Citat:
Ursprungligen inskrivet av
icelaw
Tror dock inte man kan beskylla EA för att inte släppa Battlefield 3 till Steam, vilket ägs av deras konkurrent, Valve.
Som att ge bränsle till fienden och samtidigt betala för att få göra så, då Steam är en otroligt vinstbringande tjänst för Valve, då de bara behöver ta det lugnt och invänta stålarna ifrån alla andra publishers som lanserar sina spel igenom Steam.
Desutom så är det inget fel på Origin, bara för att ett gäng gnäggande datanördar/ Steam fanboiis inte kan låta bli att gnälla på Origin så betyder det inte att Origin är dåligt, eller det väldigt fördelaktiga battlelog för den delen, bara en komplett idiot skulle kunna kritisera battlelog.
Aha så jag är en idiot? Men vad bra, då vet jag de!
Förövrigt är jag ingen steam fanboy, jag föredrar när spel är stand alone.
Det optimala är när spelen startar och sen kan du hitta servers ingame. Battlelog får gärna finnas, men jag avskyr att de ska vara nödvändigt för att hitta servers och att jag ska behöva starta om spelet varje gång jag hoppar in på en server. Det är så jävla idiotiskt att bara en riktigt dum människa skulle säga att det var "fördelaktigt".
Att vi som spelar inte får göra egna servers är skit. Spel som modern warfare 1, cs-css och många andra hade lyckats, nu håller vi på att gå till en tråkig och stängd värd där vi inte får göra som vi vill.
Battlog är ett resultat av att de ville hindra piratkopiering och göra det svårt, problemet är att det har bara gjort det svårt för oss som har betalat för spelet medans de som piratkopierar har en underbar upplevelse.
Att EA tror att vi som spelar BF3 vill ha ett facebook där vi kan göra statusuppdateringar är så jävla dumt att deras ledning borde avskedas.
Hade BF3 bara kunna vara igång och sedan att battlelog skulle vara "ingame" så skulle det lösa nästan allt jag hatar med de, men icke. Jag ska behöva hoppa in och ur och använda en webläsare för att spela ett spel. FANTASTISKT.
Du kan älska battlelog och kalla mig idiot allt du vill, men för mig så är det bara ett helt onödigt steg som har pissat på strömlinjeformningen utav spelet.
Ha en bra dag