Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Absurd
Förstår inte varför folk vill att allt ska vara öppet, hade ni varit företaget i fråga hade inte ni heller velat att det skulle vara öppet hur som helst, utan skyddat eran produkt, sen supportar de ju Linux så det är inte ens några problem
Om du laser boken "Katerdralen och Basaren" uatv Eric S. Raymond sa kommer du forsta varfor foretag inte borde vara sa himmla hemliga med allt dom gor. Opensource handlar mycket till del inte om att nagon skall ta din kod och ha den for sig sjalv, utan mer for att forbattra den, lagga till nagot etc. Tank om du var ett foretag som hade hela varldens programerare som utvecklare gratis?
Visst det ar lite svart att tro att det skulle ga och tjana pengar pa en sadan modell men i den boken tas det upp crika 10 (om inte mer) riktigt tips pa hur man kan tjana pengar..
Blir valdigt ledsen nar jag ser att sa manga har sa forutfattade meningar om linux, skulle villja forklara allt jag vet om det och varfor det utvecklas sa som det gor men det finns ingen tid till det har :/ Sa jag hoppas att alla som ar oppna for nya saker och allman frihet pa Internet laser pa mer om linux, sa mycket det gar. Jag hoppas att ni orkar det for ja, det tar ett tag innan man forstar hur man ska lara sig det och da ar det jobbigt..
I ovrigt kanns nvidias utalande valdigt dumt da dom inte svarar pa nagot utav vad Linus sa direkt. Mer bara ett desperat utalande om vilka saker dom har gjort under varen.. Att dom ligger langt fram i att utveckla for android ar ju precis det som ar fett mongo fult nar dom inte forsatter hela vagen ut och hjalper till mer pa desktops. Det ar lite samma sak som valve imo, visst alskar jeg deras spel. Men om man nu bygger en steam klient till android varfor inte bara valja gora en till for linux. Vi behover inte spelen ifran steam men att kunna chatta med sina basta kamrater nar men gor annat hade varit guld, visst finns wine och pol, men det har alldrig funkat bra for mig..
Forlat for inga svenska tecken.