Har inhandlat detta aggregat i 850w variant och provat i en dryg vecka nu. Det fick ersätta Corsairs HX850 som jag hann prova två av och var rätt så missnöjd med (båda hade coil whine och fläktstyrningens "semi-passiva" av och på switchande höll på att driva mig till vansinne.)
I det stora hela är jag väldigt nöjd med detta aggregat. Byggkvalité och finish går bara att beskriva som fantastisk. Den nästan totala avsaknaden av elektriska ljud är imponerande.
Hursomhelst så finns det ett par negativa saker för presumtiva köpare att tänka på också som jag tycker att Sweclockers missade i sin recension (läste Sweclockers manualen?

). Den inbyggda fläktkontrollern för externa chassifläktar som detta aggregat har klarar maximalt av 0.96 amp för de fyra anslutningarna
totalt. De är för mig ett stort frågetecken varför en tillverkare bryr sig om att bygga in en fläktkontroller i en PSU, om man ska göra den så svag. De flesta moderkort klarar väl idag av att leverera 1 amp
per anslutning (Asus moderkort som jag använder mig av har iaf alltid klarat minst 1 amp per anslutning) och erbjuder dessutom en bättre styrning med något begränsade inställningsmöjligheter för temp och varvtal i bios. Varför gör en tillverkare detta. Fullständigt oanvändbart. Obegripligt! Jag kan styra alla mina chassisfläktar utan några problem från mitt P8P67, och det är egentligen inte några extremt strömkrävande fläktar det är frågan om, men skulle jag koppla samma fläktar till anslutningarna på PSU:n så skulle jag överbelasta och förmodligen bränna anslutningarna.
Be quiets "egenproducerade" fläkt är väl inte riktigt så oupptäckningsbar som man i reklamen velat göra gällande. Jag tvivlar inte på att den uppfyller de angivna specifikationerna och väsnas på en nivå mellan 10-11 dB(A) låååångt upp i belastningskurvan. Jag har provat med två grafikkort samtidigt och lite prestandatester och inte lyckats få fläkten att öka i varvtal någon gång. Men "tonaliteten" på fläkten är inte fullt lika trevlig som jag hade förväntat mig. Den har ett märkbart lite dovt malande "knarrande" ljud, inte helt olikt det ljud som kullagrade fläktar brukar ge ifrån sig, detta trots att Be quiets fläkt nu uppges vara av "fluid dynamic" typ (liknande Noctua), alltså vätskelagrad.
Jag kommer att behålla denna nätdel (till skillnad från dem som jag provade från Corsair) och jag är extremt kräsen när det kommer till ljud som datordelar producerar. Eventuellt byter jag ut fläkten mot en från Noctua i framtiden, eller annan fläkt som har lite mer av "bredbandskaraktär" på ljudet som den producerar. Har inte riktigt bestämt mig än.