Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Punnisher
Om man bortser från dom
idiotiska färgerna så gav punkt 2 mig några GB
http://myw7blog.blogspot.se/2010/04/...imization.html
Stängde av systemåterställningspunkter, vilket dessutom påverkar SSD negativt i längden enligt länken.
Om någon vet om någon punkt är helt onödig kan det ju sägas! Kanske bara var i början som dessa punkter var viktiga att följa, förutom papperskorg som jag inte kan förstå hur det kan påverka livslängden.
Jag har inte stängt av min Systemåterställning, det står i konfigen att nuvarande användning ligger på 944,06MB, så den får vara påslagen.
Två saker är väl intressanta, dels hur stor enbart din Windows-mapp är och dels hur stor WinSXS-mappen inuti den är. Den som har alla dubletter av olika versioner på dll-filer m.m. för kompatibilitet.
Min Windows-mapp var som sagt 21,5GB, av dessa står winsxs-mappen för 11,4GB. Ju fler gamla program man kör, ju flera gamla versioner av systemfiler läggs till i den mappen.
EDIT:
Citat:
jookeer
Kan du utveckla det?
Det finns väl en hel del, framförallt företag, som struntar i grafik-prestandan, men behöver snabb CPU, så det finns ju marknad för topp-CPU med enkel integrerad grafik.
Sen kostar det väl helt enkelt en del pengar att ställa om maskinerna och behöva räkna på hur många med integrerad och hur många utan som man kommer sälja. De
Citat:
jookeer
Kan du utveckla det?
Det finns väl en hel del, framförallt företag, som struntar i grafik-prestandan, men behöver snabb CPU, så det finns ju marknad för topp-CPU med enkel integrerad grafik.
Sen kostar det väl helt enkelt en del pengar att ställa om maskinerna och behöva räkna på hur många med integrerad och hur många utan som man kommer sälja. De
Citat:
jookeer
Kan du utveckla det?
Sen kostar det väl helt enkelt en del pengar att ställa om maskinerna och behöva räkna på hur många med integrerad och hur många utan som man kommer sälja. Det är möjligt att den kostnaden är högre än det man tjänar på att skippa GPU i en del av CPUerna.