Gillar verkligen den höga upplösningen. Sedan verkar det vara 16:10 format då också i och med att det är 1920x1200, eller ?
Eller ska det stå 1920x1080 som det brukar vara när det är "full HD" ?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
virtual void
7000 kr lägger den lite väl nära Microsoft Surface Pro. Om valet står mellan Tegra 3 vs Core i5 med en prisskillnad på någon eller några tusenlappar så känns det ganska givet för mig i alla fall då en Core i5 är mer än 5 gånger snabbare än Tegra 3. Och sedan tillkommer ju fördelen för Surface att med tangetbord så är det en "riktigt" dator som kan köra "riktiga" (Windows) program som MS Office, Visual Studio, webbläsare med Flash, etc.
Och att säga detta bär verkligen emot då jag generellt sett föredrar Linux över Windows

Jo, håller helt med.
Surfplattorna har ju hittills känts mycket som handikappade datorwannabies.
För att kunna jobba seriöst med sin platta bör den ju på allvar kunna fungera med samma program som en dator.
(Webbläsare med flash klarade dock redan den första Asus transformer, så det borde denna pryl också klara.)
Men skulle inte den där Windows 8 kompatibla plattan komma ut på marknaden först i årsskiftet 2012/2013, eller misstar jag mig helt här ?
Edit : Det är jag som inte håller koll på vilket år det är kom jag på...

Det är ju faktiskt 2012 och inte 2011....