Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Dalton Sleeper
Jag förstår inte varför folk inte är intresserade av 3G, för mig är det ett måste. Sitter med en Galaxy Tab 10.1 sedan ett halvår och den är uppkopplad 24/7 via Tre Max (skaffades när det inte var tak =)) om man inte närmar sig jobbets eller hemmets wifi. 250 spenar per månad för en hastighet som pendlar mellan 10-20Mbps. Används till mail, surf, skype, live messenger, facebook, spotify, google maps/earth (gps), remote desktop via teamviewer till stationära och mycket annat. Skulle aldrig skaffa en padda utan 3G, även om jag skulle ha en modern telefon, så jädrans toksmidigt på detta sätt och utmärkt mottagning på samsungs padda åtminstone. Utan denna anslutning skulle jag påstå att paddan tappar sin funktion, dvs mobilitet...
Det beror ju på hur och vart man använder sin surfplatta. Själv har jag kört med enbart WiFi på min Transformer tf101 i ett år utan att sakna möjligheten till 3G. Vet inte hur det är med andra, men jag sitter eller ligger alltid ner när jag använder plattan (att gå runt med den är lite för klumpigt). Hemma, hos vänner, på jobbet, på hotell utomlands, på Starbucks mm finns det alltid WiFi. På övriga ställen där jag sitter ner, dvs tåg, pendel, flyg, buss, bil så används den utan uppkoppling. Dvs tv-serier, film och spel.
Behöver jag ta reda på någontin när jag är på resande fot (alltså inte när jag har WiFi), så använder jag hellre mobilen än att avbryta det jag håller på med på surfplattan. Multitasking på dessa enheter är fortfarande en tveksam historia.
De 5 gånger om året jag vill ha 3G på plattan använder jag helt enkelt tethering. Smidigt och mycket billigare.