Citat:
Ursprungligen inskrivet av
tednasadator
Du Jonas, dina piké tröjor, hur får du dina kragar att bli så fina? Min blir typ förstörda efter tvätt. Stryker man på ett speciellt sätt?
Såg att du redan fått ett Tips från en expert. Men om du vill göra det enkelt och få till det bra, så när du har tvättat dom, häng upp dom på en galje och rätta/sträck dom med händerna. Låt dom torka till 90% och stryk sedan på svag värme lätt!
Citat:
GaMeR2K5
Ni får det o låta som om skillnaden vore EXTREM.
Extrem är ett starkt ord. Kanske "så mycket bättre" är bättre val.
Citat:
Lordsqueak
Testade med SSD som cache på mobon, och det gjorde faktiskt en jävla skillnad,, så länge det funkade. (kör inte det längre.)
Dock så är det ju bara när man laddar filer som det blir någon skillnad.
Men jag misstänker att det kan vara så här.
Dom köper en SSD och snålar in på RAM, och när deras 2gig ram tar slut så börjar programmen tugga på hd'n och slöa ner allt.
eller så hade dom 2 gig eller mindre på gamla burken innan dom köpte ny med SSD, och då blir det ju en markant skillnad.
Det beror på vad man jämnför med helt enkelt.
Dom som köper SSD snålar inte in på RAM!!
Citat:
riktigninja
funderar på om jag ska skita i körkort nu , och bygga en ny dator.

Var inte dum nu!! Ta kortet. Det kommer du inte att ångra. Ta datorn sen.
Citat:
Aleshi
Nu snackade vi Sweclockers sommardator, det är inte MS-röj som ska spelas. För det första så får inte spelen plats på C:, och för det andra så väljer jag hellre att ha ett grafikkort alls än att ha en 256GB SSD eller mer där spelen faktiskt får plats. Som sagt, vi pratar avvägning. Ska du sitta med stora SSD diskar på en totalbudget på 8000-10000:- så kan du inte ha någon prestanda i övrigt.
Du tänker rent fel!! Hellre några FPS sämre OCH SSD är det som gäller!!
Citat:
Aleshi
Hur stora SSD diskar har du?
Jag nämnde mina erfarenheter eftersom de var på en motsvarande SSD som för sommardatorn. Det är inget snack om att 1024GB SSD är snabbt och fint, men att lägga 1000:- extra på en SSD som du ändå inte kan ha de flesta spelen på ger inte så stor skillnad ändå. Mycket bättre att köra på bättre grafikkort och uppgradera till SSD ett par månader senare.
Nej! Alla nybyggda datorer
ska ha SSD, om man är entusiast! Allting annat är bara så dumt!
Jag ska förklara varför:
Det finns många här på Swec (och dom flesta är nyregade) som lägger 2500kr på moderkort, 3000kr på processor, 1000kr på kylare, 1500kr på Ram, 4000kr på graffekort, 1500kr på nättagg, 2000kr på låda. (Och många som köper det värsta av det värsta, och då kan du slänga på ytterligare några tusen)
Och skiter i SSD (?) !
Helt ofattbart är det. Och jag tycker synd om dom....