Sidan 5 av 5 « Första 234 5

Verktyg Visningsval
2012-08-04, 19:21   #121

Roger W

Medlem

Roger Ws avatar

Plats: Norrtälje

Registrerad: sep 2004

Hmm, går det verkligen in en 200mm radiator i en SG08? Fläkten är ju "bara" 180mm och så mycket mer plats finns det väl inte? Kanske går att lösa, men vore ju fint att kunna bekräfta med någon som fått det att funka...

/Roger W
Roger W är inte uppkopplad
2012-09-09, 03:46   #122

sketcell

Medlem

Registrerad: aug 2012

Någon som vet om man kan byta nätagget på chassit? Funderar på samma bygge dock med en 2tb hdd och en 128gb, tillsammans med med ett 680 och en 3570k istället. Går det att byta till låt oss säga ett 850w 80+ nätagg då jag hade kunnat tänka mig senare uppgradering eller är jag fast vid 600w?
sketcell är inte uppkopplad
2012-09-09, 10:29   #123

Roger W

Medlem

Roger Ws avatar

Plats: Norrtälje

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sketcell Visa inlägg
Någon som vet om man kan byta nätagget på chassit? Funderar på samma bygge dock med en 2tb hdd och en 128gb, tillsammans med med ett 680 och en 3570k istället. Går det att byta till låt oss säga ett 850w 80+ nätagg då jag hade kunnat tänka mig senare uppgradering eller är jag fast vid 600w?
Agget har vanligt ATX-format och går att byta till ett annat, så länge det inte är för djupt (tror originalet är 14cm djup) men å andra sidan finns normalt ingen större orsak att göra det!

Om Swec kan köra en 3770 och ett GTX690 med det medföljande nätagget, så kommer det kunna driva i princip vad som helst som du kan klämma in i chassit

/Roger W
Roger W är inte uppkopplad
2012-09-09, 11:13   #124

Ninjaflipp

Medlem

Ninjaflipps avatar

Plats: Täby

Registrerad: jan 2012

Citat:
Varför skulle du vilja köra ett 850w-nätagg med den setupen? Visst kan du stoppa in annat men med tanke på att du ändå bara har plats med ett grafikkort kan jag inte tänka mig något fall där du skulle behöva mer än 600W.

Senast redigerad av Ninjaflipp 2012-09-09 klockan 11:41.

i7 3770k @ 4,5GHz | GTX Titan... etc. Orkar inte skriva resten.
Ninjaflipp är inte uppkopplad
2012-09-09, 12:50   #125

sketcell

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ninjaflipp Visa inlägg
Varför skulle du vilja köra ett 850w-nätagg med den setupen? Visst kan du stoppa in annat men med tanke på att du ändå bara har plats med ett grafikkort kan jag inte tänka mig något fall där du skulle behöva mer än 600W.
Denna setupen är bara för detta året. Tänkte att jag kanske skulle kunna uppgradera tills nästa års processor/grafikkort och bara för att vara helsäker på att det funkar skulle det kunna vara rätt nice med ett 850w nätagg.
sketcell är inte uppkopplad
2012-09-09, 13:23   #126

Ninjaflipp

Medlem

Ninjaflipps avatar

Plats: Täby

Registrerad: jan 2012

Citat:
Denna setupen är bara för detta året. Tänkte att jag kanske skulle kunna uppgradera tills nästa års processor/grafikkort och bara för att vara helsäker på att det funkar skulle det kunna vara rätt nice med ett 850w nätagg.
Tja, ja, visst vore du framtidssäker men det hade du nog varit med 600W med. Tror knappast att de framtida grafikkorten och processorerna kommer dra mer ström - snarare tvärtom!

i7 3770k @ 4,5GHz | GTX Titan... etc. Orkar inte skriva resten.
Ninjaflipp är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb