Sidan 5 av 6 « Första 234 5 6

Verktyg Visningsval
2012-07-03, 15:55   #121

Oneone

Medlem

Oneones avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: feb 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zellpsynt Visa inlägg
Folk får storhetsvansinne av nyheter och förbättringar?
Förstår inte vad du menar, men vanligt folk som inte jobbar med IT kanske inte bryr sig vad vet jag , jag bryr mig då det finns många förbättringar om man kör windows 8 och server 2012 tex AD Based Activation,Dynamisk Access, Förbättrad Branchcache för att nämna några
http://www.sweclockers.com/forum/133...t-komma-igang/
Oneone är inte uppkopplad
2012-07-03, 15:57   #122

Dahle86

Medlem

Plats: Högsby

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tullen Visa inlägg
Vad har jag för nytta av hur man gör i DP när den nuvarande är RP?
Sen måste man få en fungerande meny och tyvärr är jag inte nöjd med tredjeparts alternativen.
Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus M4N72-E > Nexus Caterpillar > AMD Phenom2 X4 940 3,0Ghz > Corsair 4GB 1066MHz > Scythe Mugen 2 rev B (trifan P&P) > ASUS GTX 560ti > 2TB WDG > 640GB WDB > 40GB Intel X25-V
Dahle86 är inte uppkopplad
2012-07-03, 16:21   #123

Jarl

Medlem

Jarls avatar

Plats: Västerås

Registrerad: apr 2002

Rätt kul att M$ envisas med att släppa varannan windowsversion i katastrofläge så de måste dumpa dem prismässigt för att få sälja. Denna måste visa intressesiffror värre än Millennium eftersom de redan börjat dumpa.
2012-07-03, 16:32   #124

Åkan

Medlem

Plats: Borlänge

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton Visa inlägg
Ok.

Men får man en full version av Win 8 på DVD om man betalar de där ca. 600? Eller är både erbjudandet för 350,- och det för 600,- bara uppgraderingsversioner, så att man i båda fallen måste installera XP på den nya datorn först?
Det kvittar ju eftersom att uppgraderings versionerna är retails, det är dock nyckeln som är spärren för du kan inte aktivera om du bara installerar med den, men det går att lösa genom att man uppgraderar direkt efter installationen och sen kan man aktvera det.
Åkan är inte uppkopplad
2012-07-03, 16:35   #125

Blackbird_CaD_

Medlem

Plats: Södertälje

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Atlas Tasume Visa inlägg
Skulle inte använda det om jag så fick betalt.
Samma.
Har ingen lust att förvandla min dator till en stor smartphone.
2012-07-03, 16:46   #126

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_ Visa inlägg
Samma.
Precis samma åsikt här. Varför kan man inte få använda sin dator på det sättet man själv vill?

Jo, Linuxanvändare, jag vet. Men har prövat olika distros, gillar dom tyvär inte, och det går inte att spela på.
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2012-07-03, 17:16   #127

Tobias75

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2010

Låter intressant att ha på netbooken som används som HTPC. När kan man göra denna uppgradering, Win 8 släpps i höst?
Hobby #1 Intel i5 Ivy 3570K, GTX670, 16gb ram, 120gb ssd, 1tb hdd, 24" BenQ monitor. Laptop/HTPC 10" Netbook ASUS 1015BX Hobby #2 Nikon D3100. Hobby #3 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.
Tobias75 är inte uppkopplad
2012-07-03, 17:40   #128

Tony Clifton

Medlem

Tony Cliftons avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Åkan Visa inlägg
Det kvittar ju eftersom att uppgraderings versionerna är retails, det är dock nyckeln som är spärren för du kan inte aktivera om du bara installerar med den, men det går att lösa genom att man uppgraderar direkt efter installationen och sen kan man aktvera det.
Kan du bara förklara hur man ska göra för att utnyttja erbjudandet om man har en dator med XP (med produktnyckel/product key) och köper en egen ihopsatt dator?
2012-07-03, 18:07   #129

Åkan

Medlem

Plats: Borlänge

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton Visa inlägg
Kan du bara förklara hur man ska göra för att utnyttja erbjudandet om man har en dator med XP (med produktnyckel/product key) och köper en egen ihopsatt dator?
Gå hit http://windows.microsoft.com/sv-se/w...O_WOL_EVE_INTL så står det hur man gör för att ta del av det och sen om det är en uppgradering så är skit samma bara det att det blir lite mer jobb när du skall installer om från scratch eller på en ny dator.

EDIT:Såg att det gällde Win7, sry.
Åkan är inte uppkopplad
2012-07-03, 18:19   #130

izepax

Medlem

izepaxs avatar

Plats: 1:a

Registrerad: dec 2008

Vi har hur många datorer på jobbet som helst som skall slängas. Dessa är dell och hp med oem licenser. Tror ni man kan ta dessa nycklar för användning på andra datorer med detta win8 erbjudande eller blir det problem då dessa nycklar använts på andra datorer innan?

Ubuntu One?

izepax är inte uppkopplad Folding
2012-07-03, 18:49   #131

Ari_Gold

Medlem

Registrerad: feb 2012

Ja. nån gammal XP-licens skulle man nog kunna skramla fram. Frågan är väl bara om man får 64bitars Win8 för denna peng.
Ari_Gold är inte uppkopplad
2012-07-03, 19:01   #132

silicon111

Avstängd

Plats: karlskoga

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_ Visa inlägg
Samma.
Ansluter mig till klubben.
silicon111 är inte uppkopplad
2012-07-03, 20:24   #133

zillio

Medlem

zillios avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av karatefylla Visa inlägg
Hur får ni $39 till 350kr? Jag får det till 280.
Nä men! Den här frågan dyker ALDRIG upp. Ska du översätta rakt av kan du räkna med flygbiljetten över till USA och tillbaka också!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ari_Gold Visa inlägg
Ja. nån gammal XP-licens skulle man nog kunna skramla fram. Frågan är väl bara om man får 64bitars Win8 för denna peng.
Windows 7 32 och 64-bit kostar lika mycket. skulle inte tro dom höjer för att stödet finns för mer ram ^^
2012-07-03, 20:32   #134

Fetskaft

Medlem

Registrerad: dec 2007

Blir lite förvånad över att så många här är emot Win 8 medans väldigt många på t ex xda-developers tycker det blir bra. Var förresten någon där som sa han pratat med några från Win 8 utvecklingsteam och dom hade sagt att man kommer kunna göra Win 8 mer desktop friendly i skarpa versionen. Om det stämmer lär vi få se. Men MS borde ju vilja ha så många som möjligt nöjda.
Fetskaft är inte uppkopplad
2012-07-03, 20:51   #135

bl0m1

Medlem

Plats: ed

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fetskaft Visa inlägg
Blir lite förvånad över att så många här är emot Win 8 medans väldigt många på t ex xda-developers tycker det blir bra. Var förresten någon där som sa han pratat med några från Win 8 utvecklingsteam och dom hade sagt att man kommer kunna göra Win 8 mer desktop friendly i skarpa versionen. Om det stämmer lär vi få se. Men MS borde ju vilja ha så många som möjligt nöjda.
hoppas det stämmer att det blir mer desktop vänligt för jag gillar ej metro skulle ju va en sak om man har en sån data med touch så man kan ha den som surfplatta men känner ej att metro hör hemma i min speldator...

hoppas det kommer gå att stänga av metro annars kommer jag stanna på Windows 7 tills w9 släpps....

och så alla vet jag har prövat alla releaserna av w8 och det har väll blivit förbättringar men metro förstör alt måste bli ett mirakel från ms:s sida annars fortsätter trenden med att varannan Windows release blir en flopp
bl0m1 är inte uppkopplad Folding
2012-07-03, 21:18   #136

Fetskaft

Medlem

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tkoop1 Visa inlägg
hoppas det stämmer att det blir mer desktop vänligt för jag gillar ej metro skulle ju va en sak om man har en sån data med touch så man kan ha den som surfplatta men känner ej att metro hör hemma i min speldator...

hoppas det kommer gå att stänga av metro annars kommer jag stanna på Windows 7 tills w9 släpps....

och så alla vet jag har prövat alla releaserna av w8 och det har väll blivit förbättringar men metro förstör alt måste bli ett mirakel från ms:s sida annars fortsätter trenden med att varannan Windows release blir en flopp
Men för icke avancerade användare så tror jag Win 8 med Metro passar utmärkt på stationära och laptops också. Vad görs på de flesta datorer hemma i stugorna egentligen? Folk Surfar, betalar räkningar, kollar facebook, lite film och musik? Då passar det ju ypperligt med ett gränssnitt som Metro. På arbetsstationer där det enbart körs regelrätta desktopprogram så ligger ju Metro mest i vägen.
Fetskaft är inte uppkopplad
2012-07-03, 21:49   #137

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fetskaft Visa inlägg
Men för icke avancerade användare så tror jag Win 8 med Metro passar utmärkt på stationära och laptops också. Vad görs på de flesta datorer hemma i stugorna egentligen? Folk Surfar, betalar räkningar, kollar facebook, lite film och musik? Då passar det ju ypperligt med ett gränssnitt som Metro. På arbetsstationer där det enbart körs regelrätta desktopprogram så ligger ju Metro mest i vägen.
Grejen är att man är van vid det gamla och det nya är krångligt. Inte bara det, finns massa annan skit med Win8. Jaja, tänker vänta tills Win9
Waowt är inte uppkopplad
2012-07-03, 21:56   #138

NorteX

Medlem

NorteXs avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: sep 2008

Hade varit roligt att veta om Xp x64 räknas in under "Windows Xp". Är bara att hoppas.
2012-07-03, 22:51   #139

rmd

Medlem

Plats: .eu

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av NorteX Visa inlägg
Hade varit roligt att veta om Xp x64 räknas in under "Windows Xp". Är bara att hoppas.
Enligt andra artiklar så gäller "allt annat" som det sweclockers-artikeln anger som "tidigare version av windows". Alltså, det kvittar vad du har, man kan fortfarande köpa en "uppgradering" till w8.

Lite off-topic så både tror och hoppas jag att dagarna då folk betalar 2000kr för en windows-licens är över.
rmd är inte uppkopplad
2012-07-04, 00:26   #140

dunis90

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waowt Visa inlägg
Grejen är att man är van vid det gamla och det nya är krångligt. Inte bara det, finns massa annan skit med Win8. Jaja, tänker vänta tills Win9
Ifall Win8 bleve en succé så kommer väl Win9 bara att bli ännu "värre"
dunis90 är inte uppkopplad
2012-07-04, 01:19   #141

Chenz

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: jan 2009

Kommer inte skaffa W8 så länge man inte kan bli av med metro och använda den vanliga startmenyn istället. Har inte riktigt förstått varför de ska tvinga på tablet gränsnittet på desktops, undrar vem som kom med den snilleblixten.
Chenz är inte uppkopplad
2012-07-04, 01:36   #142

eXale

Medlem

eXales avatar

Plats: Lund

Citat:
Ursprungligen inskrivet av light44 Visa inlägg
Måste jag först installera Windows 7 och sen Windows 8 på detta efter?
Nej.

Updaterings skivorna har under en längre tid varit helt 'vanliga' installationskivor, och kan utan problem användas för helt rena installationer.

Licensen verifieras precis som vanligt med Microsoft - där den kollar ifall datorn har registrerats med någon av följande tidigare:
W8
W7
Vista
XP

Om det inte finns någon registrerad nyckel för något av åvanstående system, endast då kommer datorn att mislyckas med verifikationen. (Du kommer fortfarande igenom installeraren)
eXale är inte uppkopplad
2012-07-04, 03:49   #143

light44

Medlem

light44s avatar

Plats: Sweden

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eXale Visa inlägg
Nej.

Updaterings skivorna har under en längre tid varit helt 'vanliga' installationskivor, och kan utan problem användas för helt rena installationer.

Licensen verifieras precis som vanligt med Microsoft - där den kollar ifall datorn har registrerats med någon av följande tidigare:
W8
W7
Vista
XP

Om det inte finns någon registrerad nyckel för något av åvanstående system, endast då kommer datorn att mislyckas med verifikationen. (Du kommer fortfarande igenom installeraren)
Detta låter ju verkligen bra i så fall. Har dock inte bestämt mig om Windows 8 är något för mig. Microsoft har ju en historia om att göra bra och dåliga OS varannan gång (åtminstonne senaste åren)

Underskatta inte Citera-funktionen
light44 är inte uppkopplad
2012-07-04, 04:15   #144

sscnz

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chenz Visa inlägg
Kommer inte skaffa W8 så länge man inte kan bli av med metro och använda den vanliga startmenyn istället. Har inte riktigt förstått varför de ska tvinga på tablet gränsnittet på desktops, undrar vem som kom med den snilleblixten.
Men, du kan ju lägga till vilken start meny som du vill via Toolbars juh!? Du måste ju liksom inte använda Metro för o starta applikationer. Till exempel:

Du kan skapa så många custom Toolbars som helst o lägga till vilka iconer som helst oxo. Vad för specifik funktion i den gamla startmenyn behöver du?
sscnz är inte uppkopplad
2012-07-04, 04:34   #145

FudgieCars

Medlem

FudgieCarss avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zzcool Visa inlägg
så först ska dem ta bort det vi alla älskar och sedan sälja det för 300.kr

varför kunde dem inte bara behålla startknappen utan metro och sälja för 300.kr?

varför ska dem ta bort något vi alla älskar och sedan nästan ge bort det
Men nu är ju w8 valfritt och du måste inte köpa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Citera om du vill ha svar!
FudgieCars är inte uppkopplad Folding
2012-07-04, 10:00   #146

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dunis90 Visa inlägg
Ifall Win8 bleve en succé så kommer väl Win9 bara att bli ännu "värre"
Succé? 75% av alla jag ser på nätet och personer jag känner HATAR Win8 (ja, jag har testat det, har Release Preview på DVD).
Tror inte det är någon "succé" på laptops och stationära maskiner, kanske tablets och mobiler men annars, knappast.
Waowt är inte uppkopplad
2012-07-04, 10:10   #147

havoc

Medlem

Plats: Ume

Registrerad: jul 2001

Förstår inte riktigt den affektion många ser ut att ha till startmenyn, de flesta jag känner (inkl jag) startar ändå de program man använder direkt från desktopen och där blir skillnaden i Windows 8 obefintlig jämfört med Windows 7.

Metro det märker jag egentligen aldrig av då jag alltid är i desktop läge, den störst skillnaden var egentligen att det inte var helt enkelt att hitta igen var man startade om/ stängde av datorn.

Skickades från m.sweclockers.com
2012-07-04, 10:18   #148

Jyhan

Avstängd

Plats: Hemma

Registrerad: mar 2005

Hej

Om jag installerar Windows 8 release preview när då Windows 8 släpps, kan jag då uppgradera till det från release preview utan krångel. Avskyr att installera om datorn?

Partition Magic har ställt till ett helvete för mig varit och ändrat i boot sektorn så jag har inte kunnat bota nått operativsystem och det ända jag kunnat köra är ubuntu. Kunde inte ens installera Windows 7 och när jag skulle pröva installera XP SP3 bara tillfälligt för att rätta till felet så kunde den inte läsa vissa filer från skivan så det sket sig också.

Det slutade med att jag fick fara till en kompis med hårddiskarna och formatera och rätta till boot sektorn i datorhanteraren.
2012-07-04, 11:44   #149

intel&nvidia fan

Medlem

Registrerad: apr 2012

jag har testat , men håller mig windows 7 , tar inte windows 8 , även jag skulle få betalt 3500 kr
intel&nvidia fan är inte uppkopplad
2012-07-04, 11:52   #150

Chenz

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sscnz Visa inlägg
Men, du kan ju lägga till vilken start meny som du vill via Toolbars juh!? Du måste ju liksom inte använda Metro för o starta applikationer. Till exempel:
http://img210.imagevenue.com/loc13/t...u_122_13lo.jpg

Du kan skapa så många custom Toolbars som helst o lägga till vilka iconer som helst oxo. Vad för specifik funktion i den gamla startmenyn behöver du?
Sök, automatiskt genererad lista över mest använda applikationer och att program lägger till säg själva i startmenyn är väl de tre viktigaste. Ett mindre plus är att den inte är otroligt ful heller.
Chenz är inte uppkopplad
Sök jobb