Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Säljes
Köpes
Skänkes
- Dota 2 GiftsIgår
| 2012-07-04, 11:37 | #152 |
eXaleMedlem Plats: Lund Registrerad: mar 2011 |
Citat:
RAM problem? Massivt. Prestanda problem? Stora. Program problem? Massor. Drivrutins problem? Mängder. Hårdvaru inkompabilitet? Massor. Virus problem? Hela 'Windows + Virus' fenomenet som Mac användare gillar att spotta är nära helt på grund av XP, och är nära icke-existent i Vista och Windows7. (Trojaner finns, men inte mycket maskar) Det var först med XP SP2 som problemen ovan börjat avta. Virus situationen blev mycket bättre kraftiga updateringar i operativsystemets säkerhetsfunktioner, och hårdvaran & mjukvaran kunde då ofta hantera detta OS tillräkligt bra. |
|
|
| 2012-07-04, 12:42 | #154 |
light44Medlem Plats: Sweden Registrerad: jan 2010 |
Citat:
| 2012-07-04, 15:00 | #156 |
ZellpsyntMedlem Plats: Norra Halland Registrerad: aug 2009 |
Citat:
Gammalt nick: Darkst@r Intel Core i7 860 @ stock numera/Noctua NH-D14|Asus GTX 280 @stock numera|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M 80GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Cooler Master Centurion 532 med 2st Noctua S-12B FLX|Corsair VX550| |
|
|
| 2012-07-04, 17:44 | #157 |
FetskaftMedlem Plats: Västerås Registrerad: dec 2007 |
Citat:
|
|
|
| 2012-07-07, 11:31 | #158 |
havocMedlem Plats: Ume Registrerad: jul 2001 |
"Microsoft confirms Windows 8 testers to get $40 upgrade price, too."
"Computerworld also noted that when and if Windows 8 Release Preview testers upgrade, they won't be able to preserve their system settings or applications; only personal files will be moved automatically to Windows 8. This is more like a "migration" than an update, and sounds a lot like what will happen to Windows XP users who opt to move to Windows 8. Again, Microsoft has confirmed this information, as well. After posting details about the deal on July 2, Windows Communication Manager Brandon Leblanc added an update about the ability of Windows 8 testers to upgrade. He said (in the comments of the post: "(P)eople can move from the Windows 8 Release Preview to Windows 8 Pro using the Windows 8 Upgrade Assistant and will only have the options to migrate their personal files or keep nothing at all when upgrading. People moving from the Windows 8 Release Preview will need to make sure you have an underlying license for either Windows XP, Windows Vista or Windows 7."" http://www.zdnet.com/microsoft-confi...oo-7000000409/
| 2012-07-08, 15:40 | #159 |
Patrik356bMedlem Plats: Kalmar Registrerad: aug 2007 |
Funderar på att skaffa en licens man kan ha liggandes, framförallt till såna priser.
Dock är jag tveksam till att många applikationer jag använder kommer att fungera bra i Win8.
| 2012-07-08, 15:56 | #160 |
SteffeMedlem Plats: Katrineholm Registrerad: aug 2002 |
Citat:
|
|
| 2012-07-09, 16:41 | #162 |
FirkraagMedlem Plats: Göteborg Registrerad: jul 2002 |
Kommer man att behöva installera W7 först för att sedan installera W8 över med denna uppgradering? Eller får man en nedladdning som man kan göra en komplett nyinstallation ifrån? Det har säkert frågats om innan i tråden men orkar inte gå igenom 8 sidor.
Tack på förhand!
Dator: Intel 3570K :: 8GB DDR3 :: GeForce GTX 670 :: Asus Xonar Essence ST :: Intel SSD 330 120GB Kring : Dell U2312HM :: Sennheiser HD598 :: Ducky G2Pro TKL MX Brown PBT :: Razer Deathadder 3.5 :: StarCraft 2 Profil :: Steam Profil :: |
|
|
| 2012-07-09, 16:58 | #163 |
LikvidMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2003 |
Citat:
Vem vill ha ett leksas OS på sin dator som Win8? inte jag i varje fall.. |
|
|
| 2012-07-09, 18:26 | #164 |
MoonriftMedlem Plats: stockholm Registrerad: nov 2009 |
Citat:
Jag ska dock inte säga att det är helt obefogad kretik microsoft får av personer som du. Win8 tror jag av många kommer upplevas lite jobbigt när man ska göra något riktigt arbete till en början. Så tycktes om iPhone också. Kul men praktiskt sett fullkomligt värdelöst. Men det handlar mer om att vi användare är vana med windows som det var förr liksom vi 2007 ansåg att knappar var det enda sättet att göra något vettigt på en mobiltelefon. Windows 8 innehäller en stor miss, eller kanske snarare nackdel då jag inte ser något bra sätt att undvika den. Och det är att trots att det enligt mig är väldigt användarvänligt när man förstått de grundläggande principerna kan vara fullständigt omöjligt att förstå för mormor och morfar. Knappar som inte syns är ett exempel som detta som gör det svårt för ovana, men väldigt praktiskt för användare som använder windows 8 varje dag. Jag åtminstone behöver inte den grafiska bullen med windowsloggan för att veta att start ligger nere i vänstra hörnet. Jag kan helt ärligt inte se varför metro skulle sänka produktiviteten jämtemot nuvarande skrivbordet. Det finns enbart två grupper men människor som kommer få det svårt till en början. Det är de som fyller skrivbordet med 200 genvägar och aldrig använder någon annan metod för att starta ett program än just genvägar. Därbland morfar som knappt vet hur utforskaren eller startmenyn fungerar (om han inte är en gammal hard core windows 3 användare och har hänger 24/7 i utforskaren), och delvis kalle 14 år som spelar wow och lol dygnet runt och som så fort ett nytt spel släpps laddar ner detta och på så sätt fyller startmenyn med genvägar och aldrig använder sig av någon mer effektiv navigering än att klicka på det spel han vill spela. Alla effektiva windowsanvändare kommer enbart jobba snabbare med hjälp av win8 nya smartare sökfunktioner som gör att man slipper slipprande i mappar och leta bland genvägar. Och när man känner för lite slö-surfande så tycker jag att metro är en fröjd att bläddra i. Även om inte windows 8 innehåller något som får just dig att längta så är det svårt att argumentera för att något skulle gå långsammare eller vara krångligare än med windows 7
| 2012-07-09, 21:18 | #165 |
murklorMedlem Plats: Rönnigne Registrerad: nov 2007 |
Hm, först så var det väl "WOW OMG PRISET!" men är det ingen annan som luktar lite rutten fisk?
Skulle inte förvåna mig det minsta om det visar sig att denna "uppgradering" är nån typ av enkel licens som endast tillåter just den uppgraderingen. Dvs du köper Win 8 uppgradering för 500kr, uppgraderar, HDDn klappar ihop totalt och byts, och sen är det bara för MS att säga "oops nämen du köpte uppgraderingen för ditt gamla system, nu är det ett NYTT system! 500kr till tack." Läser man det finstilta i en vanlig Win 7 uppgradering så har jag för mig att det också står att den bara gäller typ en gång på just den datorn du använder (byter du HDD, grafikkort, etc så är det tekniskt sett inte samma dator längre) men dom har inte haft något sätt att enforca detta. Wanna bet att Win 8 har ett hårdare DRM system? |
|
|
| 2012-09-03, 14:27 | #167 |
FentonSpadrigMedlem Plats: Västervik Registrerad: sep 2012 |
På tiden!
Det är väl på tiden att man sänkt kostnaderna så mycket. Apple har ju legat på den nivån länge. Dock är det fortfarande galet att en uppdatering ska kosta en massa pengar. Har man köpt en dator med tillhörande operativ vill man väl kunna hålla sig uppdaterad till ett förhållandevis lågt pris!
|
|
|
| 2012-11-29, 14:23 | #168 |
flamurMedlem Plats: Eskilstuna Registrerad: dec 2004 |
Citat:
Stationära: Chassi: CM ATCS 840|Moderkort: GA-MA790X-UD3P|CPU: PHII940BE@3400MHz|Ram: Kingston HyperX 2x2GB@1066MHz|HDD: 10,1TB|Grafikkort: Leadtek 8800GTX@620/2GHz|Ljudkort: X-Fi Fatal1ty ProSeries|Nätagg: CorsairAX 850W GOLD|Tillbehör: Razor Diamondback 3G|Microsoft X4|Logitech z5500|Bärbara: Lenovo 3000 N200|Netbook: AspireOne 522 |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes