Citat:
Ursprungligen inskrivet av
LeVvE
Klart det skulle va Kalifornien också, domstolen måste ju dömma för hemma laget, asså USA har ju en del skruvar lösa.
Sen tycker jag de inte är mycket lika.
USA måste ju fatta att det är fel på hur folk stämmer hit och dit och sätta stop någon stans, är väl så mycket pengar inblandade så att de blir kåta.
Alla har rätt till försvar och försvara sig själv men att varje amerikan i USA kan lagligt gå runt med ett vapen på sig är bara absurt och påvisar att USA är mer en anarki än en organiserad republik. Troligtvis tar Sverige efter deras grundlag dock med tanke på den stigande kriminaliteten i Sverige, folk kommer ändå att beväpna sig så de kan lika gärna lagstifta för det.
Citat:
Eronki
Nån mer än jag som tror att Apple är ute efter monopol på surfplattor (globalt)?? Jag börjar förknippa dom med Hitler, det vita (eller ariska) äpplet kommer snart bytas ut mot ett hakkors.
Tycker det hela är så jävla löjligt, hur många asiatiska surfplattor finns det inte som är så förbannat lika Apples?? Gör dom ens nånting åt det?
"Syftet med ett företag är att tjäna pengar." Är vad väldigt många slänger ur sig idag, det är sant till en viss del men det egentliga syftet är att tillhandahålla en viss produkt/tjänst, som skall uppskattas av folk och försöka sälja den/det. Det förekommer ju tyvärr en hel del ocker idag. Jag är inte glad i att företag kan muta politiker till att lagstifta om att A eller B skall vara obligatoriskt i varje hushåll exempelvis brandsläckare, så att man sedan kan sälja ett par miljoner av dessa.
Körskolorna är ju definitivt de nya pengautsugarna i Sverige iallafall.
Citat:
ginux1234
Du tror på allvar att domen baseras på att Apple mutade en enskild domare?
Skall man komma någon vart får man nog se till att muta fler än bara domaren i det här fallet. Hursomhelst är det inte omöjligt om Apple använt sig av bestickning men så behöver det nödvändigtvis inte vara. Det låter ju dock lite skumt för jag tycker inte att ett patent på design är någonting som skall kunna hindra konkurrenterna från att sälja sina produkter, det hade varit väldigt jobbigt om endast Dell fick sälja laptops t.ex. konkurrens behövs.
Du bör däremot ha i omtanke att USA är ett väldigt korrupt land jämfört med de Nordiska länderna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Corrupt...ceptions_Index Det är väldigt vanligt med mutor i omvärlden och USA är ett väldigt typiskt land för just mutor i sig. I USA kommer du bara någonstans om du har pengar, har du mycket pengar kan du i princip göra vad du vill där.
Detta är inga vidare referenser men tänk efter och försök att notera hur ofta mutor och korruption förekommer i amerikanska filmer. The Shawshank redemption, Forest Gump, Greenzone, Bourne, Fight club och Inception är ett antal filmer som innehåller korruption i form av mutor och liknande. Det ger åtminstone mig känslan av att mutor är hyfsat okej, nästan naturligt i de flesta amerikaners vardagsliv. Försök även notera hur ofta korruption förekommer i Svenska, Brittiska, Kanadensiska filmer, ja allt som är ICKE-Amerikanska filmer, ser du någon skillnad på vardag? Det gör jag.
Att Sverige fick igenom FRA och IPRED är ju pga påtryckningar från amerikanska företag och förmodligen mängder av mutor. Här har du ang: FRA
http://www.friatider.se/fra-lagen-beordrad-av-usa Beodrad av USAs regering, i det här fallet företagen i sig, detta för att gynna dom. I USA styr inte folket, det gör företagen.
Jag hoppas detta upplyst dig lite om läget iallafall.
MVH.
Citat:
nae0
Tack Ginux!

+1
Tänker inte säga rätt eller fel, men den bevisade intelligensnivån i trådarna till alla nyheter gällande detta ligger på bortom efterbliven.
Det kan jag inte hålla med om, tråden innehåller inte många inlägg och 90% har inte kritiserat apple. Sluta ser er själva som en överklass alla slår ned på, det gör många apple-användare och det är barnsligt. "det är en PC." "bättre komponenter, och? Det är fortfarande en PC."