Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MSIOCGenie
Eller så gör de nåt nytt? Typ som Empire och Fall Of The Samurai som var helt nya, kan tänka mig amerikanska inbördeskriget i framtiden.
Förövrigt så menade du att det var en besvikelse för dig va? För Empire och Shogun är de bäst säljande Total War spelen, så de är knappast en besvikelse överlag.
Beror ju givetvis vem du frågar, men Empire, trots att jag spelat det i över 300 timmar, är fortfarande inte ett färdigt spel. Sega och CA valde att lägga krutet på ett "nytt" spel: Napoleon istället för att fixa Empire, och släppa Napoleon som det var tänkt som en expansion. Finns fortfarande buggar i Empire som gör vissa länder ospelbara.
Shogun var på det hela ett mycket bättre spel, särskilt med expansionen "Fall of the Samurai" men det gjorde inte mycket för mig.
Jag kan ha förståelse för att ett företag väljer att göra saker på ett visst sätt, särskilt som det var en ekonomisk kris i branschen då. Att fullständigt överge ett spel, som de gjorde med Empire, tycker jag dock är fullständigt oförsvarsbart.
Därför förbehåller jag mig att vara skeptisk inför Segas "Löften"
#1: FX-8350 Stock, 16 GB DDR3 @ 1600Mhz, 2x ATI 6970 @ 950Mhz 2GB @ 1450Mhz, Corsair Force 120GB SSD, 2x1TB Samsung F1 i RAID-1, Win7 Pro x64
#2: Phenom X4 9950, 4 GB DDR2-800, ATI 5770 1GB, Win7 Home x64
#3: MSI GE620-DX i72630QM, 8GB DDR3, Nvidia GT 555 M 2GB, Seagate Momentus XT 500GB Win7 Pro x64