Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Du verkar inte riktigt förstå hur det fungerar det här. Ett plugin till en browser fungerar inte direkt i en annan eftersom de är olika program. På samma sätt fungerar inte ett program till Windows rakt av i OSX eller Android för den delen. Flash är stängd källkod så att ingen annan än Adobe vet hur det är uppbyggt. Det är därför omöjligt för Firefox att laga felet som Adobe har råkat skapa. Firefox kan laga felet lika lite som du kan. Utan källkoden till senaste Flash går det inte att göra ändringar. Sen är det också en väldigt konstig inställning till problematiken. Firefox erbjuder en API för hur man integrerar plugins och får dem att fungera med Firefox. Följer man den så fungerar allt och gör man fel så kraschar hela skiten. Det är alltså Adobe som har gjort fel och bara Adobe som kan laga felet. Ingenstans är Firefox skyldiga.
Jag vill inte veta hur Flash är uppbyggt, jag vill helst slippa skiten. 
Hoppas att HTML 5 gör att så blir fallet.
Vet inte hur utbrett problemet är, men min brors Flashspelare i Linux, gör att alla ser ut som Smurfar.
AMD FX-8350, 16GB ram, Asus Sabertooth 990FX, Radeon HD6950 (upplåsta shaders), OCZ Synapse Cashe SSD 64GB i Hybrid med Samsung F3 1TB, Ageia PhysX PPU, Corsair VX 550W, Noctua NH-U12P SE2, Dell U2410, vit Corsair 600T Graphite, Windows7 64.
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
|