit bättre än Nvidias och AMDs nuvarande teoretiska max. Fungerar den bra kommer Nvidia få ordenltig konkurrens på HPC-marknaden. Där har de härjat fritt ett bra tag nu.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-06-19, 12:06   #33

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Det tar aldrig slut!
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2012-06-19, 12:20   #34

JMicke

Medlem

JMickes avatar

Plats: Norrbotten

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ajp_anton Visa inlägg
Det blir nog bra när program börjar dra nytta av detta. Men först måste hårdvaran finnas ute bland folk, nånstans måste man börja.
Dock så verkar Tahiti XT2 ta igen försprånget med GTX 680 på papper, återstår att se om det blir lika bra i praktiken.
Artikeln What Does DirectCompute Really Mean For Gamers? kan vara av intresse, eftersom den behandlar en del av nyttan med beräkningar på gpun

Citat:
Ursprungligen inskrivet av longercat Visa inlägg
Desvärre är hårdvaran i grafikkort relativt buggiga, därav skriver man drivrutiner för att avhjälpa beräkningsfel osv.
Så ifall hårdvaru-utvecklarna kvalitétssäkrar sina kort lite hårdare, så kanske vi dessutom får dem att fungera vettigt i linux:]
Du menar lika bra som nvidia?
JMicke är inte uppkopplad
2012-06-19, 12:43   #35

Oldvikingschool

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg
Ja att AMD kommer satsa på generella beräkningar är ju uppenbart men frågan är hur mycket mer de kommer satsa på det. Det ska till en del andra förändringar först innan man på allvar kan kombinera GPU och CPU och de är en bit bort.

Nvidia måste också satsa på GPGPU om de vill ha kvar sin Quadro och Tesla. Beräkningskorten baserade på GK104 fick ett minst sagt svalt mottagande. Folk muttrade lite och fortsatte köpa kort baserade på gamla Fermi för de är bättre. Nu verkar det som om GK110 kommer dyka upp i slutet av året och lösa det.

Problemet är att det inte går att kombinera bra spelprestanda och bra GPGPU som det ser ut nu. Både AMD och Nvidia vill ha båda typerna vilket leder till kompromisser åt olika håll. Om de inte ska börja tillverka helt olika serier för olika tillämpningar.

Som en extra twist på det hela är nu Intel äntligen klara med sin Knights Corner. Den kommer släppas någon gång i slutet av året ser det ut som i form av ett PCI-ekort med 50+ Pentiumkärnor och över en TFLOP faktisk dubbel precision vilket är en bra bit bättre än Nvidias och AMDs nuvarande teoretiska max. Fungerar den bra kommer Nvidia få ordenltig konkurrens på HPC-marknaden. Där har de härjat fritt ett bra tag nu.
Förväntade aldrig ett längre svar

Läste lite om Knights Corner på TPU, jeflar va Intel visar fingret mot nvidia och AMD (Torvald stajl) Läste dessutom för länge sedan att Intels HD4000 grafikkrets ska eller har fått Autodesk behandling som ska få dem billigaste CAD korten ute att inte bli mycket till en uppgradering.
Oldvikingschool är inte uppkopplad
2012-06-19, 12:51   #36

Ratatosk

Medlem

Ratatosks avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg

Knights Corner är sånt jag tror på, ett alternativ vore tex ett kluster med RISC-processorer.
Trots GPGPU anpassning av grafikkärnor, tror jag att de klarar alldelles för lite, för att vara ett intressant alternativ till tex Knights Corner.
AMD FX-8350, 16GB ram, Asus Sabertooth 990FX, Radeon HD6950 (upplåsta shaders), OCZ Synapse Cashe SSD 64GB i Hybrid med Samsung F3 1TB, Ageia PhysX PPU, Corsair VX 550W, Noctua NH-U12P SE2, Dell U2410, vit Corsair 600T Graphite, Windows7 64.
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
Ratatosk är inte uppkopplad
2012-06-19, 12:54   #37

Ratatosk

Medlem

Ratatosks avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aster Visa inlägg
Klart det finns drivrutinsproblem då 7000 serien faktiskt är en helt ny arkitektur och inte bara en vidareutveckling av gamla vliw som mer eller mindre varit med oss sedan 2900 serien. varje större arkitekturbyte kommer alltid att drabba oss kunder oavsett vi vill det eller ej.
Nvidia klarade sig dock relativt bra vid lanseringen av gtx480 men då fanns kort som nästan inte gick att tillverka att tillgå för drivrutinsteamet, och även då fanns barnsjukdomar vid release.

Det är helt klart tråkigt att det fortfarande finns problem vid CF med 7k serien, dock kommer även detta rättas till framöver och då 8k -serien är en vidareutveckling av 7:an så kommer även drivrutinerna att vara bättre från start.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Batman Visa inlägg
Jo precis. Nvidia har ju skött det hela lite snyggare, och det faktum att det fortfarande är många som sitter med 7970 och har en del problem som borde ha rättats till för länge sen. Över ett halvår sen man släppte modellen ju, barnsjukdomar finns alltid. I detta fallet har det bara tagit lite för lång tid enligt mig att få bukt med allt, även om en del verkar vara åtgärdat nu i senaste versionen.
Jag vågar påstå att Nvidia hade stora problem med sina drivrutiner till Fermi, det dröjde drygt ett halvår innan det började bli ordning på grejerna.
AMD FX-8350, 16GB ram, Asus Sabertooth 990FX, Radeon HD6950 (upplåsta shaders), OCZ Synapse Cashe SSD 64GB i Hybrid med Samsung F3 1TB, Ageia PhysX PPU, Corsair VX 550W, Noctua NH-U12P SE2, Dell U2410, vit Corsair 600T Graphite, Windows7 64.
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
Ratatosk är inte uppkopplad
2012-06-19, 13:21   #38

warh0g

Medlem

warh0gs avatar

Registrerad: mar 2004

För mitt nu pensionerade 560ti dröjde det enda till 300.x drivrutinerna innan "dipslay driver has stopped responding" upphörde. Så det finns skit i fläkten hos båda tillverkarna.
Main: NZXT H2 | Seasonic X-760 Gold | ASUS Maximus V Gene | i7 3770K | 16GB Corsair PC10666 DDR3 | ASUS HD7950 TOP Direct CUII | Philips 241E 24" | 7Pro64 | Yamaha RX-V450 + Dali Concept 1 & Dual 1225 m. NAD PP 2i
HTPC: i3-2100t | Asus P8H67-M EVO B3 | HD6570 | 8Pro64 ¤¤ NAS: ASUS E35M1-M PRO | FreeNAS
PS3/360/Wii
warh0g är inte uppkopplad
2012-06-19, 13:42   #39

Swedish Berserk

Medlem

Swedish Berserks avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2009

Kommer vänta in Nvidia GTX 660 först. Sen blir det att se om AMD kan kontra med Sea Islands.
Sony Ericsson Xperia Arc I Android 4.0.4 I PS3 & X360
Swedish Berserk är inte uppkopplad
2012-06-19, 15:16   #40

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blupparen Visa inlägg
Hoppas amd får comeback i nästa generation. Just nu går det ju dåligt på två fronter, grafikkort och processor, så det vore kul ifall de kunde "vinna" grafikkampen nästa gång!
Går dåligt? AMDs golden spot strategi går ut att bygga kort i övre mellanklass, för att slippa utveckla så många olika grundkärnor, samt de utvecklingsproblem toppkorten oftast har. Det är en prestigegrej de struntar i eftersom det inte är värt pengarna. Men efter nVidias misslyckande med GK100 så har 7970 istället tampats i mycket högre prisklasser. AMD håvar in pengar på 7000-serien.
Aleshi är uppkopplad nu
2012-06-19, 16:04   #41

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blupparen Visa inlägg
Hoppas amd får comeback i nästa generation. Just nu går det ju dåligt på två fronter, grafikkort och processor, så det vore kul ifall de kunde "vinna" grafikkampen nästa gång!
Vadå dåligt på två fronter? AMD har problem med drivrutinerna till 7xxx serien, men det kommer att lösas!

För en tid sedan så var det tusentals som gick från Nvidia till AMD när 6xxx serien kom! Jag var själv en av dom p g a AMD:s underbara flerskärmslösning i 6xxx serien på bara ett kort!
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [Mjuk RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[Toshiba Qosmio F20] [X-Fi][Z-5500][NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 Series 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GB] Foto [Nikon D3100]
skog1s är inte uppkopplad
2012-06-19, 16:36   #42

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Valiumballong Visa inlägg
På sätt och vis kan man säga att spelprestandan som krävs redan finns idag, så det är väl mer intressant att se lägre strömförbrukning och tystare kylning. Finns knappast mer än ett eller två spel som verkligen ställer HD7970 eller GTX680 på prov och det lär inte ändras innan nya PS och Xbox dyker upp.
Välkommen ut ur garderoben, det finns skärmar med högre upplösning än 1080p, jag lovar!

För övrigt är det mycket trevligt med hög takt på utvecklingen - kör så det ryker (inte bokstavligen då) AMD!
2012-06-19, 17:04   #43

Zotamedu

Medlem

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ratatosk Visa inlägg
Knights Corner är sånt jag tror på, ett alternativ vore tex ett kluster med RISC-processorer.
Trots GPGPU anpassning av grafikkärnor, tror jag att de klarar alldelles för lite, för att vara ett intressant alternativ till tex Knights Corner.
Knights Corner, eller Xeon Phi som det nu heter, är ju bara en konkurrent till Nvidia Tesla. Det är inget grafikkort längre för det la Intel ner när de misslyckades med Larrabe. Istället är det ett PCI-e-kort med 50+ kärnor, galen flertrådad prestanda och ett eget operativsystem. Det blir alltså en liten dator i datorn vilket tydligen ska minimera behovet av avancerade drivrutiner vilket är väldigt bra då detta ska fungera på massa obskyra plattformar. Sedan är det ju inte bara prestanda de konkurrerar med utan kompatibilitet. Nu sparar utvecklarna massa tid, energi och prioblem när de slipper skriva massa specialkod för grafikkort genom CUDA, OpenCL eller DIrectcompute. Det blir mycket lättare att integrera sådana kort i befintlig kod. De ända som blir nervösa för det här är alltså Nvidia då AMD inte har något i den klassen. Quadro och Firepro behövs fortfarande i stor utsträckning och där efterfrågas fortfarande andra saker än vad datorspel kräver.

Som sagt kommer GPGPU fortfarande behövas eftersom vi alltid måste ha ett grafikkort på något sätt. AMD har ju någon sorts vision att integrera grafiken ännu mer än idag. Nu sitter den på samma kisel men sedan ska den in under samma minnesrymd och om jag fattat det rätt, ännu längre ner. Så snart kanske en modul från AMD innehåller en flyttlasenhet, två heltalsenheter och 10 shaders, allt under samma chache och beräkningarna går till den enhet som gör det snabbast. Helt plötsligt kan varje modul räkna heltal, flyttal och matriser väldigt effektivt vilket skulle kunna ge väldigt mycket prestanda och spara massa ström då grafikkort har en faktor 100 eller 1000 högre beräkningskapacitet per watt än en vanlig x86 CPU.

Det kommer dröja många år innan vi ser tekniken från Knight Corner i hemmamiljöer. De är för olika produkter idag.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-06-19, 17:04   #44

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Citat:
På sätt och vis kan man säga att spelprestandan som krävs redan finns idag, så det är väl mer intressant att se lägre strömförbrukning och tystare kylning. Finns knappast mer än ett eller två spel som verkligen ställer HD7970 eller GTX680 på prov och det lär inte ändras innan nya PS och Xbox dyker upp.
Alltid människor som vill att de ska göra svalare kort istället, de gör ju det, t.ex. 7870 och 7770. Men man vill ha kakan och ha den kvar.
Aleshi är uppkopplad nu
2012-06-19, 17:10   #45

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av backfeed Visa inlägg
Välkommen ut ur garderoben, det finns skärmar med högre upplösning än 1080p, jag lovar!
Det gör det säkert, men det är långt från mainstream och det lär inte ändras på ett tag eller. Jag går inte och köper en ny skärm bara för att grafikkortet orkar med det. Jag kan inte se enskilda pixlar på min 24"-skärm när jag sitter på en halvmeters avstånd, känns inte som om en högre upplöst skärm hade lett till någon wow-upplevelse för min del.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

Ignoreralistan: Huzzbutt
Valiumballong är inte uppkopplad
2012-06-19, 17:44   #46

Jollemj

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: apr 2009

Citat:
Det gör det säkert, men det är långt från mainstream och det lär inte ändras på ett tag eller. Jag går inte och köper en ny skärm bara för att grafikkortet orkar med det. Jag kan inte se enskilda pixlar på min 24"-skärm när jag sitter på en halvmeters avstånd, känns inte som om en högre upplöst skärm hade lett till någon wow-upplevelse för min del.
Dock så brukar de skärmar i dagsläget med högre upplösning även ha lite mer tum ;-)
Antar att det är olika från person till person, jag ser enskilda pixlar på min 21.5" skärm och jag sitter på nästan en meters avstånd, fast sedan arbetar jag en del med grafik också.

Skickades från m.sweclockers.com
Jollemj är inte uppkopplad
2012-06-19, 17:48   #47

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jollemj Visa inlägg
Dock så brukar de skärmar i dagsläget med högre upplösning även ha lite mer tum ;-)
Antar att det är olika från person till person, jag ser enskilda pixlar på min 21.5" skärm och jag sitter på nästan en meters avstånd, fast sedan arbetar jag en del med grafik också.

Sedan så är det väl en definitionsfråga. I Windows kan väl alla se pixlar i text eller tunna streck i paint. Men på ett spel med massa AA och så vidare? Tänker man egentligen på det då?
Aleshi är uppkopplad nu
2012-06-19, 18:37   #48

Chourou

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: dec 2007

ska bli intressant. nästa år kanske vi får se tester. eller tidigare
Chourou är inte uppkopplad
2012-06-19, 23:39   #49

HurMycket

Medlem

HurMyckets avatar

Plats: Skene, Marks kommun

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
Sedan så är det väl en definitionsfråga. I Windows kan väl alla se pixlar i text eller tunna streck i paint. Men på ett spel med massa AA och så vidare? Tänker man egentligen på det då?
Förmodligen inte, men det är ju inte heller det som är syftet. Det skulle ändå inte gå att driva tunga spel som BF3 i t ex 3840x2160 med dagens grafikkort. Anledningen till att man vill ha en så högupplöst skärm är ju snarare för att få snyggare text och grafik på webben och i andra 2D-miljöer.

Guide: Att välja kompatibla datordelar | Tungt grafikkort? Här är lösningen!
HurMycket är inte uppkopplad
2012-06-20, 03:03   #50

juniorjesper

Medlem

juniorjespers avatar

Plats: 82040

Registrerad: okt 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av warh0g Visa inlägg
För mitt nu pensionerade 560ti dröjde det enda till 300.x drivrutinerna innan "dipslay driver has stopped responding" upphörde. Så det finns skit i fläkten hos båda tillverkarna.
Vad för märke är det på ditt 560ti??

Statsionär: Amd Athlon II x2 245 | 2 Gb ram | 320 Gb 7200 rpm | Ati Radeon HD 3000
Gäjming: Intel I5 2500K | 8 Gb ram 1600 Mhz | OCZ Agility 3 60 Gb | XFX 6950 2GB OC
juniorjesper är inte uppkopplad
2012-06-20, 04:07   #51

Vendin

Medlem

Vendins avatar

Plats: Gävle

Registrerad: sep 2003

Skiter i prestanda hit och dit, det må skilja några fps mellan amd och nvidia men jag kommer då alltid köpa ett amd kort vad en alla tester säger... Alltid gillat ATI's grafikkort,, Kom ihåg 9000serien! ATI/AMD! Gogo! På processor sidan må "Bulldozer" ha floppat allas förväntningar, men nog fan köper jag häldre en FX-8120 än att sponsra ett företag som intel... Visst fan är eran ivy/sandybridge snabbare på de flesta beräkningar hit o dit men det är då inget jag kommer märka av i mitt användande.. Klarar mig bra med AMD rakt igenom..
Vendin är inte uppkopplad
2012-06-20, 08:25   #52

warh0g

Medlem

warh0gs avatar

Registrerad: mar 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av juniorjesper Visa inlägg
Vad för märke är det på ditt 560ti??
Asus directcu2 "top"

Main: NZXT H2 | Seasonic X-760 Gold | ASUS Maximus V Gene | i7 3770K | 16GB Corsair PC10666 DDR3 | ASUS HD7950 TOP Direct CUII | Philips 241E 24" | 7Pro64 | Yamaha RX-V450 + Dali Concept 1 & Dual 1225 m. NAD PP 2i
HTPC: i3-2100t | Asus P8H67-M EVO B3 | HD6570 | 8Pro64 ¤¤ NAS: ASUS E35M1-M PRO | FreeNAS
PS3/360/Wii
warh0g är inte uppkopplad
2012-06-20, 10:07   #53

OllO

Medlem

Registrerad: okt 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Batman Visa inlägg
Återstår bara att se hur välpolerad den är när den kommer eller om den ärver 7970's alla dricrutinsproblem.
http://www.cartinafinland.fi/sv/pict...lkoholist.html Tror såna saker kan vara ärftliga.
OllO är inte uppkopplad
2012-06-20, 15:10   #54

SkullCruzher<3

Medlem

SkullCruzher<3s avatar

Plats: Växjö

Registrerad: feb 2012

Då var det dax att spara pengar ^^
Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk
SkullCruzher<3 är inte uppkopplad Folding
2012-06-20, 16:02   #55

Zellpsynt

Medlem

Zellpsynts avatar

Plats: Norra Halland

Registrerad: aug 2009

Känslan när man har ett GTX 280 och tycker den börjar bli till åldern (ur en entusiasts synvinkel) men inte ser någon anledning till att byta då det finns så få krävande spel...

;_____;
Intel Core i7 860 @ stock numera/Noctua NH-D14|Asus GTX 280 @stock numera|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M 80GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Cooler Master Centurion 532 med 2st Noctua S-12B FLX|Corsair VX550|
Zellpsynt är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb